Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-19, 18:01
  #1801
Medlem
GustavAdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MyseMise
Hyllie är ju välbebyggt nu med en massa lägenheter, dock med höga priser på både hyres & bostadsrätter. Byggs fortfarande som bara den så vissa delar känns fortfarande som en byggarbetsplats.

Alltid sjukt mycket folk runt tågstationen, Emporia & arenan, men levande vet jag inte om jag skulle säga… det känns som vilket nybyggt område som helst, husen ligger 1 meter ifrån varandra, inga grönytor och inga parkeringsplatser. Områdena runt om har inte heller förändrats pga Hyllie. Kroksbäck & Holma är minst lika jävliga som för 13 år sen.
I Hyllie fanns det en jädrans massa P-hus, så nog finns det p-platser där.
Fast de kostar kanske skjortan?
Tyckte det fanns lite grönt här o där också o på södra sidan var det väl någon rätt stor nybyggd park.
När jag var där så gick vi långa rundor på luncherna och nog fasen fanns det grönytor där. Betydligt mer än inne i stan i Sthlm.
Citera
2024-04-28, 06:56
  #1802
Medlem
Södertorp hiss eller diss?
Citera
2024-05-04, 21:58
  #1803
Medlem
Hej! Har skaffat hybrid jobb i Köpenhamn men eftersom det är så jävla dyrt där så har jag bestämt mig bosätta mig i Malmö och pendla dit 2-3 ggr i veckan. Just nu har jag chansen att hyra en schysst 2a i Fågelbacken, nästintill Hästhagens IP.

Någon som bor i området som vet hur det är nuförtiden?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback