Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-12, 19:46
  #121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocaineduck
Knappast brudens fel om äktenskapet krashar. Kan han inte hålla ihop det som man ska är det hans och endast hans fel.

Däremot tycker jag att du borde ha tillräckligt stort samvete och inte vara så egoistisk att riskera denna mans hela liv för att tillfredställa dig själv, oavsett vems fel det är så är det din drivkraft som kommer konfrontera honom med valet som mycket väl kan ruinera honom.

Personligen ska jag börja studera till gymnasielärare och jag kan säga att jag aldrig skulle riskera jobbet för en sådan sak, för jag kan tänka mig att det inte blir helt lätt att bli anställd på andra skolor med något sådant i bakgrunden och då sitter man på en helt meningslös studieskuld och 4½ år av sitt liv i princip helt bortkastade.

Om man sedan lägger äktenskap på den ekvationen så blir det bara ännu värre.

Men för att vara ärlig så tycker jag nästan att du ska jobba vidare på det hela, ett bra test på hans lämplighet både för yrket och för äktenskap.

Men men, spelar inte moraltant, du gör som du vill och jag hoppas att du låter ditt hjärta (skrev?) leda dig.

Hoppas dock att du absolut inte lyckas, eller ännu bättre att du kommer till insikt med vad du egentligen sysslar med och ställer in det hela.

//cocaineduck

Ja tillviss del så kan man säga att det endast är hans fel och allt det där.
Men om man tittar på verkligheten så ser man att det inte alltid funkar så. Folk KAN bli övertalade/frestade till att vara otrogna fast dom egentligen verkligen inte vill eller skulle gjort det under några andra omständigheter.
Sånnt händer rätt ofta.

Spec tjejer kan bli otroligt manipulerade och förda bakom ljuset av vissa killar, om kilen verkligen kan sin grej så kan han många gånger få en tjej som kanske har en liten svacka i sitt förhållande, elelr bråkat med sin pojkvänn lite, att vara otrogen, fast denna tjej är en sådan som aldrig skulle varit otrogen i vanligafall.
Sånnt händer.

Visst, det är alltid ens egna val i slutändan, men det kan endå bli kraftigt påverkat på olika vis.

Och därför är det absolut inte okey att hålla på och kåta upp någon som är i ett förhållande och försöka få han eller hon att knulla på en själv.


Även om personen gör det utan övertalning och uppmaningar osv så e det endå inte oket egentligen.
Det är som att rättfärdiga knarklangning med att "ja men om inte jag sålde till dom små ungdommarna så skulle dom endå köpa det av någon annan" samma som "ja men om inte jag knullade med han/ hon så skulle han/ hon endå varit otrogen med någon annan".
2006-12-12, 19:47
  #122
Avstängd
The_Jokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crenshaw Punch
Han är väl en man som vilken som helst, gör vad kvinnor gör bäst bara.
låter som bästa förslaget
2006-12-12, 19:55
  #123
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nacho
Det måste ju ändå vara upp till honom. Om han och hans frus förhållande är bra så motstår han lätt frestelsen. Men det låter ju inte som det är det när han nyper en av sina elever i rumpan och hårdflirtar med henne. Då är det kanske lika bra att han och frun bryter upp?


Nej håller inte med alls.
Man kan absolut påverka, fresta och manipulera någon till att göra saker den inte vill eller hade tänkt göra i vanliga fall. Vafan tre år av en kåt, ung liten slyna, som flörtar och gör antydningar till sex osv, det kan få vilken man som helst att bli galen.



Men som sagt, visst, innerst inne är det upp till en själv, men man kan endå bli manipulerad eller påverkad till att ta fel beslut, ett beslut man vanligt vis inte skulle tagit.
2006-12-12, 20:17
  #124
Medlem
Duracell Bunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av colours
Nej håller inte med alls.
Man kan absolut påverka, fresta och manipulera någon till att göra saker den inte vill eller hade tänkt göra i vanliga fall. Vafan tre år av en kåt, ung liten slyna, som flörtar och gör antydningar till sex osv, det kan få vilken man som helst att bli galen.
Kanske det, men det ger dig ändå inte rätten att kalla trådskaparen för "slyna".

Dessutom har han flirtat lika mycket med henne och på så sätt uppmuntrat henne att fortsätta vara intresserad, så det är helt omöjligt för honom att skylla ifrån sig om det nu skulle sluta med att han är otrogen.

På sätt och vis kan jag nästan tycka att hon borde förföra honom, just för att markera att hon inte är nån som låter sig bli lekt med hur som helst.
2006-12-12, 20:35
  #125
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duracell Bunny
Kanske det, men det ger dig ändå inte rätten att kalla trådskaparen för "slyna".

Dessutom har han flirtat lika mycket med henne och på så sätt uppmuntrat henne att fortsätta vara intresserad, så det är helt omöjligt för honom att skylla ifrån sig om det nu skulle sluta med att han är otrogen.

På sätt och vis kan jag nästan tycka att hon borde förföra honom, just för att markera att hon inte är nån som låter sig bli lekt med hur som helst.



Det där med att han uppmuntrat henne vet ju dock varken du eller jag om det stämmer det minsta.
Jag skulle iaf inte bli ett dugg förvånad om han enbart varit en helt vanlig lärare som kanske varit lite extra snäll och är lite halv flörtig av sig till sitt sätt eller nått sånnt, som sedan blivit misstolkat till att han vill vara otrogen mot sin fru och knulla på sin elev, eller nått sånnt...
2006-12-12, 22:58
  #126
Medlem
Snövits avatar
Den här tråden har varit tveksam från början och är nu låst!

/Moderator

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback