Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-24, 00:14
  #5113
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeolite
Vad det uppenbarligen rör sig om är att nedanstående trådstart infogats i tråden enligt Strychno ovan.
Aha, Jo gränsen mellan att tillverka och inte är nog rätt individuell. Finns ju dom som köper helt färdigt snus och har i lite arom och sedan säger att dom gjort sitt eget snus..
Citera
2017-05-27, 10:30
  #5114
Medlem
Maggoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenarke
Skojar du. Min sats blev så här när jag hällde vatten i påsen: https://postimg.org/image/sta585tc5/ och eftersom jag öppnat burken, hällt i vatten i påsen fick jag inte returnera den till www.snusbolaget.se

Varning för Haninges "gör det själv" portionssatser.

Du måste du gjort något fel. Jag har snusat Haningesnus länge nu och det blir alltid lika bra. Som det ser ut på bilden så brukar min påse se ut de första minuterna innan påsarna börjat suga upp vattnet. Felet ligger nog hos dig och inte snuset.
Citera
2017-05-27, 15:21
  #5115
Medlem
TobaksHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maggoo
Du måste du gjort något fel. Jag har snusat Haningesnus länge nu och det blir alltid lika bra. Som det ser ut på bilden så brukar min påse se ut de första minuterna innan påsarna börjat suga upp vattnet. Felet ligger nog hos dig och inte snuset.
Känns lite som att du inte tittat på bilden med tanke på att det ligger ganska mycket tobaksmjöl utanför själva portionerna, vilket inte bara rättar sig till.

Dessutom har PGW koll på vilka batcher som kan vara drabbade (så att det ska inte vara några problem att bli ersatt från dem).
Jag vet nämligen tre olika kunder som nämnt detta därför mailade jag dem och frågade om dom var medvetna om problemet.
Citera
2017-06-16, 14:13
  #5116
Medlem
Nån som testat Snus X Lös?

Länk: https://www.snusbolaget.se/gora-eget...te-bakas-i-ugn
Citera
2017-06-17, 21:06
  #5117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyMontane
Nån som testat Snus X Lös?

Länk: https://www.snusbolaget.se/gora-eget...te-bakas-i-ugn

Nej har inte testat det dära. Är det bra eller vad menar du?
Citera
2017-06-19, 13:32
  #5118
Medlem
reffis avatar
Tjena,

Jag gillar stark snus och har inget emot en riktigt fin lösprilla. Men nu har de slutat sälja Knox lös i den stad jag bor och undrar nu om det finns någon som är lik den om man vill göra eget?

Lös och lite kladdig, sitter som en jävla fläskläpp och håller i flertalet timmar både i smak och styrka.

Jag har provat lössnus som av några men det har inte varit något jag varit särskilt imponerad över. Visst, det har varit helt ok för priset men inget jag själv skulle göra. Jag vill att min snus ska vara god och av bra kvalitet och det betalar jag gärna en slant för.

Mvh
reffi
Citera
2017-06-20, 08:43
  #5119
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Tjena,

Jag gillar stark snus och har inget emot en riktigt fin lösprilla. Men nu har de slutat sälja Knox lös i den stad jag bor och undrar nu om det finns någon som är lik den om man vill göra eget?

Lös och lite kladdig, sitter som en jävla fläskläpp och håller i flertalet timmar både i smak och styrka.

Jag har provat lössnus som av några men det har inte varit något jag varit särskilt imponerad över. Visst, det har varit helt ok för priset men inget jag själv skulle göra. Jag vill att min snus ska vara god och av bra kvalitet och det betalar jag gärna en slant för.

Mvh
reffi

Vad menar du med starkt snus: Snus med mycket salter som svider under läppen eller snus med hög nikotinhalt?
Citera
2017-06-20, 13:56
  #5120
Medlem
reffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SaintCosme
Vad menar du med starkt snus: Snus med mycket salter som svider under läppen eller snus med hög nikotinhalt?

Ursäkta min klumpighet. Jag menar så klart nikotin. Samtidigt gör det inte så mycket om det svider till på rätt sätt, dvs. att man känner att den ligger där, inte tredje gradens brännskador.
Citera
2017-06-20, 20:11
  #5121
Medlem
GunvaldLarssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Tjena,

Jag gillar stark snus och har inget emot en riktigt fin lösprilla. Men nu har de slutat sälja Knox lös i den stad jag bor och undrar nu om det finns någon som är lik den om man vill göra eget?

Lös och lite kladdig, sitter som en jävla fläskläpp och håller i flertalet timmar både i smak och styrka.

Jag har provat lössnus som av några men det har inte varit något jag varit särskilt imponerad över. Visst, det har varit helt ok för priset men inget jag själv skulle göra. Jag vill att min snus ska vara god och av bra kvalitet och det betalar jag gärna en slant för.

Mvh
reffi

Kungsnus eller Jemtsnus håller högst kvalité enligt mig. Sen funkar Cobra också. Dock har jag erfarenheten av att känna grus/småkorn i Cobran, vilket inte är najs om man gillar att småtugga på snuset.
Lösheten/kladdigheten kan du bemästra med extra vätska i, eller glycerol samt gummiarabicum. =)
Citera
2017-06-20, 20:15
  #5122
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av reffi
Ursäkta min klumpighet. Jag menar så klart nikotin. Samtidigt gör det inte så mycket om det svider till på rätt sätt, dvs. att man känner att den ligger där, inte tredje gradens brännskador.

Okej då förstår jag.

Då den här tråden mest handlar om att göra eget snus och inte färdiga produkter kanske du hamnat lite fel. Men om du vill göra eget med hög nikotinhalt ( så att du ramlar omkull ) så finns en sort som heter Nicotina Rustica. Frön finns i välsorterade fröbutiker.
Citera
2017-06-21, 01:31
  #5123
Avstängd
Zeolites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GunvaldLarsson
Kungsnus eller Jemtsnus håller högst kvalité enligt mig. Sen funkar Cobra också. Dock har jag erfarenheten av att känna grus/småkorn i Cobran, vilket inte är najs om man gillar att småtugga på snuset.
Lösheten/kladdigheten kan du bemästra med extra vätska i, eller glycerol samt gummiarabicum. =)

Kan du ge en beskrivning av Jemtsnus kontra Kungssnus, skillnader i nikotin, malning och smak osv?
Citera
2017-06-29, 15:41
  #5124
Medlem
-spitzlix-s avatar
Då va det dags att göra en ny sats. Någon som sitter på ett fint recept som ger whiskysmak? Läst att rökarom+whiskyarom går hand i hand, något som stämmer? Vill ha det lite åt Probe hållet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback