Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-05-08, 16:08
  #109
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Det var inte i en affär. Sen köper jag inte exakt allt jag gillar heller.

Jag nämnde även tidigare att jag har sarong och arbetskilt. Och jag har även en skjorta som är av dammodell.

Har även haft flickvänner som lånat mina kläder en hel del. Det har inte haft ett dugg att göra med att "klä ut sig till en man" utan att de helt enkelt bara inte bryr sig om vad sådana som du tror och tycker.

Vad du tror du vet om mig är rätt oväsentligt.
Ännu fler idiotexempel. Klart man kan låna jeans och strumpor av andra könet. Men TS gäller KLÄNNING på POJKAR.
Citera
2024-05-08, 16:10
  #110
Medlem
SvenHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Ännu fler idiotexempel. Klart man kan låna jeans och strumpor av andra könet. Men TS gäller KLÄNNING på POJKAR.
Du klagade även på herrkostym. Och vad säger du om sarong?
Citera
2024-05-08, 16:51
  #111
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du sprider ännu fler myter om män alltså. Alla är tafsare. Kul världsbild.
Ja du du tolkar ju det värsta ur allt jag skriver
Står det alla män???
Sök hjälp
Citera
2024-05-08, 17:32
  #112
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Du sprider ännu fler myter om män alltså. Alla är tafsare. Kul världsbild.

Kom på en sak
Hur tycker du om hollywood metgala?
Tuttarna hänger ut
Männen har bling och alla färger
Sitter du hemma och får härdsmälta?????
Citera
2024-05-09, 10:52
  #113
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vittoria
Kom på en sak
Hur tycker du om hollywood metgala?
Tuttarna hänger ut
Männen har bling och alla färger
Sitter du hemma och får härdsmälta?????
Jag vet inte vad en metagala är och har ingen TV. Kanske för att jag har ett liv.
Citera
2024-05-09, 11:17
  #114
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barents
Jag vet inte vad en metagala är och har ingen TV. Kanske för att jag har ett liv.
Jag har heller ingen tv
Citera
2024-05-09, 13:40
  #115
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast att som kvinna klä sig som man höjer statusen, medan att som man klä sig som kvinna, sänker den. Mannen är idealet även bland feminister, att var kvinnlig är däremot fel, även där.

Heliogabalus klädde sig som kvinna redan för 2000 år sedan...
Citera
2024-05-09, 13:57
  #116
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Heliogabalus klädde sig som kvinna redan för 2000 år sedan...
Och det säger ingenting.
Citera
2024-05-09, 14:06
  #117
Medlem
psaks avatar
Det här 'enligt normerna' är intressant. Vems normer det är framgår inte.
I det offentliga, media-Sverige ska det ju snarare se ut som att normen är att vara emot gamla normer. I vissa frågor, som den här.

Jag antar att man kommer att fortsätta tröska på om normerna med kvinnliga och manliga kläder ända tills folk har ändrat på sig tillräckligt mycket. Frågan är hur det ska bedömas när det har skett, jag gissar att det ska mätas på liknande sätt som 'jämställdhet' mäts i 50-50 vad gäller kvinnor och män (eller övervikt kvinnor) i riksdagen, bolagsstyrelser mm.

När över 50% av männen klär sig i kvinnokläder, är det då de gamla normerna försvunnit eller?
Citera
2024-05-09, 14:19
  #118
Medlem
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Och det säger ingenting.

Han var den mäktigaste mannen på jorden eller åtminstone en av de två mäktigaste. Du påstod att det inte är status att vara man och gå i klänning.
Citera
2024-05-09, 14:28
  #119
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Han var den mäktigaste mannen på jorden eller åtminstone en av de två mäktigaste. Du påstod att det inte är status att vara man och gå i klänning.
Nej! Jag sa, hur man ser på de som klär sig och beter sig som kvinnor. Det handlar inte om byxor eller kjol. Kläder är bara mode Men klär sig en man i något som anses som typiskt kvinnligt, kommer man generellt att värdera ned den personen känslomässigt. Det gäller både kvinnor och män och än idag. Det menar jag är biologiskt, om du inte kan visa något annat.
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback