Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2006-11-11, 01:01
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Japp när jag var yngre var jag klok nog att välja bort umgänget med de som uppvisade kriminella tendenser. Ingen i min bekantskapskrets idag sysslar med droger eller brott och jag har jävligt mycket gemensamt med dem! Som man sår får man skörda. Det gäller att välja sitt umgänge rätt. Kriminella drar bara ner en i deras skit.

Låt oss då säga att om din nuvarande bästa kompis halkade in på brottets bana.Hade du svikit honom och sagt upp bekanskapen då lr?...
Citera
2006-11-11, 01:07
  #38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Är väl bara nån vecka sen dom gjorde en stor razzia i Gävle hos ett par mc-klubbar och hittade väl både knark och vapen, så nog vet polisen vad dom håller på emd..
Det var på bandidos och outlaws lokaler.Och dom är juh kända för att langa så det blir en helt annan sak!.Polisen tror att alla klubbar (såväl raggar som hoj-klubbar) är kriminella.Så dom slösar på skattebetalarnas pengar genom att göra razzior på klubbar som till och med dom borde veta är fredliga!.Vet inte hur det är med er!?.Men jag har ingen lust att sitta å pröjsa för att några jävla idiot snutar skall göra razzior på klubbar där några fredliga 50+ gubbar röker en holk å dricker lite hemkört!.Jag anser då fan inte att dom är kriminella iaf!...
Citera
2006-11-11, 01:08
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av htnbhhrrfl
Ett flertal inlägg i denna tråden där man kallar MC klubbar för "kriminella organisationer" och det är ju just det som är kruxet - de är inte kriminella organisationer. Däremot så är ett flertal av de sk outlaw (eller 1%) klubbarna organisationer där ett tvärsnitt av medlemmarna är dömda för brott i en större utsträckning än vad som anses "normalt".
Men det betyder ju inte att alla är dömda för brott, vilket de inte är, och det innebär definitivt inte att organisationen i sig är skapad för att underlätta kriminalitet.
Därför kan man inte, i mitt tycke iaf, förbjuda varken HA, BA, OL och allt vad de kallar sig.

Du vet iaf vad du pratar om!...
Citera
2006-11-11, 01:16
  #40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Connrad
Och om du tycker att jag bara ska sätta mig ner och acceptera att det är så är ett argument i en diskussion så vet jag inte om du är ute efter att svara eller bara öka din post-count?

Spelar ingen roll om det är samma enheter eller inte, där dom skjuter till pengar händer oftast mer saker~ Dessvärre (för poliserna) händer inget i den lokala polis vs. hojj världen.

Föresten, en annan sak jag funderat på;

Hojj klubben här hemma höll sitt årliga "Run" (ett Run är en inbjudan till flera andra klubbar att komma och delta i en tävling där man åker en liten bana på hojjen och gör olika aktiviteter, man betalar ett pris för att vara med i tävligen och pengarna går oavkortat till någon förbestämd fond. tex. Barncanserfonden eller Mc Donalds byggandet av nya sjukhus) och den organisation som dom ville skänka en ganska bra summa pengar till sa att dom inte ville ha deras pengar. Vadå? är pengarna smuttsiga bara för att en Hojjklubb sammlat in dom i syftet att rädda barn? :thumbsdow

Kommer ihåg att efter H-A hade sitt run å ville ge barncancerfonden pengarna så stoppade snuten det genom att baktala H-A och säga att pengarna var blodspengar och att bcf inte skulle ta emot dem.Bcf lyssnade givetvis och vägrade.Enligt min mening så tycker jag att polisen har gått för långt och att dom grundar sina sina "teorier" på meningslös osanning från folk som snackar för mkt skit!...
Citera
2006-11-11, 21:49
  #41
Medlem
Senators avatar
MC-brott:

http://www.bra.se/extra/measurepoint...9062318120.pdf

Pengatvätt:

http://www.bra.se/extra/measurepoint...ping%255f1.doc

Organiserad brottslighet:

http://www.bra.se/extra/measurepoint...2042522599.pdf

Mvh
Citera
2006-11-28, 16:44
  #42
Medlem
MC-Brott

Jag har läst hela rapporten (länk i föregående inlägg).
Hittade inte ett enda bevis för att motorcyklar begår brott.
Dags att börja kalla saker vid deras rätta namn!
Tex: Brott begångna av medlemmar i MC- klubbar.
Ser fram emot rapporterna:
Brott begångna av medlemmar i Fotbollsföreningar
Brott begångna av medlemmar i Golf-klubbar
Brott begångna av medlemmar i PRO
och den länge emotsedda rapporten
Brott begångna av medlemmar i RIKSDAG och REGERING
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback