Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2009-03-07, 01:51
  #25
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av möbelklister
Om jag sitter fast i en brinnande byggnad?

Jag tror att jag föredrar att bli räddad av någon som är kompetent och orkar lyfta ut mig oavsett om personen är man eller kvinna.


Håller med dig.. Skiter oxå i könsorganet mellan benen så länge brandsoldaten klara av det h*n gör och med kompetens..
Citera
2009-03-07, 02:38
  #26
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Håller med dig.. Skiter oxå i könsorganet mellan benen så länge brandsoldaten klara av det h*n gör och med kompetens..
Problemet är att kvinnor som kvoteras in "kanske" gör det med lägre krav på styrka och uthållighet. Det är ju helt åt helvete fel. Jag säger som gubben i American History X (trots att han var värsta jävla rassen) "Best man for the job". Huruvida den personen är man eller kvinna kvittar men det är inte troligt att den bäst lämpade för ett jobb som brandman är kvinna.

Kvinnor diskrimineras inte inom brandkåren. man har ställt de krav som anses nödvändiga och de ska inte anpassas efter könstillhörigheten. Om kvinnorna inte platsar för yrket får de fanimig finna sig i det eller träna ännu hårdare. När de allra mest vältränade kvinnorna knappt når upp till standardnivå bland de manliga brandmännen är det nåt som inte stämmer. Det visar kanske klart och tydligt att de rent fysiskt inte är lämpade för yrket. Och vad är det med det då? MÅSTE vi verkligen vara jämnställda enligt feministmaffians normer eller bör vi vara mer sansade och inse att det finns tämligen tydliga skillnader mellan män och kvinnor som vi inte kan göra något åt?

En kvinna på en mansdominerad arbetsplats á la brandkåren ska förstås inte dömas ut för att hon är kvinna men klarar hon inte de utsatta (rimliga) kraven har hon inte på arbetsplatsen att göra. Så enkelt är det med det. Det har inte med diskriminering att göra.
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2009-03-07 kl. 02:40.
Citera
2009-03-07, 03:21
  #27
Medlem
Alladins avatar
Kvinnor inom brandkåren är jag inte alls rädd för, däremot är jag rädd för att man sänker krav för att kvotera in vissa grupper i vissa yrken.
Exempelvis fysiska kraven för brandmän för att få in mer kvinnor i detta fallet.

Kanske skulle vi sänka kraven på syn för att kvotera in mer synskadade som piloter också? Nej precis, det faller på sin orimlighet.
Citera
2009-03-07, 04:16
  #28
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten

Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Håller med dig.. Skiter oxå i könsorganet mellan benen så länge brandsoldaten klara av det h*n gör och med kompetens..

Problemet är att kvinnor som kvoteras in "kanske" gör det med lägre krav på styrka och uthållighet. Det är ju helt åt helvete fel. Jag säger som gubben i American History X (trots att han var värsta jävla rassen) "Best man for the job". Huruvida den personen är man eller kvinna kvittar men det är inte troligt att den bäst lämpade för ett jobb som brandman är kvinna.

Kvinnor diskrimineras inte inom brandkåren. man har ställt de krav som anses nödvändiga och de ska inte anpassas efter könstillhörigheten. Om kvinnorna inte platsar för yrket får de fanimig finna sig i det eller träna ännu hårdare. När de allra mest vältränade kvinnorna knappt når upp till standardnivå bland de manliga brandmännen är det nåt som inte stämmer. Det visar kanske klart och tydligt att de rent fysiskt inte är lämpade för yrket. Och vad är det med det då? MÅSTE vi verkligen vara jämnställda enligt feministmaffians normer eller bör vi vara mer sansade och inse att det finns tämligen tydliga skillnader mellan män och kvinnor som vi inte kan göra något åt?

En kvinna på en mansdominerad arbetsplats á la brandkåren ska förstås inte dömas ut för att hon är kvinna men klarar hon inte de utsatta (rimliga) kraven har hon inte på arbetsplatsen att göra. Så enkelt är det med det. Det har inte med diskriminering att göra.

Citat:
Kvinnor diskrimineras inte inom brandkåren. man har ställt de krav som anses nödvändiga och de ska inte anpassas efter könstillhörigheten.

Vad påstod jag att kvinnor diskrimineras innom brandkåren?
Jag skrev enkelt: "Skiter oxå i könsorganet mellan benen så länge brandsoldaten klara av det h*n gör och med kompetens."

Citat:
Om kvinnorna inte platsar för yrket får de fanimig finna sig i det eller träna ännu hårdare. När de allra mest vältränade kvinnorna knappt når upp till standardnivå bland de manliga brandmännen är det nåt som inte stämmer.

Ja har jag påstått något annat?

Citat:
Det visar kanske klart och tydligt att de rent fysiskt inte är lämpade för yrket. Och vad är det med det då?

Citera där jag har hävdat annorlunda.


Citat:
MÅSTE vi verkligen vara jämnställda enligt feministmaffians normer eller bör vi vara mer sansade och inse att det finns tämligen tydliga skillnader mellan män och kvinnor som vi inte kan göra något åt?

Nej men så trevligt att få ord puttat i min mun med åsikter jag inte står för och få fråga efter det sedan..


Citat:
Huruvida den personen är man eller kvinna kvittar men det är inte troligt att den bäst lämpade för ett jobb som brandman är kvinna.

Ja precis... Detta skrev du i första stycket i replik eller hur?
Då kanske du kan stanna upp och fundera över den sanna innebörden i stället i vad jag verkligen skrev i mina två korta meningar, istället för att följa upp med en harang av
"Guilt by association", putta ord i min mun och tillskriva mig åsikter jag aldrig har haft..


Avslutar lite med kall sarkasm:
Hej jag heter Cineasten och jag förstår inte innbörden av dessa elva ord "... så länge brandsoldaten klara av det och h*n och med kompetens."
Citera
2009-03-07, 05:11
  #29
Medlem
Alladins avatar
Empress: Jag tror inte inlägget var riktat speciellt till dig bara för att han i detta fallet citerade dig...

my five cents.
Citera
2009-03-07, 10:54
  #30
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Lyfter en tråd om brandkåren och kvotering då jag läste en artikel i tidningen idag om just detta.
Så vad tycker aktuella debattörer på flashbacks forum idag?

Om ansvariga anser att kvotering skulle ge gynnsamma effekter utan att drabba utförandet och arbetskvalitén så visst, annars är jag generellt mot kvotering.

Bör kvotering genomföras skall givetvis inte kraven sänkas, det vore helgalet.
Citera
2009-03-11, 01:45
  #31
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Empress: Jag tror inte inlägget var riktat speciellt till dig bara för att han i detta fallet citerade dig...

my five cents.
Här har vi en medlem som polletten trillat ned hos.
Citera
2009-03-11, 02:19
  #32
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Om ansvariga anser att kvotering skulle ge gynnsamma effekter utan att drabba utförandet och arbetskvalitén så visst, annars är jag generellt mot kvotering.

Bör kvotering genomföras skall givetvis inte kraven sänkas, det vore helgalet.

Det är sällan stödet för kvotering kommer ifrån de ansvariga. Krav på kvotering brukar istället komma utifrån.

För att dra en parallell till debatten om könskvoterade bolagsstyrelser så är det inte de som har som uppgift att utse och godkänna styrelsen (alltså aktieägarna) som förordrar kvotering utan snarare utomstående som inte har något alls att göra med valet av styrelse.
Citera
2009-03-11, 02:27
  #33
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alladin
Empress: Jag tror inte inlägget var riktat speciellt till dig bara för att han i detta fallet citerade dig...

my five cents.

Då kunde han ha separerat det i från varandra.. Hur jäkla jobbigt och svårt skall det vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
Här har vi en medlem som polletten trillat ned hos.

Men vad bra..

Då kunde du ju sperarerat det du ville has sagt till mig och det du ville riktat till andra.
Tragiskt att din tankeverksamhet inte sträckte sig längre än din näsa.

Nej det är andras jobb att gissa sig till...
__________________
Senast redigerad av Empress 2009-03-11 kl. 02:29.
Citera
2009-03-11, 13:12
  #34
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Då kunde han ha separerat det i från varandra.. Hur jäkla jobbigt och svårt skall det vara?



Men vad bra..

Då kunde du ju sperarerat det du ville has sagt till mig och det du ville riktat till andra.
Tragiskt att din tankeverksamhet inte sträckte sig längre än din näsa.

Nej det är andras jobb att gissa sig till...
Uppenbarligen förstod någon annan det du inte förstod så jag var tydligen inte så extremt otydlig. Min tankeverksamhet brukar sträcka sig ganska långt men ibland synkar den inte riktigt med andra människor...
__________________
Senast redigerad av Cineasten 2009-03-11 kl. 13:14.
Citera
2009-03-13, 00:27
  #35
Medlem
Isvaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Då kunde han ha separerat det i från varandra.. Hur jäkla jobbigt och svårt skall det vara?



Men vad bra..

Då kunde du ju sperarerat det du ville has sagt till mig och det du ville riktat till andra.
Tragiskt att din tankeverksamhet inte sträckte sig längre än din näsa.

Nej det är andras jobb att gissa sig till...

Det är inte lätt när människor läser hälften av vad man skrivit och sedan komenterar.. Har sett att du råkat ut för det ett par gånger

Jag håller också med ang könsorganen! Jag vill bli räddad fort! Av vem det skiter jag i.
__________________
Senast redigerad av Isvak 2009-03-13 kl. 00:41.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback