Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2024-05-10, 23:29
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Tror jag har läst att prostituerade inte tillåter kyssar…

Så kan det kanske vara. Har aldrig umgåtts med prostituerade. De kvinnor jag träffat tillhör inte den gruppen.
Citera
2024-05-10, 23:34
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caja
Jag tror för mig att det handlar om hur mycket känslor du investerar i handlingen. Sex KAN vara det mest intima och känslomässiga du kan göra med en annan människa. Men det kan ju också vara enbart sexuell njutning.
Att enbart kyssa någon, dvs inte som en del av en sexuell akt utan enbart kyssas, kan ju iof vara förknippat med sexuell njutning/fysisk närhet/bekräftelse. Men det är väl vetenskapligt bevisat att när vi kysser en annan människa så förstärker det känslan av närhet och tillgivenhet.
Att hålla någons hand är ju något som gör att vi känner oss trygga. Barn vill ju gärna hålla sin mamma eller pappa i handen, speciellt om de känner sig lite otrygga. Då blir de lugnare. Tror att detta är basic biologi egentligen. Tror det är därför att hålla någons hand känns mer intimt för mig.

Det är helt OK att uppfatta saker olika. 👍

Var inte en poäng att jag försökte påtala att min uppfattning av intimitet var mer rätt än din eller någon annans. Det är den inte. Var mer för att påvisa att referenser och uppfattningar om vad som är olika garder av intimitet tycks variera så mycket, så man kan nog inte anta att det du tycker, eller det vi tycker, varken gäller för din kollega eller någon annan.

Du behöver alltså försöka ta reda på det med personen i fråga (i stället för att fråga oss här i tråden).
Citera
2024-05-11, 00:08
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Så kan det kanske vara. Har aldrig umgåtts med prostituerade. De kvinnor jag träffat tillhör inte den gruppen.

Som heterexuell kvinna har inte jag heller så nära personliga erfarenheter. Har läst en och annan intervju/ sett tv-dokumentär - minns inte var jag snappat upp det. Helt förståelig inställning tycker jag.
Citera
2024-05-11, 00:31
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Som heterexuell kvinna har inte jag heller så nära personliga erfarenheter. Har läst en och annan intervju/ sett tv-dokumentär - minns inte var jag snappat upp det. Helt förståelig inställning tycker jag.

Misstänker att de av nödvändighet måste avsexualisera det vanliga samlaget. Annars så kan de nog inte stå ut med sitt yrke. Lösningen blir helt enkelt att de försöker hitta nya egna zoner som är fredade troligen, och som de väljer att förknippa som mer intimt än det de säljer till sina torskar.

Så det är som du säger förståeligt.

Dock så betyder det inte att vi "vanliga" personer, som inte har som yrke att sälja våra kroppar, automatiskt har den referensramen som dessa prostituerade tvingas ha av nöd.
Citera
2024-05-11, 00:35
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caja
Jag har en man i mitt liv som jag har en lite oklar relation med. Vi har känt varandra i flera år, och under de senaste 2 åren har vi också haft sex några gånger. Under den här perioden har djupare känslor sakta men säkert byggts upp hos mig. Jag tycker mig kunna ana att det är ömsesidigt från hans sida, men det är ingenting vi har pratat om rätt ut.

För några dagar sedan sågs vi på en bar och drack några drinkar och pratade. Vi skulle sedan gå vidare till ett annat ställe, och när vi kommer ut på gatan tar han min hand. Jag blev lite paff för vi har aldrig hållit handen på det sättet när vi går med varandra på stan tidigare, men jag avvisade honom inte när han tog handen. Vi kom dock inte särskilt långt innan han släppte handen. Minns inte riktigt, men tror det var i samband med att han skulle slänga något i en papperskorg, och sedan tog han den inte igen.

Möjligt att jag gör det här till en större grej än vad det är, men ändå lite nyfiken på vad folk lägger i att ta någons hand på det här sättet? Och varför släppte han? Eller är det bara jag som gärna VILL att det ska ligga något bakom?

Detta är en fråga som endast kan komma från singelstaden Stockholm...
Citera
2024-05-11, 18:09
  #42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mtflash
Det är helt OK att uppfatta saker olika. 👍

Var inte en poäng att jag försökte påtala att min uppfattning av intimitet var mer rätt än din eller någon annans. Det är den inte. Var mer för att påvisa att referenser och uppfattningar om vad som är olika garder av intimitet tycks variera så mycket, så man kan nog inte anta att det du tycker, eller det vi tycker, varken gäller för din kollega eller någon annan.

Du behöver alltså försöka ta reda på det med personen i fråga (i stället för att fråga oss här i tråden).

Jo absolut. Men det är ju ganska intressant att diskutera sånt här. Intressant att höra andras syn på saker och ting om inte annat. och hur olika det kan vara.
Citera
2024-05-11, 18:09
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av recyclebin2
Detta är en fråga som endast kan komma från singelstaden Stockholm...

Haha korrekt att vi bor i Stockholm
Citera
2024-05-11, 18:13
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
TS har antingen autism elller iq som en fiskmås. Självklart vill han bounda. Visa upp sin juvel. Vore du en madrass så skulle han inte hålla dig i handen när ni går ute bland folk.

Trots din förolämpning av mitt intellekt så blev jag glad av din kommentar. Tack!
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback