Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-11, 10:22
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av geek12
Nej. Han hade cancer.

Otroligt. Tittade på Instagram och han såg frisk och stark ut för att vara 86. Brunbränd, rakryggad med bländvitt leende. Har en 85-åring i släkten som är helt kutryggig med rollator och han ser ut att vara 20 år äldre än Hans var. Trist att HW fick Cancer 😞
Citera
2024-05-11, 10:34
  #98
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mottagning
Vad dog han av då? Att bli 86 år tyder på att han var feg nog till att leva hela tiden ut till det bittra slutet utan att våga avrunda i tid.
Haha 😅
De allra flesta människor utan personlighetsproblem, som har lite driv kan utan problem njuta av att växa med utmaningar hela det långa livet.

Det absolut fetaste en människa kan göra är att ta sitt liv oavsett svårigheter.

De som reser till suicidklinik just för att de har ALS eller liknande mardrömssjukdomar är fega kräk, samma sak med alla deppiga svenskar som tar sina liv varje år.

Finns inget eftersträvansvärt med suicid.

Lev eländet 100% fullt ut. Annars är man inte någon människa.

När jag drabbas av ALS, extrem-cancer eller blir levande uppäten av tigrar när Sverige blivit muslimsk så kommer jag genomleva det så medveten det bara är möjligt att få till.

Det finns ett värde i att uppleva allt i livet och det är du för feg och intellektuellt bekväm för att någonsin förstå.
Citera
2024-05-11, 10:59
  #99
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Undra om Emilio Ingrosso kommer på begravningen. Sen kommer säkert tv sändas i Wahlgrens värld.
Citera
2024-05-11, 11:12
  #100
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Madorator
En ikon inom kulturen?


Hans Wahlgren, uppväxt i Smedslätten, filmdebuterade 1945 i Ragnar Falcks kortfilm Indianer och blekansikten, som propagerade för Solstickans barnkoloniverksamhet. Hans genombrott kom i filmen Raggare 1959. Wahlgren uppträdde under 11 säsonger i Hagges revy i Göteborg, där han bland annat gjorde porträttlika imitationer av Jan Malmsjö, Jarl Kulle, Carl XVI Gustaf och Claes af Geijerstam. Hans Wahlgren har varit flitigt anlitad i farser och komedier på Stockholms privatteatrar bland andra Oh! Calcutta! och Pippi Långstrump på Folkan, Charleys Tant och Spanska flugan på Vasan. Sommaren 2001 spelade han tillsammans med Eva Rydberg i Kärlek och lavemang på Fredriksdalsteatern i Helsingborg.

Wahlgren har också medverkat som röstskådespelare i ett flertal filmer. Han stod även för Charles Ingvar "Sickan" Jönssons röst i datorspelen Jönssonligan: Jakten på Mjölner och Jönssonligan går på djupet.
https://sv.wikipedia.org/wiki/Hans_Wahlgren


Skådespelaren Hans Wahlgren är död, blev 86 år.
https://www.svt.se/kultur/skadespela...ahlgren-ar-dod



Han kommer mest bli ihågkommen som en nutida kugge i en nepotistisk familj vars framgångar genomskuggas av svågerpolitik.
Till och med Hans själv var son till Ivar Wahlgren. Ivar var skådespelare och del av kultureliten redan på stenåldern. Efter det har generation efter generation Wahlgren lyckats synas i rampljuset. Och det dumma svenska folket avgudar dom som gudar så dom kan leva lyxliv.

Sörjer jag hans död? Nä
Är jag glad över hans död? Nä.

Jorden snurrar vidare.
__________________
Senast redigerad av Hexenomen 2024-05-11 kl. 11:15.
Citera
2024-05-11, 11:19
  #101
Avstängd
Barentss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
Spekulera om att nyblivna änkan snart följer efter är ganska rått. Och CS är av hårt virke, hon hänger nog i ett tag till.
Vi pratar om två personer som levt siamesiskt tvilling-liv i 66 år. Det går på under ett år innan de möts i himlen.

Utan Wahlgrens värld på TV hade inte denna tråd funnits. En gullig snygg rolig kvinnlig man som ingen kan placera eftersom hans insatser i vårt kulturliv ligger kring plats 5000.

Christina Schollin var riktigt stor på 1960-talet och Änglar finns dom? är en av de roligaste filmerna någonsin i Sverige. Kanske gjorde Hans sin största insats genom att supporta henne. Och göra Pernilla till en lika kul typ via en bra uppfostran.
__________________
Senast redigerad av Barents 2024-05-11 kl. 11:21.
Citera
2024-05-11, 11:33
  #102
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Jag gillar inte heller att barn och barnbarnen går ut i sociala medier och vill ha sina kinder smekta för att Hans Wahlgren lämnat jordelivet. Sorgen håller man inom den närmaste kretsen det behöver inte allmänheten ta del av. Värst av dom alla är Pernilla. Tätt följt av sin korkade dotter Bianca.
Allt för sociala medier vet la du! Dom bryr sig inte ett annars
Citera
2024-05-11, 15:27
  #103
Medlem
sockerdrickas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mottagning
Vad dog han av då? Att bli 86 år tyder på att han var feg nog till att leva hela tiden ut till det bittra slutet utan att våga avrunda i tid.

Märklig sak att säga. Har du själv någon plan för ditt slut?
Citera
2024-05-11, 18:24
  #104
Medlem
Blondinss avatar
One down several to go.

Inte sett något verk med missen så antagligen inte lämnat något större avtryck!

Citera
2024-05-11, 18:26
  #105
Avstängd
När man ser gubben, hans tant och hela Ingrosso, så ser man varför varenda Whalgren/Ingrosso ser ut som trollface-gubben med överstort smajl Lite inavel här trots utspädningen med italienska trollfaces.
__________________
Senast redigerad av Gulblendkarringen 2024-05-11 kl. 18:37.
Citera
2024-05-11, 19:26
  #106
Medlem
ziracorns avatar
Han var gift men Schoollin.

Känd inom inre kretsar i Stockholms dolda teatervärld. Thats it.

Märkliga figurer som blir famösa på äldre dam...
Citera
2024-05-12, 11:57
  #107
Medlem
Jag gillade Hans och tycker det är tråkigt att han har dött, han verkade vara en okej karl bjuder på sig själv och lätt till skratt och snäll, Ända film och serie som jag har sett han i är i Rederiet. Jag tror tyvärr att Christina kommer inte leva så länge till som nån skrev, Att leva med nån som hon och Hans gjorde i över 60 år och sen bli ensammen det är nog som en rejäl dansk skalle för psyket och kroppen och hon kanske dör av bruset hjärta inom ett 1 år.
Citera
2024-05-12, 16:57
  #108
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandsAnkan
Jag gillade Hans och tycker det är tråkigt att han har dött, han verkade vara en okej karl bjuder på sig själv och lätt till skratt och snäll, Ända film och serie som jag har sett han i är i Rederiet. Jag tror tyvärr att Christina kommer inte leva så länge till som nån skrev, Att leva med nån som hon och Hans gjorde i över 60 år och sen bli ensammen det är nog som en rejäl dansk skalle för psyket och kroppen och hon kanske dör av bruset hjärta inom ett 1 år.

Medellivslängden i Sverige för kvinnor är 84,9 år. För män 81,6. Hans var 86år när han dog och Christina har fyllt 86år - men lever fortfarande.

Hon behöver alltså inte dö av brustet hjärta utan helt enkelt kommer döden följa den naturlagen att ingen av oss lever förevigt och att båda två levde (lever) på övertid. Längre än vad man brukar i Sverige.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback