Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-07, 23:10
  #1
Medlem
Vilka tecken finns det? Vilka skillnader i upplevelser och bemötande finns det mellan människor som anses vara snygga respektive människor som anses vara average eller fula?

Är det det vanliga, att människor som anses vara attraktiva ofta får höra det av andra? Men, det kanske inte alltid är så lätt att avgöra om en komplimang är genuin eller om personen bara vill vara snäll.

Tror ni att det är lättare som kille att veta ifall man anses vara attraktiv? Jag tänker att kvinnor ofta har ganska lätt att hitta sex, nästan hur de än ser ut, eftersom det finns många desperata killar och killar som kan tänka sig att ta vem som helst typ, även tjejer som de knappt tycker är fina. Så, hur vet man som tjej och hur vet man som kille?
Citera
2024-05-07, 23:18
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Vilka tecken finns det? Vilka skillnader i upplevelser och bemötande finns det mellan människor som anses vara snygga respektive människor som anses vara average eller fula?

Är det det vanliga, att människor som anses vara attraktiva ofta får höra det av andra? Men, det kanske inte alltid är så lätt att avgöra om en komplimang är genuin eller om personen bara vill vara snäll.

Tror ni att det är lättare som kille att veta ifall man anses vara attraktiv? Jag tänker att kvinnor ofta har ganska lätt att hitta sex, nästan hur de än ser ut, eftersom det finns många desperata killar och killar som kan tänka sig att ta vem som helst typ, även tjejer som de knappt tycker är fina. Så, hur vet man som tjej och hur vet man som kille?

När jag var ung busvisslade tjejerna efter mig. Det var så jag visste.
Citera
2024-05-07, 23:24
  #3
Medlem
OneTaps avatar
tjejer o bögar säger ofta typ "guud va fin du e" o man får något regel bundna komplimanger relaterade till utseende. tjejer o bögar raggar upp dig krogen varje gång du e ute o fokuset i ett sällskap vid ett bord graviterar mot dig (om du har en skön personlighet oxå) :P o att man lätt hamnar på god fot med allt o alla. får slinka in gratis på bad hus o åka gratis buss o tåg o blir aldrig biljett kontrollerad =) får rabatt på begagnade prylar när man prutar o får kompis pris på alla pizzerior. de e några grejer ja märkt =)
Citera
2024-05-08, 00:00
  #4
Medlem
Dumdrygs avatar
Folk säger det rakt ut till dig. De lägger till Snygg- framför ditt förnamn. Säger att du borde vara med i en Dressmanreklam.
Citera
2024-05-08, 07:04
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karrankarran
Vilka tecken finns det? Vilka skillnader i upplevelser och bemötande finns det mellan människor som anses vara snygga respektive människor som anses vara average eller fula?

Är det det vanliga, att människor som anses vara attraktiva ofta får höra det av andra? Men, det kanske inte alltid är så lätt att avgöra om en komplimang är genuin eller om personen bara vill vara snäll.

Tror ni att det är lättare som kille att veta ifall man anses vara attraktiv? Jag tänker att kvinnor ofta har ganska lätt att hitta sex, nästan hur de än ser ut, eftersom det finns många desperata killar och killar som kan tänka sig att ta vem som helst typ, även tjejer som de knappt tycker är fina. Så, hur vet man som tjej och hur vet man som kille?

Det finns ingen som är snygg eller ful.

Som man kan du skapa, åstadkomma saker i livet.

När du gör det blir du glad och mår bra.

När du mår bra ser du snygg ut.

Kvinnan ser detta och förstår att du är en man att eftertrakta.

Lycka till
Citera
2024-05-08, 07:56
  #6
Medlem
Jag är tjej så från mitt perspektiv:

När alla alltid tittar på dig
När män alltid vill göra ögonkontakt
När även kvinnor vill göra ögonkontakt
Stirrande, lååång ögonkontakt
Främlingar ler när man går förbi
Främlingar som säger hej
Många som vill hjälpa en
Män faller direkt efter första dejten
Alla vill dejta dig seriöst och sexuellt
Du har inga killkompisar som inte är kära i dig
Småbarn tycker om dig
Du får bete dig lite crazy när du dejtar och komma undan med det och får ha fler red flags haha
När människor skrattar åt allt du säger även om du inte är så rolig
När alla arbetsgivare gillar dig efter intervjuer där de träffat dig

Men främst för att alla säger det

Glömde lägga till denna: andra tjejer är avundsjuka och hatar på en. De ser en som konkurrens.
Snygga tjejer umgås drf ofta med andra snygga tjejer. Jag har en mindre snygg barndomskompis som alltid är passivt aggressiv , avundsjuk och pikar på mig medan mina snygga barndomsvänner aldrig skulle göra så. Samma sak med kollegor och främlingar.
__________________
Senast redigerad av Ikeagardiner 2024-05-08 kl. 08:02.
Citera
2024-05-08, 09:07
  #7
Medlem
Hovslättsmannens avatar
a / 95% av alla människor tittar inte ens på dig
b/ Människor blir nervösa om du går omkring och undrar om du är snygg eller ful, för det märks
c/ Sluta fundera på hur du blir "bemött". Det är ett piss-ord som kvinnor inom skolan verkligen nöter in hos ungar idag, som gör att de tror att det är andras skyldighet att hålla oss lyckliga
d/ Om du verkligen vill ha svar på frågan, så fundera på hur du själv bemöter andra människor utifrån hur du rankar deras utseende. Andra människor är ungefär som dig.
Citera
2024-05-08, 09:10
  #8
Medlem
DeletedUsers avatar
Din framgång på krogen säger ganska mycket.
Citera
2024-05-08, 09:43
  #9
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur vet man om man enligt allmänheten anses vara attraktiv?


Tja, man kan ju börja med att läsa igenom den här tråden.....

(FB) Hur vet man om man är snygg?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback