Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 17:34
  #19621
Medlem
Två EP-anfall på 4 månader?

Halloj FB. Var ett tag sedan. Har självmedicinerat med låga doser amfetamin i ca 1.5 år. I vintras tog jag ett uppehåll på några veckor och när jag hoppade på igen så tog jag lite mer än vad jag brukade (men inga heroiska doser, 0,4g typ?)
Sen har jag en minneslucka på kanske 15-30min, går runt och städar men märker att min tunga gör fruktansvärt ont. Tittar i spegeln och ser tydliga blodiga bitmärken. Utöver amfetaminet hade jag väl druckit 2-3 glas vin. Jag vet inte om det var ångestframkallat eller om jag haft ett riktigt anfall. Tar det lugnare.

Nu har jag haft uppehåll på en ca vecka då jag åkt på något flunsa. Iförrgår tog jag två mindre doser, allt kändes bra fram tills jag kommer till, andas som jag sprungit ett maraton i jakt på benso och betablockerande. När det väl lagt sig märker jag att jag återigen tappat en halvtimme, stora bithål i tungan (samma sida), skrapsår i pannan och mina axlar känns som de tacklat en tegelvägg. Blandat med träningsvärk lite överallt.

Har aldrig haft problem med sömnen utan sovit 6-8h varje natt. Har druckit väldigt mycket på sistone och senaste minnesluckan uppstod i samband med att jag inte druckit på 48h.
Kan alkoholavtändningen vara den avgörande katalysten? Fultjack? Kombo? Eller kan det ha varit någon annan tillfällig sinnesrubbning?
Citera
2024-04-28, 06:48
  #19622
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paranoiid
Två EP-anfall på 4 månader?

Halloj FB. Var ett tag sedan. Har självmedicinerat med låga doser amfetamin i ca 1.5 år. I vintras tog jag ett uppehåll på några veckor och när jag hoppade på igen så tog jag lite mer än vad jag brukade (men inga heroiska doser, 0,4g typ?)
Sen har jag en minneslucka på kanske 15-30min, går runt och städar men märker att min tunga gör fruktansvärt ont. Tittar i spegeln och ser tydliga blodiga bitmärken. Utöver amfetaminet hade jag väl druckit 2-3 glas vin. Jag vet inte om det var ångestframkallat eller om jag haft ett riktigt anfall. Tar det lugnare.

Nu har jag haft uppehåll på en ca vecka då jag åkt på något flunsa. Iförrgår tog jag två mindre doser, allt kändes bra fram tills jag kommer till, andas som jag sprungit ett maraton i jakt på benso och betablockerande. När det väl lagt sig märker jag att jag återigen tappat en halvtimme, stora bithål i tungan (samma sida), skrapsår i pannan och mina axlar känns som de tacklat en tegelvägg. Blandat med träningsvärk lite överallt.

Har aldrig haft problem med sömnen utan sovit 6-8h varje natt. Har druckit väldigt mycket på sistone och senaste minnesluckan uppstod i samband med att jag inte druckit på 48h.
Kan alkoholavtändningen vara den avgörande katalysten? Fultjack? Kombo? Eller kan det ha varit någon annan tillfällig sinnesrubbning?

Alkohol är till viss del kramplösande, så länge man inte dricker för mycket och för länge.
Jag skulle gissa på fultjack. Det kan vara utspätt med något som sänker kramptröskeln
Citera
2024-04-28, 06:54
  #19623
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
För att landa på dos utan benso:

1. Ät mat, flott, ostmacka etc. Kan vara drygt och svårt att äta, jag vet. Men det är oftast bara första tuggorna som är jobbiga. Är väl en sån där grej man får lov att vänja sig vid.

2. Lägg upp benen och vila som en gammal gubbe. Kanske är motsägelsefullt, speciellt om man fortfarande är påtänd, att inta någon slags position som ens skulle indikera på vila eller sömn Men när man väl gör det brukar man inse hur skönt och behövligt det är.

3. Se till att ta sista dosen drygt 12-15h innan kunna koppla av och vidare somna. Har man varit igång längre period så går det förmodligen snabbare än så. Men som tumregel, typ...


Det finns andra läkemedel än benso som funkar bra att landa på 😎😜

Lyrica i låga/moderata doser.
Gabapentin

Har man inte tillgång till läkemedel så fungerar alkohol bättre än ingenting.
Jag skulle mycket hellre sitta och dricka starköl och så småningom börja må bra istället för dina 3 ganska dåliga förslag 🥳
Citera
2024-04-28, 16:12
  #19624
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Det finns andra läkemedel än benso som funkar bra att landa på 😎😜

Lyrica i låga/moderata doser.
Gabapentin

Har man inte tillgång till läkemedel så fungerar alkohol bättre än ingenting.
Jag skulle mycket hellre sitta och dricka starköl och så småningom börja må bra istället för dina 3 ganska dåliga förslag 🥳

Gabapentin är fint att landa på.

Min tanke var väl dock hur man kan gå tillväga UTAN något extra preparat, om det inte framgick.
Citera
2024-04-29, 14:31
  #19625
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NiceNameTwice
Gabapentin är fint att landa på.

Min tanke var väl dock hur man kan gå tillväga UTAN något extra preparat, om det inte framgick.

Okej jag förstår Fyfan jag ska aldrig sätta mig i den situationen igen; att inte ha något att landa på när jag har intagit en stor dos av Amfetamin. Om jag inte får tag i någon medicin så köper jag 10 st starköl 7,5% att dricka efteråt
Citera
2024-04-30, 06:07
  #19626
Medlem
Hej, en fråga här då.

Tjackkapslar från t ex Archetype & Flugsvamp (0,2g) innehåller 80/20 dextro- & levoamfetamin.

Går det att köpa dextro separat och levo separat, det här är inte en fråga om drogbutiker utan vad skillnaden är på dextro och levo? Vad är ”vanligt gatutjack”, är det dextro?
Citera
2024-04-30, 07:37
  #19627
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalwie
Hej, en fråga här då.

Tjackkapslar från t ex Archetype & Flugsvamp (0,2g) innehåller 80/20 dextro- & levoamfetamin.

Går det att köpa dextro separat och levo separat, det här är inte en fråga om drogbutiker utan vad skillnaden är på dextro och levo? Vad är ”vanligt gatutjack”, är det dextro?

Haha, jag tror inte att det Amfetaminet innehåller 80/20. Allt gatuamfetamin innehåller 50/50 dex/levo.
Dexamfetamin har mer medicinskt värde då levo har mycket kroppsliga biverkningar.
Någon annan kan säkert förklara bättre och mer ingående skillnaden på dex och levoamfetamin 🤣
Citera
2024-04-30, 09:22
  #19628
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalle-Dussin-XII
Haha, jag tror inte att det Amfetaminet innehåller 80/20. Allt gatuamfetamin innehåller 50/50 dex/levo.
Dexamfetamin har mer medicinskt värde då levo har mycket kroppsliga biverkningar.
Någon annan kan säkert förklara bättre och mer ingående skillnaden på dex och levoamfetamin 🤣

Okej, det är också vad jag hört om levoamfetamin. Men någon funktion måste det ha om man nu blandar det med dextro?😁
Citera
2024-04-30, 09:28
  #19629
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalwie
Okej, det är också vad jag hört om levoamfetamin. Men någon funktion måste det ha om man nu blandar det med dextro?😁

Ja man kan bli förskrivet vanligt Amfetamin; Amfetamin Recip 5 mg, som innehåller 50/50 dex/levo. Det lilla jag vet är att dexamf. mest sätter sig i huvudet och levo i kroppen, därav att man kan få många biverkningar som stelhet, hjärtklappning, stissig osv.
Citera
2024-05-03, 04:18
  #19630
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Har en fråga till er som är vana vid att ta affe.

Min polare hade bombat det två gånger under samma kväll och på morgonen därpå så berättade han att han hade blivit väldigt light-headed och tuppat av. Han hade typ fått kramper eller nåt för en kort stund. Vad beror detta på och är det vanligt?

Detta hände honom typ tre gånger. Han kunde inte ställa sig upp utan att vara nära varje gång att tuppa av.
Citera
2024-05-03, 04:24
  #19631
Medlem
NiceNameTwices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Har en fråga till er som är vana vid att ta affe.

Min polare hade bombat det två gånger under samma kväll och på morgonen därpå så berättade han att han hade blivit väldigt light-headed och tuppat av. Han hade typ fått kramper eller nåt för en kort stund. Vad beror detta på och är det vanligt?

Detta hände honom typ tre gånger. Han kunde inte ställa sig upp utan att vara nära varje gång att tuppa av.

Kramptillstånd kan man väl drabbas av om man lider brist på magnesium? Så det är en god idé att tillsätta på eget iniativ när man kör ett race.

Resterande vet jag inget om, känns som det är många faktorer som kan spela in. Vätskebrist, obalans på nått annat. För lite salt. För mycket alkohol. Ätit ohälsosam kost osv
Citera
2024-05-03, 06:40
  #19632
Medlem
nakamotos avatar
Fan lägg ner tjacket grabbar.. leder inte till något gott.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback