Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 17:58
  #109
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Yes, bara 1 mål ifrån nu! Han väntar fortfarande på sitt hattrick dock :/

Det är dock förbaskat oroväckande att man kan spela så dåligt som man gör i första halvlek.
Citera
2024-04-27, 18:01
  #110
Medlem
Drickbacks avatar
Everton: Pickford, Young, Tarkowski, Branthwaite, Godfrey, Gana, Garner, Doucoure, McNeil, Harrison, Chermiti.

Avb: Virginia, Lonergan, Keane, Onana, Danjuma, Gomes, Warrington, Hunt, Metcalfe.



Brentford: Flekken, Pinnock, Norgaard, Jensen, Wissa, Reguilon, Toney, Mbeumo, Ajer, Collins, Janelt.

Avb: Valdimarsson, Schade, Zanka, Ghoddos, Onyeka, Lewis-Potter, Damsgaard, Roerslev, Yarmoliuk.
Citera
2024-04-27, 18:43
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neroxx
Det är dock förbaskat oroväckande att man kan spela så dåligt som man gör i första halvlek.

Ja, nåt måste ändras på det
Citera
2024-04-27, 21:05
  #112
Medlem
Neroxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ja, nåt måste ändras på det

Det är ju intressant dock att se att vi allt som oftast är starkare i andra halvlek, allafall när det kommer till hemmaplan (bortaplan är en helt annan huvudvärk ). Lite som Isak säger i interjuvn att de fick ett "wake up call" när de öppnade så uselt och det behövdes en förändring. Sheffield har en tendens att inte orka hela matcherna utan faller av vilket blev rätt tydligt då vi fick mer klara chanser i andra, det i sig kanske gör att vårat spel ser bättre ut än det egentligen var. Mot ett bättre motstånd som har mer mostståndskraft kanske det hade varit samma matchbild som första halvlek. Jag vill förstås tror att vi tände till och ändrade vårat spel men visst är det inte utan att man känner en viss oro inför resterande matcher. Speciellt då vi har en hel del bortamatcher.
Citera
2024-04-27, 22:59
  #113
Medlem
2-3 Chelsea i 95-minuten men kommer nog bli bortdömt
Citera
2024-04-27, 23:00
  #114
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HycklarSverige
Okej fattar. Jag respekterar också Liverpool och gillar deras sätt att spela, men skulle inte säga att jag hoppades på vinst för deras skull ändå.

Nu måste man la kunna säga att deras titelhopp är helt krossade (antagligen redan efter Everton matchen). Man kan dock inte glömma bort att de vann en titel och ligaplatsen är betydligt bättre än förra året, så säsongen har ju ändå varit ganska lyckad på så sätt. Klart de hoppades på mycket mer under sista Klopp säsongen, men helt besvikna bör man la inte vara?

Ja, jag har alltid sett Liverpool och Arsenal som två lag som sköter saker snyggt med fansen, communityt och inte bara bryr sig om pengar. Sen gillar jag Klopp sedan hans tid i Dortmund.

Ja, idag är dom helt borta och detsamma gäller för Arsenal imorgon. Dom har inte råd att förlora en enda match och sen hoppas att Spurs, i kamp om CL, tar poäng mot City. Drömma kan man ju alltid.
Citera
2024-04-27, 23:02
  #115
Medlem
jontepsgs avatar
Hahaha, chelski får inte sitt avgörande mål är underhållande att se. 😁

Edit: och nu kan dom inte hantera det och både ledare och spelare tjafsar med domarna.
__________________
Senast redigerad av jontepsg 2024-04-27 kl. 23:04.
Citera
2024-04-27, 23:03
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
2-3 Chelsea i 95-minuten men kommer nog bli bortdömt

Så äckligt så det finns inte.
Domaren stod perfekt placerat och valde att inte döma frispark.
Lägg ner hela sporten, den är förlorad. Men sen tar bort den ändå pga VAR.
Säger som Giganten , fotbollen är förlorad.
Citera
2024-04-27, 23:03
  #117
Medlem
Den här matchen var ju underhållande.. Olsen gjorde dock ingen bra match
Citera
2024-04-27, 23:06
  #118
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarraid
Så äckligt så det finns inte.
Domaren stod perfekt placerat och valde att inte döma frispark.
Lägg ner hela sporten, den är förlorad. Men sen tar bort den ändå pga VAR.
Säger som Giganten , fotbollen är förlorad.

Mm.. man satt ju där o visste att det skulle bli bortdömt. Inget kul
Citera
2024-04-27, 23:35
  #119
Medlem
jontepsgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Mm.. man satt ju där o visste att det skulle bli bortdömt. Inget kul

Det är ju det här som är ett av dom störstsa problemen med VAR enligt mig. Även om domaren känner att det är frispark så låter han spelet gå för att det är målchans, sen får VAR avgöra. Är det sen en 50/50 situation så kommer VAR inte ändra domarens beslut - även att domaren först tänkte att det var frispark. Så varför kan dom inte sätta en jävla skärm stor som en telefon på domarens arm, så att han får kolla på exakt samma bilder som dom i VAR-rummet?

Det är ett korkat system som görs ännu värre av att personerna som sköter det krånglar till allting. Även att det blev rätt i just denna situation så är det tidskrävande och irriterande.
Citera
2024-04-28, 11:17
  #120
Medlem
jontepsgs avatar
Hade helt missat att Udogie skadat sig i veckan och kommer behöva opereras, väldigt positivt för Arsenal då han är riktigt bra enligt mig. Då blir det väl alltså Ben Davies vs Saka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback