Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2021-01-15, 18:09
  #85
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Det har jag gjort. Karlskoga är närmast. Men finns nog större chans att jag har något ärende i Kalmar.
Det måste sammanfalla med att jag ändå är i krokarna, tänker inte åka flera timmar BARA för att äta på Frasses hehe

så länge lugnt.

funderar själv på dra till kalmar och inmundiga mat på frasses.
Citera
2021-01-17, 05:25
  #86
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjebban
Tjenare, idag ska vi tydligen käka på Frasses, jag o några polare..

Vad rekommenderas av FB´s Snabbmatsexperter?
Jäkligt god mat
Citera
2022-02-20, 11:19
  #87
Medlem
NickLidstroms avatar
Var där och käkade i veckan alltså brukar aldrig kolla vad en dippsås kostar men de gick på 10kr/st det är helt orimligt!
Citera
2022-02-20, 20:52
  #88
Moderator
rotadents avatar
Det var inte så rasande många år Frasses överlevde vid Odenplan. Har haft stängt rätt länge nu och en Brödernas har väl öppnat i lokalen. Själv var jag där 2-3 gånger kanske utan att känna någon direkt wow-känsla. Det var okej, men inte mer och fanns egentligen inget skäl att välja dem framför Burger King eller McDonalds som båda fanns på någon minuts promenadavstånd. Vad jag vet finns inte Frasses kvar i Stockholm alls nu. Det är väl typ Uppsala eller Norrtälje som är närmast för den stockholmare som känner det suget.
Citera
2022-03-23, 16:56
  #89
Medlem
StekplankAmbross avatar
Frasses var mitt "to go" hak i den norrländska byhålan, helt ok burgare (snäppet över korvmoj burgare, dom har alltid nya burgare vilket var nice). Nu har man gått och blivit vegetarian och deras vegoutbud är verkligen inget att hänga i julgranen! En torr halloumiburgare eller någon upptinad grönsaksbiff
Citera
2023-03-07, 13:19
  #90
Medlem
Var ett tag sedan man avnjöt ett skrovmål på Frasses.

https://frasses.se/produkt/skrovmal/
Citera
2023-03-11, 16:40
  #91
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StekplankAmbros
Frasses var mitt "to go" hak i den norrländska byhålan, helt ok burgare (snäppet över korvmoj burgare, dom har alltid nya burgare vilket var nice). Nu har man gått och blivit vegetarian och deras vegoutbud är verkligen inget att hänga i julgranen! En torr halloumiburgare eller någon upptinad grönsaksbiff
Skyll dig själv om du blivit vegetarian och "inte" kan äta en burgare du tycker är god.
Vad är det fel på er norrlänningar egentligen?
Ät skiten om du tycker om det.
Citera
2023-03-12, 03:00
  #92
Medlem
m11080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Att samlokalisera med t.ex Inferno Online är nog ett grundkrav. De kommer då att få unga gamers som kunder och vars matreferenser ligger i spannet micropizza och godis.

Jag minns när Frasses samlokaliserade sig med Inferno Online så var det väldigt hårt
knutna/nischade mot Inferno Online och det sätt försöktes göras attraktivt för dem
som var till Inferno Online att välja Frasses framför t.ex McDonalds och andra matställen
i närheten

* När man Inferno Online så kunde man gå till Frasses när man blev hungrig och
beställa & betala för vad man ville äta och dricka och ville man inte med avhämtning
eller äta på de få bordsplatsen som fanns vid Frasses så kunde man tala om vart på
Inferno Online ens datorplats var och så kom en av personalen på Frasses när maten
var klar och serverade den på bricka med mat, dricka, etc vad man nu köpt på Frasses
tills ens datorplats så man kunde äta på ens datorplats. Utan det kostade något extra
utöver vad menyn/maten kostade. Det ingick i servicen att fritt välja om man ville äta
vid Frasses, få med för TakeAway eller få den till sin datorplats på Inforno Online.

* Sedan hade Inferno Online som en av sina regler:
Här får endast mat och dryck köpt från Inferno Online eller Frasses tas med in i lokalen

Så ville man gå iväg för att äta McDonalds eller på något annat ställe utanför Inferno Online
om det inte var Frasses fick inte sådan mat tas med i Inferno Online lokaler.

Men om det var mot inköpt hos Inferno Online och/eller Frasses var det helt okej
att man åt det vid sin dator/datorplats även om det var hamburgare, pommes frites, etc
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback