Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2024-05-02, 03:26
  #13
Medlem
Barachiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Man behöver inte gå över ån efter vatten.

Det där du nu sysslar med påminner väldigt mycket om galna, besatta troende som har för vana att citera valfritt citat från en profet. Typ:

- kuranen säger att profeten……
Citera
2024-05-02, 03:34
  #14
Medlem
Barachiels avatar
Jag förväntar mig att intelligenta, kloka män som kvinnor kan göra ett mer fördjupat informations stycke än sånt trams dem otåliga, vilsna, högmodiga som blinda, och religösa ateister har en vana att göra. Citerandes likt en iman, där följare av människan så behagligt repeterar och sen förmedlar det från nutidens samhälls lära och sen så ofta fläcka ner eller snurrigt repeterande fyller många trådar här med noll logik, nästan alltid.

Du vet att du bara ser en bråkdel av ditt synfält som du så ofta inte funderar på?
__________________
Senast redigerad av Barachiel 2024-05-02 kl. 03:40.
Citera
2024-05-02, 03:43
  #15
Medlem
Barachiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gabriel Knight
En intressant sak i din berättelse är att detta hände just kl 3 på natten. Mellan klockan 3 och 4 på natten är den så kallade "dödens timme".
Statistiskt sett dör väldigt många precis under den timmen och det är också under den timmen som många paranormala fenomen verkar ske, som tex att man ser närvaro av olika gestalter och andra manifesteringar.
Det finns teorier kring att just under den timmen så är portalen mellan den andliga världen och vår värld helt öppen åt båda hållen vilket i så fall kan möjliggöra, om teorierna visar sig stämma, att de dödas själar och andra väsen kan vandra helt fritt mellan världarna utan hinder under den perioden.

Tackar ödmjukast av din syn och din tid att skriva åt oss. Båda våra namn slutar på el 😁
Citera
2024-05-02, 03:46
  #16
Medlem
Barachiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jade11
Det händer mkt hos mig kl 3 varje natt.
Även 7 på morgonen kl 13...
Bevisat noll.
Inte meningen ni ska veta.
Tredje raden där? Vad menas ?
Citera
2024-05-02, 03:51
  #17
Medlem
Barachiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Nej det har de inte, om de har upplevt det så är det iaf inget övernaturligt eftersom det aldrig bevisats att något övernaturligt skulle ha funnits.

Hur tar jag ett foto från mobilen som jag tagit och klistrar in här åt dig,?
Citera
2024-05-02, 04:47
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barachiel
Tredje raden där? Vad menas ?

Dödens timme är alla timmar.
Lär känna parasiten som hellre förstör hela planeten än drar åt helvete.
Det är din kompis.
Men den blir många stora frekvensgubbar tillslut.
Jag vet inte hur man kan trycka ihop så mkt skit I ett litet magnetfält runt en kropp.
Synd om barnen fyfan säger jag.
Men nu går de all in på att man ljuger och överdriver.
Stod inte ut med de 5 minuter imorse.
Men man kan inte mkt om sina nerver hjärna eller bihålor här i världen.

Det har de bråkat om här i flera årtionden att det är sjukt att man tror att man känner saker..

Trodde de brukade svara på människor typ som en människa skulle svarat till en annan människa ?
Uppenbart att vissa familjer blir måltavlor från flera samtidigt varje dag.

De verkar använda sattelitsystem då de känns mer som flygande datorer.
Fräsch ande..
Besatta av att driva folk till vansinne tror de hellre dör än lägger ner.
Citera
2024-05-02, 18:15
  #19
Medlem
Krakatoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barachiel
Det där du nu sysslar med påminner väldigt mycket om galna, besatta troende som har för vana att citera valfritt citat från en profet. Typ:

- kuranen säger att profeten……

Snarare tvärtom va?
Citera
2024-05-03, 02:32
  #20
Medlem
Barachiels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krakatoa
Snarare tvärtom va?

? Förstod du att jag syfta på att du länka en profets tro av vad han bildat en uppfattning ifrån? Och att jag då mena på att du reagerade/ville lära mig och andra här inne om att summering av en grupp människor i sluten sekt, gör din sanning mer riktig än flera oss, där din insyn av just det du länka har dig införstådd i knappt mer än 2 minuters lärande av teori som tankegång. För du tror såklart att tron för dig kan delas upp i olika sektioner och inget är sanning pågrund av många andra kulturer. Berörandes dig och en massa liknande som dig och dem du så hjärtligt lägger tro på och sen förvänta dig att jag och övriga fler ska förstå din motivation? Att du och jag inte klarar av att överbevisa varandra utav den anledning att du så som en evangelist eller muslim eller varför inte en jehovas vittne, så tydligt visar en sanning för er som liknar en fisk som du försöker lära till att gå på land som er. Du och ni alla är bortskämda, hög fulla, egoistiska, bekväma, rädda, ytliga utan självinsikt om er idioti till att vara bekräftelse beroende snarare än sökande troende. Att det…. Ser du det?
__________________
Senast redigerad av Barachiel 2024-05-03 kl. 02:40.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback