Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 19:09
  #1981
Medlem
Med nyundersökt ADHD så fick jag börja med Elvanse 50mg, för att öka med 10mg per vecka. Fick absolut ingen kick/push, visst blev mer fokuserad men en ångest från morgon till kväll. Vi snackar gå och hänga sig-ångest. Nu har jag från imorgon fått byta till Attentin,(ett preparat som jag köpte svart svindyrt för några år sedan). Den har jag inte för mig att jag fick någon särskild ångest av. Hur kommer det sig, det ska väl vara samma sak. Attentin gjorde mig istället aktiv, positiv och pratglad. Någon med liknande erfarenheter??
Citera
2024-04-26, 20:08
  #1982
Medlem
Paus p gr av tolerans centralstimulantia

Jag upplever att min attentin tappat effekt efter att bara ha ätit den i 1 månads tid, dock dagligen.

Tänker att jag behöver ha uppehåll ibland för att inte toleransöka. Ni som har uppehåll, hur länge pågår era uppehåll? Räcker det med ha paus bara lördag och söndag eller längre tid?

Tack på förhand.
Citera
2024-04-28, 06:43
  #1983
Medlem
Kalle-Dussin-XIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Jag upplever att min attentin tappat effekt efter att bara ha ätit den i 1 månads tid, dock dagligen.

Tänker att jag behöver ha uppehåll ibland för att inte toleransöka. Ni som har uppehåll, hur länge pågår era uppehåll? Räcker det med ha paus bara lördag och söndag eller längre tid?

Tack på förhand.

En vecka minst, gärna två veckor. Efter två veckor så bör man kunna ta hälften av den dosen som man senast fick effekt av för att få likadan effekt
Citera
2024-04-28, 19:41
  #1984
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DansAmanda
Jag upplever att min attentin tappat effekt efter att bara ha ätit den i 1 månads tid, dock dagligen.

Tänker att jag behöver ha uppehåll ibland för att inte toleransöka. Ni som har uppehåll, hur länge pågår era uppehåll? Räcker det med ha paus bara lördag och söndag eller längre tid?

Tack på förhand.
Vilken dos tar du?

För mig räcker det med 2-3 dagars uppehåll, sen klarar jag mig på 2 x 5 på en dag i en vecka ungefär.
Citera
2024-04-30, 18:29
  #1985
Medlem
Kan man ta attentin "bakvägen"? Ni vet vad jag menar
Citera
Idag, 20:54
  #1986
Medlem
Är det vanligt att lyckas få kombinera Attentin med elvanse? Den perioden i livet har jag aldrig mått bättre när Attentin var med i bilden.

Eller kan man få gå över till attentin istället för elvanse? Min läkare börjar resonera att få in en hög grunddos och sen en tilläggs dos vid lunch och sedan en till dos (vb) om jag tex vet av något jobb-relaterat, familje relaterat etc som behöver krävas mer av mig. Är det inte bättre att ha lägre dos elvanse och sätta in en dos Attentin för att ”kicka” igång elvansen?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback