Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2024-05-13, 07:36
  #73
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bullkungen
Så efter att varit gift i 15 år så klarar du inte att prata med din partner om dennes förälder utan gråter ut på Flashback?
Kanske dags att ta tag i dig själv?


Prata med min partner, javisst, men dene kan inte göra något åt den här personen.
Så jag vädrar mig på Flashback.

Vad vädrar du på Flashback istället för att ta tag i?
Citera
2024-05-13, 07:54
  #74
Medlem
Pripps3.5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kringkring
"Ingift" men förälder till äkta hälft - motsatser jag inte får ihop? Anyway, TS bör lägga ned sitt gästgiveri för släktingen som verkar ta det för givet och inte uppskatta. Räcker med några gånger per år. Med all matlagning och skjussande undrar en om TS hinner något annat, låter inte sunt utan överdrivet. Är det hopp om ett arv som motiverar? Sånt kan va lurigt, de som smörat i hemlig bitterhet kan bli blåsta på konfekten. Överdriven servilitet genomskådas ofta. Vill TS göra något för personen av egen fri vilja, förvänta inget tack varken förr eller senare, verkar inte vara hens grej.
Som jag förstår det är det Ts makes mamma som är "problembarnet".Ts har alltså gift in sig i sin makes släkt och känner därför visst ansvar för sin svärmor.
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Prata med min partner, javisst, men dene kan inte göra något åt den här personen.
Så jag vädrar mig på Flashback.

Vad vädrar du på Flashback istället för att ta tag i?
Din partner kan stötta dig i beslutet att dra ner på middagsbjudningarna, eller komma med andra lösningar ni beslutar om gemensamt.
Citera
2024-05-13, 08:33
  #75
Medlem
halaltarzans avatar
Tja, ser jag på en gammal släkting så har den alltid med sig något att dricka, och det kan t.ex. bero på att det är varmt, för att kunna ta sin medicin, börjar hosta pga av torr i halsen eller sura uppstötningar. Så att ta med sig drickan kanske just inte ska ses som snålt, däremot att kontinuerligt i princip inte ta med sig något kan man nog se som det däremot.
Citera
2024-05-14, 08:22
  #76
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Tja, ser jag på en gammal släkting så har den alltid med sig något att dricka, och det kan t.ex. bero på att det är varmt, för att kunna ta sin medicin, börjar hosta pga av torr i halsen eller sura uppstötningar. Så att ta med sig drickan kanske just inte ska ses som snålt, däremot att kontinuerligt i princip inte ta med sig något kan man nog se som det däremot.

Allt står uppdukat när denne kommer.
Olika sorters dricka, vatten med och utan bbubel, läsk, mjölk osv. Denne tar inga mediciner så här dags. Sätter sig vid bordet tar upp sin bylsiga väska och fram med en petflaska, ställer på bordet och tar sedan med sig den hem efter middag och efterrätt.
Citera
2024-05-14, 08:31
  #77
Medlem
Snyggs avatar
Utifrån det du berättar så nej. Det är inte normalt.
Citera
2024-05-14, 10:12
  #78
Medlem
Pratade just med en som vuxit upp med den här personen.
Har alltid saknat vett, etikett och hänsyn. Bara varit jag jag jag, ta utan att fråga och aldrig ge något i retur.
Ingen dialog utan bara nyttja.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback