Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 22:33
  #25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Hur var/är det egentligen med torkningen av era små barn efter att de har varit på toaletten och bajsat? Torkade ni era barn i baken när de var små, eller nekade ni bara att göra att det helt o hållet?

Själv så nekade jag totalt att torka mina två barn när de var små, jag torkar mig själv i röven och that`s it. Jag sa alltid till min ex och nuvarande fru att jag kommer aldrig att torka barnen efter att de hade bajsat, och det gjorde jag inte heller. I bland när jag själv med mina barn (som är vuxna i dag), så ringde jag som oftast till deras farmor om de skulle på toaletten. Jag fick en del skit för detta, först o främst från mödrarna till mina två söner, samt mina egna föräldrar. Men det är inget fel med att man ej vill torka andra i röven, även om det är dina barn? Och jag tror inte heller att det är så ovanligt att en förälder nekar att göra det.

Är det fler pappor som känner sig igen här?

Så du var heller aldrig ute o gjorde något typ var i parken heller för då måste dom juh bajsa i tid och otid eller lät du dom ba glida runt med bajs i skjärten eftetåt eller va?
Igenkänningsfaktor noll på ditt resonemang.
Du kunde väl ha lagt lite tid på att LÄRA DOM att göra det själv. Nä jag tror du får svårt o ens hitta en som vägrat. Aja dom dog väl inte av de finns värre föräldrar for sure.
Citera
2024-04-27, 22:42
  #26
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
Som pappa både matar, klär, nattar, väcker, roar, och byter på.
Vilken idiotfråga!
Vad är det som liksom är så idiotiskt med att man inte vill torka andra efter att de har varit på toaletten, även om det är dina egna barn?

Jag gjorde/gör mer eller mindre allt för ungarna, men ett ställe går gränsen. Att torka de i baken var min ex-kärring, och min nuvarande fru sitt ansvar.
Citera
2024-04-27, 22:55
  #27
Medlem
tomatlarss avatar
ts är efterbliven. Som inte sköter hygienen på sina barn.
Citera
2024-04-27, 22:57
  #28
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drink40s
Så du var heller aldrig ute o gjorde något typ var i parken heller för då måste dom juh bajsa i tid och otid eller lät du dom ba glida runt med bajs i skjärten eftetåt eller va?
Igenkänningsfaktor noll på ditt resonemang.
Du kunde väl ha lagt lite tid på att LÄRA DOM att göra det själv. Nä jag tror du får svårt o ens hitta en som vägrat. Aja dom dog väl inte av de finns värre föräldrar for sure.
Naturligtvis. Men jag hade för det mesta turen på min sida. Enda tillfället var väl när jag hade med mig min äldsta på körtur när han var en 3-4 år gammal så sa han till mig att han måste bajsa, men lyckligtvis så var vi då rätt i närheten, så då körde jag bara hem och då fick kärringen ta sig av det.

Jag har lärt mina söner det mesta, men att torka de i baken? No chance.
_ _ _

EDIT: Har inte tid till att svara på de övriga inläggen. Men jag tycker allt att ni överdriver en hel del, och jag tror inte att det är så himla ovanligt att pappor ej vill torka deras barn när de väl är färdiga på toan.
__________________
Senast redigerad av Generalandersson 2024-04-27 kl. 23:01.
Citera
2024-04-27, 23:05
  #29
Medlem
BuckshotBills avatar
Uppenbar trolltråd. Givetvis hjälper man sina barn med toaletten så länge det behövs.
Citera
2024-04-27, 23:10
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Naturligtvis. Men jag hade för det mesta turen på min sida. Enda tillfället var väl när jag hade med mig min äldsta på körtur när han var en 3-4 år gammal så sa han till mig att han måste bajsa, men lyckligtvis så var vi då rätt i närheten, så då körde jag bara hem och då fick kärringen ta sig av det.

Jag har lärt mina söner det mesta, men att torka de i baken? No chance.
_ _ _

EDIT: Har inte tid till att svara på de övriga inläggen. Men jag tycker allt att ni överdriver en hel del, och jag tror inte att det är så himla ovanligt att pappor ej vill torka deras barn när de väl är färdiga på toan.

Vad är din definition på ovanligt? Jag skulle påstå att det är extremt ovanligt att hitta en pappa som INTE torkar efter sina barn.
Citera
2024-04-27, 23:33
  #31
Medlem
KjellKjellborns avatar
Ts måste ha något barndomstrauma gällande avföring. Om morsan också hade sagt nej hade ni låtit barnen gå med skit mellan skinkorna då?
Citera
2024-04-27, 23:35
  #32
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Hur var/är det egentligen med torkningen av era små barn efter att de har varit på toaletten och bajsat? Torkade ni era barn i baken när de var små, eller nekade ni bara att göra att det helt o hållet?

Själv så nekade jag totalt att torka mina två barn när de var små, jag torkar mig själv i röven och that`s it. Jag sa alltid till min ex och nuvarande fru att jag kommer aldrig att torka barnen efter att de hade bajsat, och det gjorde jag inte heller. I bland när jag själv med mina barn (som är vuxna i dag), så ringde jag som oftast till deras farmor om de skulle på toaletten. Jag fick en del skit för detta, först o främst från mödrarna till mina två söner, samt mina egna föräldrar. Men det är inget fel med att man ej vill torka andra i röven, även om det är dina barn? Och jag tror inte heller att det är så ovanligt att en förälder nekar att göra det.

Är det fler pappor som känner sig igen här?
Jag hoppas innerligt att du trollar. Annars förstår jag varför ditt ex dumpade dig.
Citera
2024-04-27, 23:49
  #33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
OK. Hur var/är det egentligen med torkningen av era små barn efter att de har varit på toaletten och bajsat? Torkade ni era barn i baken när de var små, eller nekade ni bara att göra att det helt o hållet?

Själv så nekade jag totalt att torka mina två barn när de var små, jag torkar mig själv i röven och that`s it. Jag sa alltid till min ex och nuvarande fru att jag kommer aldrig att torka barnen efter att de hade bajsat, och det gjorde jag inte heller. I bland när jag själv med mina barn (som är vuxna i dag), så ringde jag som oftast till deras farmor om de skulle på toaletten. Jag fick en del skit för detta, först o främst från mödrarna till mina två söner, samt mina egna föräldrar. Men det är inget fel med att man ej vill torka andra i röven, även om det är dina barn? Och jag tror inte heller att det är så ovanligt att en förälder nekar att göra det.

Är det fler pappor som känner sig igen här?
Självklart torkar man sitt barns röv om dem behöver hjälp med det.
Men aldrig utan att dem frågar om det och absolut aldrig utan att dem försökt tre gånger först själva.
Citera
2024-04-28, 00:29
  #34
Medlem
Satan så omanligt att backa från att hjälpa sina ungar med något så banalt som att torka sig innan dom kan lösa det själva. Det är ingen stor grej på småkids, totalt odramatiskt.

Ringer du frun såfort något lite skitit ska göras annars också typ rensa stuprännor?
Citera
2024-04-28, 00:39
  #35
Medlem
Belters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vissa väl kanske kalla det för omogenhet, men jag anser det inte som så.

Nej, omoget skulle jag inte kalla det utan mycket värre än så är det.
Och ytterligare ett, nej, du har inte vad du kallar”tagit hand om dina söner”. Du kanske vill intala dig det men, där har du fan fel.
Citera
2024-04-28, 01:12
  #36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Vad är det egentligen som är så dumt med det? Och nej, detta är inte menat som ngn troll-tråd.

Jag antar väl att man kan ha olika meningar om saker o ting utan att den ena parten är ett troll?

Men jag klarade bara inte av att torka mina ungar i baken när de var små. Jag försökte att byta blöja en gång när han äldsta var bebis efter att han hade bajsat, men jag var helt tvungen till att avsluta processen, eftersom att jag höll på att kräka - och efter det så nekade totalt jag att göra ngt liknande igen.

Kan säga att jag har väldigt lätt och att kräkas och gillar inte alls att byta blöjor på min dotter om hon har skitit. Men jag har sätt till att hon har kommit till världen och får bara stå ut med det. Det blir lättare ju mer man gör det. Men fine jag kmr säkert dra en spya någon dag men vad gör det,. Du måste ta ditt ansvar för dina barn bad inte dig om att komma till livet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback