Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Idag, 02:14
  #57301
Medlem
Geomeisters avatar
Året var 2003
Filmen var Paradiset
https://www.imdb.com/title/tt0305945..._flmg_c_20_act

En kvinna från utlandet bevittnar ett mord och lyckas fly undan allt. Vad hände egentligen och hur kommer alla berörda i Sverige hantera situationen?

Två år innan kom filmen "Sprängaren" ut. En film av Colin Nutley, med Helena Bergström baserad på bok skriven av Liza Marklund. Det var inte mycket till film. Ett misslyckat försök att konkurrera med Beck. Nu kommer nästa film med samma nyckelpersoner inblandade.

Likt filmen innan är starten daterad och ointressant. Allt kunde gjorts bättre. Därefter dyker karaktär efter karaktär efter karaktär upp. Klippningen är under all kritik. Filmens huvudsakliga handling blir mer som en bihandling istället för tvärtom. Vanligtvis handlar sådana här filmer om ett fall och huvudpersonens privatliv blir några få intvingade scener. Här är det tvärtom.

Det är först långt in i filmen som huvudsakliga handlingen fick mer kött på benen och en i det mesta usel film får ett oväntat bra slut. Betyget på IMDB är 0,1 sämre än för föregångaren. Då denna faktiskt hade något som var genuint bra håller jag inte med. Knappast en film jag kan rekommendera, men den lyckades beröra ändå. Kan tänka mig att boken faktiskt är rätt bra.
Citera
Idag, 05:49
  #57302
Medlem
Pungsvings avatar
Alien 3, från 1992. Den var rätt så tråkig. Alla reagerade onaturligt och betedde sig efterblivet hela tiden. Jag brydde mig inte hur det gick för någon. Det var samma sak när jag såg den på bio när det begick sig.
__________________
Senast redigerad av Pungsving Idag kl. 05:52.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback