Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-05-02, 22:47
  #133
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fioehlbaerth
Temporär svacka givetvis, precis som Ajs of Bajs framgång i främst USA var ytterst temporär. Dom blev väl promotade av några radiostationer när det var tillfälligt ont om nya låtar på hemmafronten. Det är vad som brukar krävas för att okända utländska band ska ha en chans.
Nej såklart de är bajs för att du säger det, bara den tredje största musikexporten igenom tiderna i Sverige efter Abba och Roxette. Idiot...
Citera
2024-05-02, 23:25
  #134
Medlem
Otroligt vacker var hon iaf, vilka ögon, wow.
Citera
2024-05-03, 07:21
  #135
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lostworld
Det är just det här "försvinna in i bakgrunden"-beteendet som är mest märkligt och att hon blir som ett spöke inom bandet. Vissa har jämfört med Agnetha Fältskog men Agnetha försvann ju inte utan var hela tiden en synlig medlem på samma sätt som de andra i gruppen. Även efter ABBAs storhetstid så var hon igång med soloalbum och turnerade för att promota dessa osv.

Det hade ju varit mer naturligt om Malin lagt av helt om hon var så trött på det hela, deprimerad eller vad det nu än handlade om. Men att bli mer anonym än bakgrundsmusikerna och körsångarna, det är ändå väldigt konstigt. Kan det bero på kontraktsförhållanden, att hon helt enkelt var tvungen att medverka ibland och att detta då blev lösningen?
Verkar även vara en deal att kameramännen inte ens får filma henne i närbild utan det är endast på långt håll, snett bakom osv. Hade man blinkat hade man missat henne eller bara utgått från att det var en bakgrundsmusiker.


Utifrån namnbytet och bolagsinfon kan man ju gräva fram lite faktiskt men av respekt skriver jag inte det heller i tråden.
Jag har ingen respekt.
Hon heter S0fi@ W3nnerb3rg nuförtiden.
Citera
2024-05-03, 11:59
  #136
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kuken10
Jag har ingen respekt.
Hon heter S0fi@ W3nnerb3rg nuförtiden.
Haha det var kul skrivet!
Så hon har bytt både för- och efternamn.
Lägger man till det till allt annat som framkommit om henne så framträder bilden av en mycket komplicerad person, säkerligen finns även någon form av psykisk ohälsa med och spökar.
Citera
2024-05-04, 13:26
  #137
Medlem
Ja, någon psykgrej är det nog. Eller så tröttnade hon bara helt.
Citera
2024-05-05, 20:47
  #138
Medlem
absolut koffes avatar
Jag gillade Ace Of Base när jag var yngre och dom var ju riktigt stora, ett tag världens mest sålda grupp.
Har också tyckt att Malins försvinnande från gruppen varit märkligt.

Efter Me too rörelsen drog igång 2017 och det har kommit fram vad som förekommer i film och musikbranschen (även om alla redan misstänkt det). Nu senast är det ju Diddy (Puff Daddy) som utreds.

Kan Malin ha utsatts för nånting av någon inom branschen? Hon var vacker, ung och medlem i då världens mest sålda musikgrupp. Hon fick se en annan sida av kändislivet och vill inte vara en del av det.? Hon var med och sjöng på fyra skivor, säkert bunden till ett kontrakt. Efter det lämnade hon allt och har varit anonym sen dess.
__________________
Senast redigerad av absolut koffe 2024-05-05 kl. 20:54.
Citera
2024-05-06, 02:33
  #139
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AelgenTheKung
Jag har på en fest suttit och sneglat ... i timmar .... på hennes fantastiska kvinno-rumpa. Visste ej att det var hon , ty hon ser vanlig ut.

Även pratat med henne utan att veta vem det var och hon var helt normaltrevlig.

Har som tonåring varit hemma på fest hos familjen Berggren när de bodde i Utby. Kompis som kände brorsan och systrarna. Var söta och trevliga systrar, och även om jag vet att det höll mycket på med musik redan på den tiden, så kunde man ju aldrig gissa att de skulle bli så kända som de senare blev.
Citera
2024-05-08, 21:15
  #140
Medlem
"Va ska man med bil och villa,när man mår så jävla illa"..Peps Persson.

Jag förstår Malin fullt ut,och att hon tog rätt beslut för sig själv förefaller helt klart från mitt utomperspektiv.

Vad f-n skulle hon med ytterligare en miljon till?

Hon hade tillräckligt,och tog det beslut som innebar att hon blev lyckligare.

Good on her!

Pengar är f-n inte allt här i livet,långt därifrån..mycket långt därifrån.
Citera
2024-05-08, 22:40
  #141
Medlem
RickRozays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibulaa
Ulf Ekberg var gäst i efter fem igår eftersom det kommer ut en dokumentär.
Malin kommer inte medverka och hon har bytt namn och dom har inte haft kontakt på typ 20 år sa han..
Det har han även sagt innan. Var någon AB intervju som frågade ifall AoB kunde återförenas, då sa han: kanske. "Även Malin?" undrade reportern; "Nej, Malin kommer aldrig va med" svarade Ulf. Orkar inte leta upp klippet.

Citat:
Ursprungligen postat av GoneForever
Båda Berggren-systrarna var/är(?) ju hyfsat attraktiva och jag tycker verkligen inte att det där var ett konstigt "val" av den här störda kvinnan ur den aspekten.
Tur att Jenny och hennes anhöriga klarade sig oskadda.
En attack med kniv i ens egna hem är ju något av det absolut värsta som kan hända en.

John Lennon och Dimebag Darrell hade inte samma tur med sina stalkers.

Alltså, attacken i hemmet skedde, tror jag, rätt tidigt ur AoB:s popularitet. Malin uppträdde som front fram till 96, om jag minns rätt, sedan tog hon en roll i bakgrunden. Ulf säger det i samma intervju i kvällstidningen, att han önskat att AoB åkt på en världsturne efter andra skivan, the Brigde, men: "en i bandet orkade inte".

Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Lite snålt att aldrig kunna bryta sin tystnad efter ens 20 år, hon kommer vara tyst tills hon dör, nedlåter hon sig till att prata med sina syskon?
Nu bör hennes privacy skyddas, men hon och Jonas bor nära varann.

Citat:
Ursprungligen postat av absolut koffe
Jag gillade Ace Of Base när jag var yngre och dom var ju riktigt stora, ett tag världens mest sålda grupp.
Har också tyckt att Malins försvinnande från gruppen varit märkligt.
Kan Malin ha utsatts för nånting av någon inom branschen? Hon var vacker, ung och medlem i då världens mest sålda musikgrupp. Hon fick se en annan sida av kändislivet och vill inte vara en del av det.? Hon var med och sjöng på fyra skivor, säkert bunden till ett kontrakt. Efter det lämnade hon allt och har varit anonym sen dess.

Haha. Nja. Ulf sa i en telefonintervju på youtube att Malin ville lämna redan 96. Och då spelade dom in en ett uppträdande i Chile, och, man ser typ att kvinnan är rätt jävla trött. Sedan blev det inga fler världsturneer efter det, så, vad ska man göra?
Citera
2024-05-08, 23:05
  #142
Medlem
1. Malin var väl oerhört flygrädd
2. Inte bytt namn, bara bytt plats. Hette Malin Sofia… nu tvärt om.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback