Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2007-01-09, 23:55
  #49
Medlem
läderfejss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Squalo
Så är det. När jag ser folk jag brukar se sminkade utan smink, så brukar jag försöka komma på vad som skiljer. Det är inte så lätt, utan slutsatsen man drar är att det ser lite "blekare" ut osminkat. Mer rafinerad är så är inte en mans hjärna.

Läste en undersökning för ett par år sedan. I någon blaska, typ Slitz. De hade frågat 20 män och 20 kvinnor på stan (ni vet, de stannar folk och frågar, folk svarar sponant) om de själva trivdes med sitt utseende och huruvida de uppfattade sig själva som snygga/attraktiva.

Övervägande delen av männen svarade i stil med: 'Ja, jag trivs med mig själv och tycker jag är snygg'. (Roligt att läsa att folk faktiskt *vågar* trivas med sig själva - trots vårt svenska sinnelag... ;-))
Dock - nästan samtliga tjejer svarade:
'Jag hoppas jag ser pigg ut.'

Här använde i princip *alla* samma uttryck. 'Pigg'. Gärna i kombination med 'hoppas'.

Spekulationer? Någon? ;-)

Visst sjutton tycker jag att jag ser piggare ut med smink?

I övrigt håller jag med någon annan klok här: Hemma, med nära och kära, är man alltid accepterad. Det är ganska skönt att slippa kletet och den taskiga huden som följer därpå. Få vara lite laid-back ugly och veta att man är omtyckt ändå (jag antar att opigg går hand i hand med osnygg här... ? ;-))
Citera
2007-01-10, 00:21
  #50
Medlem
Giggis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av läderfejs
Läste en undersökning för ett par år sedan. I någon blaska, typ Slitz. De hade frågat 20 män och 20 kvinnor på stan (ni vet, de stannar folk och frågar, folk svarar sponant) om de själva trivdes med sitt utseende och huruvida de uppfattade sig själva som snygga/attraktiva.

Övervägande delen av männen svarade i stil med: 'Ja, jag trivs med mig själv och tycker jag är snygg'. (Roligt att läsa att folk faktiskt *vågar* trivas med sig själva - trots vårt svenska sinnelag... ;-))
Dock - nästan samtliga tjejer svarade:
'Jag hoppas jag ser pigg ut.'

Här använde i princip *alla* samma uttryck. 'Pigg'. Gärna i kombination med 'hoppas'.

Spekulationer? Någon? ;-)

Visst sjutton tycker jag att jag ser piggare ut med smink?

I övrigt håller jag med någon annan klok här: Hemma, med nära och kära, är man alltid accepterad. Det är ganska skönt att slippa kletet och den taskiga huden som följer därpå. Få vara lite laid-back ugly och veta att man är omtyckt ändå (jag antar att opigg går hand i hand med osnygg här... ? ;-))

Hmm, jag håller inte med om att "opigg" och "osnygg" är samma sak. Visst, stora svarta ringar under ögonen är kanske inte det snyggaste. Men när grabben bredvid vaknar med rufsigt hår och sömniga ögon tycker jag iaf att han är sexig.

Att vi tjejer inte vill se "opigga" ut beror nog på att vi tycker att man ser sliten ut då, och ser man sliten ut blir man genast ett par år äldre, och äldre vill man ju inte bli, för då spanar inte grabbarna in en. Eller nåt liknande! Men visst, man är väl inte bättre själv, jag solar tex solarium för att se pigg och fräsch ut.
Citera
2007-01-10, 01:23
  #51
Medlem
Psyko Dads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thatdude
undrar en sak:
tjejer kan vara "shletet" klädda och osminkade flera dagar/veckor i rad när dom bara är hemma (inget jag ogillar direkt så) men iallafall min flickvän ska byta kläder och sminka sig och fixa så fort hon ska ens hämta posten samma när hon ska ut på fest eller nåt, men när vi är hemma så skiter hon i utsidan, jag förstår inte detta helt men jag har ändå mina små teorier, men trots dom så undrar jag bara lite...
detta är ingen kretik mot hennes utseende då jag tycker hon är det vackraste existerande, bara undrar varför..
Jag är lat på att sminka mig till vardags.
Men de få gånger jag går ut med min käre man, då kletar man på & inte fan sparar jag på krutet. Jag vill att han ska vara stolt över att jag är vacker,sexig & elegant. Inte bara kåt glad & tacksam.....

Det blir inte mkt smink t vardags av praktiska skäl. Går man ut m hunden el handlar, så vad spelar det för roll? Det regnar ju rätt ofta i kära Sthlm & jag har ingen lust att se ut som en tvättbjörn, även om dessa är ytterst charmanta djur.
Citera
2007-01-10, 01:23
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giggi
Hmm, jag håller inte med om att "opigg" och "osnygg" är samma sak. Visst, stora svarta ringar under ögonen är kanske inte det snyggaste. Men när grabben bredvid vaknar med rufsigt hår och sömniga ögon tycker jag iaf att han är sexig.

Att vi tjejer inte vill se "opigga" ut beror nog på att vi tycker att man ser sliten ut då, och ser man sliten ut blir man genast ett par år äldre, och äldre vill man ju inte bli, för då spanar inte grabbarna in en. Eller nåt liknande! Men visst, man är väl inte bättre själv, jag solar tex solarium för att se pigg och fräsch ut.

ni är så oroliga, ni ser också skitfina ut när ni vaknar ju, det är det mysigaste med en relation att vakna bredvid nån och känna att där inte finns några krav. Man gillar tjejen i alla lägen liksom, och framförallt det nyvakna mysiga är iaf hett för mig.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback