Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 02:40
  #1033
Medlem
Reiwas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Naturligtvis så måste myndigheten inrätta system och åtgärder för att försvåra för korrupta poliser att läcka och att dessa upptäcks snabbare och lättare.

Nu ljuger du igen.

Du har varit väldigt konsekvent med att diskutera allt annat, inklusive påhittade fantasivärldar som inte existerar, än att diskutera att det är just kvinnliga poliser som läcker information och dejtar gängkriminella, men samtidigt är ni feminister väldigt snabba på att diskutera just män när män är orsaken till något problem i samhället, vad det nu än må vara. Det är vad jag säger här.

Sen är ditt system för att hålla koll på vad tiotusentals poliser gör på sin fritid rent önsketänkande. Det kommer aldrig få bukt med problemet. Korruptionen är här för att stanna och kommer sannolikt bli betydligt värre och genomsyra hela samhället på alla nivåer och inte bara rättsväsendet.
__________________
Senast redigerad av Reiwa Idag kl. 02:42.
Citera
Idag, 06:53
  #1034
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Du har varit väldigt konsekvent med att diskutera allt annat, inklusive påhittade fantasivärldar som inte existerar, än att diskutera att det är just kvinnliga poliser som läcker information och dejtar gängkriminella, men samtidigt är ni feminister väldigt snabba på att diskutera just män när män är orsaken till något problem i samhället, vad det nu än må vara. Det är vad jag säger här.

Sen är ditt system för att hålla koll på vad tiotusentals poliser gör på sin fritid rent önsketänkande. Det kommer aldrig få bukt med problemet. Korruptionen är här för att stanna och kommer sannolikt bli betydligt värre och genomsyra hela samhället på alla nivåer och inte bara rättsväsendet.

Fast nu ljuger du igen.

Ok.
Citera
Idag, 07:05
  #1035
Medlem
Kvinnor kan sitta i kassan och springa runt som sjuksystrar. Betydande jobb har de gång på gång visat att de ej kan sköta.
Citera
Idag, 13:46
  #1036
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Det finns människor som dras till droger....varför? vad är det som driver dem?
Det finns människor som dras till ohälsosamt leverne som förr eller senare ger dem sjukdomar och för tidig död...varför?
Det finns människor som dras till kriminalitet...varför?
Det finns människor som dras till våld...varför?
Det finns människor.......

Jag skulle komma för långt bort från trådens ämne ifall jag skulle försöka besvara dessa frågor.

Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Tycker nog varför så pass många män väljer att misshandla kvinnor är betydligt intressantare fråga, än varför dessa män kan locka till sig en kvinna.

Det är också en intressant fråga. Men ... dom våldsamma männen kommer inte att ändra beteende så länge som det finns kvinnor som premierar deras aggressiva beteende. Därför kan det vara intressant att fundera på hur man kan få dessa kvinnor att upphöra med beteendet att söka sig till aggressiva män.

Men såvida du enbart är intresserad av att driva könskriget vidare, så förstår jag att du vill fokusera enbart på hur usla män är. Du kommer inte att bidra till att minska förekomsten av kvinnomisshandel. Men du uppnår målet att öka motsättningarna mellan könen.
Citera
Idag, 15:52
  #1037
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel Kostia
Jag skulle komma för långt bort från trådens ämne ifall jag skulle försöka besvara dessa frågor.



Det är också en intressant fråga. Men ... dom våldsamma männen kommer inte att ändra beteende så länge som det finns kvinnor som premierar deras aggressiva beteende. Därför kan det vara intressant att fundera på hur man kan få dessa kvinnor att upphöra med beteendet att söka sig till aggressiva män.
Klassisk ansvars förskjutning - män dödar, skadar och våldtar och det är givetvis kvinnors fel.



Citat:
Men såvida du enbart är intresserad av att driva könskriget vidare, så förstår jag att du vill fokusera enbart på hur usla män är. Du kommer inte att bidra till att minska förekomsten av kvinnomisshandel. Men du uppnår målet att öka motsättningarna mellan könen.
Klassiskt försök till usel härskarteknik -- om du inte fogar dig kvinna så är du ansvarig för vad män gör.

Blir lite äcklad faktiskt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback