Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-11-28, 04:48
  #13
Medlem
en vän till min vän fick 3 x 10g.
Citera
2007-05-07, 19:03
  #14
Medlem
Bumpar denna tråde till liv igen,
tänkte fråga, om någon har kört denna growboxen på sista tiden, och isf hur blev resultatet?
Citera
2007-05-07, 19:40
  #15
Medlem
seloots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
Bumpar denna tråde till liv igen,
tänkte fråga, om någon har kört denna growboxen på sista tiden, och isf hur blev resultatet?


Det borde bli samma resultat som tidigare?
Citera
2007-05-07, 19:47
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seloot
Det borde bli samma resultat som tidigare?
Precis det svaret jag letade efter! Ett stort tack! /slap
Citera
2007-05-07, 19:49
  #17
Medlem
Swibbans avatar
Var nu 3 veckor sedan jag beställde en sådan här och har fortfarande inte fått något paket eller avi...
Tror ni den har fastnat i tullen eller att dom bara är sega?
Citera
2007-05-07, 19:54
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swibban
Var nu 3 veckor sedan jag beställde en sådan här och har fortfarande inte fått något paket eller avi...
Tror ni den har fastnat i tullen eller att dom bara är sega?

När jag ändå är här, det kanske har med varifrån du beställde, samt ditt leveranssätt, men 3 veckor låter lite väl långt
De kanske hade slut när du beställde..
Citera
2007-05-07, 19:57
  #19
Medlem
seloots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
Precis det svaret jag letade efter! Ett stort tack! /slap


Men vad menar du? De har ju hållt på med hela growkit grejjen länge, tror du det går i perioder om hurvida bra skördar man får i boxesena?
Citera
2007-05-07, 20:19
  #20
Medlem
Swibbans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
När jag ändå är här, det kanske har med varifrån du beställde, samt ditt leveranssätt, men 3 veckor låter lite väl långt
De kanske hade slut när du beställde..

Precis det growkit från elefanten som tråden handlar om.
Betalade med kort och leveransen är skickad enlig elefanten.
Citera
2007-05-08, 03:51
  #21
Avstängd
IsgrimnuRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dasshans
Har funderat på att beställa Cubensis mushroom growkit från snabeln.

Står att det ska ge 400-600g, är det bara bluff och båg?
Hur många flushar fick DU?

typ den mängden du nämnde.. 500-600 g typ.

Citat:
Ursprungligen postat av dasshans
Hur potenta är dessa svampar jämfört med toppisar?(enda svamp jag testat)

Är det stor risk att det fastnar i tullen?

Dom är helt ok om du sköter odlingen med temperatur o rätt ljus. Jag kör naturligt dagsljus (indirekt solljus) å försöker hålla temperaturen på en jämn nivå, ca +25 C, i spawnbagen.

Mina grejer jag beställt har aldrig fastnat.


Citat:
Ursprungligen postat av semafor
Money transfer eller skicka pengar i brev..??

billigast är ju MT men är man lat kan man kamouflera ett kuvert med en bit halvhårt papper (skissblock) å skicka bara sedlar.
Citera
2007-05-09, 17:53
  #22
Avstängd
IsgrimnuRs avatar
Ville bara nämna att jag skördade 95,6 g färsk svamp idag. Angenäm skörd. Inte från elefanten dock men dom här fungerar lika bra som deras mex. cubbar.

Undrar om man orkar tugga i sig halva skörden.. *urk*
Citera
2007-05-11, 13:35
  #23
Medlem
Hmm beställde en growbox från fanten, och det visade sig att jag fick två (!) stycken.. eftersom detta är första gången jag ska testa "odla" så undrar jag...

1: Ska jag köra båda boxarna samtidigt, eller kan man ha en stående någonstans, och köra den sen? eller är det en färskvara så att säga?

2: Om någon har kört Cubensis mushroom growkit från fanten..så är det en vit "rämsa" på boxen, ska man ta bort den? eller vad är den till för? :P

Lite nybörjar frågor antar jag
Citera
2007-05-11, 15:37
  #24
Medlem
trippens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xavi
Hmm beställde en growbox från fanten, och det visade sig att jag fick två (!) stycken.. eftersom detta är första gången jag ska testa "odla" så undrar jag...

1: Ska jag köra båda boxarna samtidigt, eller kan man ha en stående någonstans, och köra den sen? eller är det en färskvara så att säga?

2: Om någon har kört Cubensis mushroom growkit från fanten..så är det en vit "rämsa" på boxen, ska man ta bort den? eller vad är den till för? :P

Lite nybörjar frågor antar jag

kör båda samtidigt då boxarna kan bli förstörda om dom får stå för länge.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback