Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-27, 07:05
  #445
Medlem
Mullrets avatar
Givetvis borde ingen anställd i staten få inneha kreditkort utställd genom statens försorg.

Gör alla personliga så blir det kostnadstäckning som via en stenhård lönekontorist som kan godkänna eller förkasta toblerone, besök i RLD och annat.

Staten hade sparat miljoner.
Citera
2024-04-27, 10:58
  #446
Medlem
Anna Kinberg Batra blev moderaternas första kvinnliga partiledare 2015, men istället för att bli Sveriges första kvinnliga statsminister blev hon den första ledaren för sitt parti på över 100 år som tvingades avgå utan att prövas i val. Och på den vägen är det.
Citera
2024-04-27, 12:37
  #447
Medlem
RollonHomies avatar
Vad är en landshövding egentligen?
Beskrivningen av en landshövding är på vanlig "politiska" formulerad på ett målande och invecklat sätt. Med andra ord, man säger mycket men egentligen säger man ingenting.

Som jag har uppfattat det så är det en person som representerar andra. Andra tillsammans fattar beslut i frågor, som sedan landshövdingen skall godkänna och representera?
Mycket kontorsarbete kan jag tänka mig, mycket fika och "viktiga" resor runtom i landet. Det klassiska slukhålet i vilket en stor del av skattebetalarnas pengar försvinner. Lite som en daglig verksamhet, fast för människor som vill slippa arbeta hårt men ändå tjäna fett.

Det är vi äkta knegare, som går omkring med knäskydd hela dagarna - som sliter ut våra kroppar i förtid och arbetar övertid - som ger en "Landshövding" möjligheten att sitta vid sitt skrivbord hela dagarna och med ett hånleende fundera på hur man kan använda dessa pengar till att förgylla sin egen tillvaro, men även sina anhöriga och bekantas. "Nja, fan vi sätter din lön till 80 papp istället. Det finns ju pengar till det så varför inte. Gå hem och må bra nu min vän, så säger vi att du har gjort dig förtjänt av den här slanten!"

Skulle man slänga in en sån här människa i den äkta dagliga verksamheten, så skulle hon gå under av ångest när hon inser att till och med ett mongoloid uppskattar att få arbeta en hel dag till en fem gånger mindre lön.
__________________
Senast redigerad av RollonHomie 2024-04-27 kl. 12:40.
Citera
2024-04-27, 14:09
  #448
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vad är en landshövding egentligen?
Beskrivningen av en landshövding är på vanlig "politiska" formulerad på ett målande och invecklat sätt. Med andra ord, man säger mycket men egentligen säger man ingenting.

Som jag har uppfattat det så är det en person som representerar andra. Andra tillsammans fattar beslut i frågor, som sedan landshövdingen skall godkänna och representera?
Mycket kontorsarbete kan jag tänka mig, mycket fika och "viktiga" resor runtom i landet. Det klassiska slukhålet i vilket en stor del av skattebetalarnas pengar försvinner. Lite som en daglig verksamhet, fast för människor som vill slippa arbeta hårt men ändå tjäna fett.

Det är vi äkta knegare, som går omkring med knäskydd hela dagarna - som sliter ut våra kroppar i förtid och arbetar övertid - som ger en "Landshövding" möjligheten att sitta vid sitt skrivbord hela dagarna och med ett hånleende fundera på hur man kan använda dessa pengar till att förgylla sin egen tillvaro, men även sina anhöriga och bekantas. "Nja, fan vi sätter din lön till 80 papp istället. Det finns ju pengar till det så varför inte. Gå hem och må bra nu min vän, så säger vi att du har gjort dig förtjänt av den här slanten!"

Skulle man slänga in en sån här människa i den äkta dagliga verksamheten, så skulle hon gå under av ångest när hon inser att till och med ett mongoloid uppskattar att få arbeta en hel dag till en fem gånger mindre lön.

Japp, på senare tid har allt fler ifrågasatt om landshövdingar verkligen behövs. Dom får trots allt ganska stora fördelar som kommer med jobbet, som betalt boende, en maffig lön samt chaufför. Det främsta argumentet är att rollen är en relik från de tider när kungen behövde ha pålitliga anställda på landsbygden som förde hans talan. Men hur pålitliga är dagens landshövdingar?
Citera
2024-04-27, 16:31
  #449
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Men hur pålitliga är dagens landshövdingar?
Kinberg är ett solkart exempel på att de inte är att lita på alls. Det verkar som att hon har fått en stol vid ett smörgåsbord serverat med skattebetalarnas pengar och helt enkelt inte kunnat undgå frestelsen att vräka i sig när tillfälle ges. Lite som att ställa ett fat med nygräddade pannkakor framför en utsvulten. Lätt hänt att man trycker i sig för mycket för sitt eget bästa och att andra blir utan. Sen slår det tillbaks på en själv.

Här har vi en som inte kunnat motstå frestelsen för egen del, hon har också sett möjligheten att bjuda in sina vänner till smörgåsbordet, förmodligen för att det får henne att känna sig lite bättre än andra.

Som civilminister Erik Slottner uttryckte sig då Anna Kindberg Batra blev utsedd till Landshövding:
"Anna Kinberg Batra är en person med erfarenhet från såväl stat som region och kommun. Annas erfarenheter från politik och näringsliv kommer att vara en tillgång för invånarna i Stockholms län."

Det visade sig istället att Anna såg våra skattepengar som en tillgång för sig själv och sina närmaste. Det verkar dessutom ha gått ganska snabbt för henne att inse vilken guldgruva våra pengar är för henne. Inte skäms hon över det heller.
Citera
2024-04-29, 17:32
  #450
Medlem
Rhodezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Då kanske David B snart får känna beröringen av ett par vita handskar.....
Utan tvekan. Och hon blir säkert besviken när prispengarna redan är spenderade.
Citera
2024-04-29, 17:45
  #451
Medlem
BalleAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Vad är en landshövding egentligen?

Landshövdingen är chef på Länsstyrelsen.
Citera
2024-04-29, 19:06
  #452
Medlem
brantings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Det visade sig istället att Anna såg våra skattepengar som en tillgång för sig själv och sina närmaste. Det verkar dessutom ha gått ganska snabbt för henne att inse vilken guldgruva våra pengar är för henne. Inte skäms hon över det heller.
Ja jösses. Jämför AKBs syn på skattepengar med Tage Erlanders fru som till riksdagen återlämnade blyertspennorna som maken tagit hem. En svunnen tid, en svunnen förvaltningsmoral.
Citera
2024-04-29, 19:15
  #453
Medlem
Dalulvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av branting
Ja jösses. Jämför AKBs syn på skattepengar med Tage Erlanders fru som till riksdagen återlämnade blyertspennorna som maken tagit hem. En svunnen tid, en svunnen förvaltningsmoral.

Haha! Numera får man vara glad om det blir en blyertspenna kvar efter att de fimpat alla skattepengar.

Kindben Båtstäv får MVG i Mona Toblerone-skolan.
Citera
2024-04-30, 18:52
  #454
Medlem
Musikopps avatar
Känns som att vi nu gått in i en efterperiod då det inte skrivs något om Kinberg Batra i pressen. Kristersson verkar inte agera.

Väntar man på någon utredning eller rent av åtal?
Citera
2024-04-30, 20:13
  #455
Medlem
brantings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musikopp
Känns som att vi nu gått in i en efterperiod då det inte skrivs något om Kinberg Batra i pressen. Kristersson verkar inte agera.

Väntar man på någon utredning eller rent av åtal?
Jag misstänker att Aftonbladet sitter på fler bomber som de kommer att strö ut pö om pö. Och så på det, JO:s utredning som torde vara mindre förlåtande mot Fru David Batra. Hennes dagar är räknade.
Citera
2024-05-01, 22:10
  #456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av branting
Jag misstänker att Aftonbladet sitter på fler bomber som de kommer att strö ut pö om pö. Och så på det, JO:s utredning som torde vara mindre förlåtande mot Fru David Batra. Hennes dagar är räknade.

Att hon inte ens verkar orolig för det gungande sociala läget ute i landet är märkligt. Om skiten väl brakar loss och en del av folket - då antagligen unga, arga män - börjar leva vilda västern så kommer huvuden att rulla. Genom att bete sig som den här sockenhoran Kinberg Batra har gjort har hon säkerställt att hon för alltid kommer ses som en potentiell måltavla för dödligt våld. Är hon så verklighetsfrånvänd att hennes tillit till ett döende system och konstant SÄPO-skydd gjort henne immun mot logiskt tänkande? Polisen löser redan nästan inga brott, och för var år som går närmar vi oss en brytpunkt vid vilken lågintensivt inbördeskrig förefaller alltmer sannolikt. Jaja, nu avskrivs jag som foliehatt, men historian har gång på gång visat att även de stabilaste och mäktigaste riken störtas i en handvändning när den farligaste demografin - unga män - fått nog.

Hade jag varit henne så hade jag investerat i fritidshus ute i ingenstans, skrivna på någon annan. Eller en landsflykt till annan världsdel. Men förhoppningsvis får hon sona för sitt leverne och betala med livet. Det kommer inte vara hämnd eller förakt, utan det kommer vara rättvisa.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback