Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-12-24, 04:20
  #661
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1.94m
När jag var i Prag för ca 10 års sedan, träffade jag på en snubbe där nere som sålde mig en påse vita genomskinliga kristaller/glas.

Va det sjukaste, snorta en fet lina, va stark som fan, bomba 2 små.

Va vaken 3 dagar.

Har inte läst tråden, men finns detta i Sverige?
Helt sjukt att detta inte skulle vara populärt.

Crystal meth alltså? Vet inte varför den ej är etablerad, antagligen samma skäl som vi ej Har äkta xanax bars, rent kokain, adderall osv - vårt läge i världen. Som xanax bars säljs i USA gör crystal därmed behövs/finns inte någon export.

Jag är säker på att alla skulle älska det ja, när man var i AUS var vi 3st som delade en pipa 0.2mg crystal o det höll ju sjukt länge... Köpte 5g där för 1200kr ungefär -det räckte oss 3 dagligen i mer än en vecka. Sverige har jag inte hittat en som kommit nära det USA o AUS har, bästa än var kanske 30% närhet...sen kokain priser på gram?! Ska inte kosta mer än 300kr om man är riktigt dyr, 900 är ju flera gram annars utrikes..
Citera
2024-02-07, 14:10
  #662
Medlem
Är metamfetamin mera, lika mycket eller mindre psykosframkallande än vanligt amfetamin?
Citera
2024-02-07, 14:22
  #663
Medlem
Cakewets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Canabbis
Är metamfetamin mera, lika mycket eller mindre psykosframkallande än vanligt amfetamin?

Ännu större benägenhet än vanligt amfetamin ja, exakt varför orkar jag inte gå in på.
Citera
2024-02-07, 17:14
  #664
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Crystal meth alltså? Vet inte varför den ej är etablerad, antagligen samma skäl som vi ej Har äkta xanax bars, rent kokain, adderall osv - vårt läge i världen. Som xanax bars säljs i USA gör crystal därmed behövs/finns inte någon export.
Det finns flera anledningar till att det inte är vanligt.

Dels blev det främst populärt som ett substitut till kokain i USAs inland. Vid kusterna och gränsen till Mexiko är tillgången bättre. Därefter finns inte lika stor tillgång och det blir dyrare. Det är lätt att producera, det är billigt att köpa och köpkraften är inte lika stor på amerikanska landsbygden som i kuststäderna. I stora delar av Europa är hamnarna mer lättillgängliga. Ett ställe man sett högre förekomst av meta är Tjeckien. Möjligtvis för att de saknar egen tillgång till hamnar och är inlands.

Sen har förekomsten av vanligt pulveramfetamin varit större i Europa historiskt och därför har meta inte fyllt samma hål i efterfrågan på samma sätt som i USA.

Dessutom har den amerikanska skräckpropagandan haft effekt på Européer. Varför ta en drog där du efter ett års missbruk ser ut som att du tagit tjack i tjugo år när du kan ta något som inte förstör ditt liv lika fort?
Citera
2024-02-07, 23:27
  #665
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Det finns flera anledningar till att det inte är vanligt.

Dels blev det främst populärt som ett substitut till kokain i USAs inland. Vid kusterna och gränsen till Mexiko är tillgången bättre. Därefter finns inte lika stor tillgång och det blir dyrare. Det är lätt att producera, det är billigt att köpa och köpkraften är inte lika stor på amerikanska landsbygden som i kuststäderna. I stora delar av Europa är hamnarna mer lättillgängliga. Ett ställe man sett högre förekomst av meta är Tjeckien. Möjligtvis för att de saknar egen tillgång till hamnar och är inlands.

Sen har förekomsten av vanligt pulveramfetamin varit större i Europa historiskt och därför har meta inte fyllt samma hål i efterfrågan på samma sätt som i USA.

Dessutom har den amerikanska skräckpropagandan haft effekt på Européer. Varför ta en drog där du efter ett års missbruk ser ut som att du tagit tjack i tjugo år när du kan ta något som inte förstör ditt liv lika fort?

Jo givetvis finns det flera anledningar, men man märker ju så fort ngn sällsynt nog har äkta crystal meth inrikes till priser som inte är skrattretande märks ju en stor efterfrågan på produkten iallafall..
Citera
2024-02-08, 12:29
  #666
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jo givetvis finns det flera anledningar, men man märker ju så fort ngn sällsynt nog har äkta crystal meth inrikes till priser som inte är skrattretande märks ju en stor efterfrågan på produkten iallafall..
Ja och det är för att det är sällsynt. Det finns många där ute som vill testa sällsynta saker.
Citera
2024-02-12, 14:02
  #667
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Crystal meth alltså? Vet inte varför den ej är etablerad, antagligen samma skäl som vi ej Har äkta xanax bars, rent kokain, adderall osv - vårt läge i världen. Som xanax bars säljs i USA gör crystal därmed behövs/finns inte någon export.

Jag är säker på att alla skulle älska det ja, när man var i AUS var vi 3st som delade en pipa 0.2mg crystal o det höll ju sjukt länge... Köpte 5g där för 1200kr ungefär -det räckte oss 3 dagligen i mer än en vecka. Sverige har jag inte hittat en som kommit nära det USA o AUS har, bästa än var kanske 30% närhet...sen kokain priser på gram?! Ska inte kosta mer än 300kr om man är riktigt dyr, 900 är ju flera gram annars utrikes..

Har vi inte Xanax i Sverige? Står att de är vita och avlånga till formen också, så är väl exakt samma som "Xanax bars"? https://www.fass.se/LIF/product?user...19910906000012

Att få det utskrivet i dagsläget är nog iofs en chans på miljonen...
Citera
2024-03-08, 01:50
  #668
Medlem
Phobiazis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Har vi inte Xanax i Sverige? Står att de är vita och avlånga till formen också, så är väl exakt samma som "Xanax bars"? https://www.fass.se/LIF/product?user...19910906000012

Att få det utskrivet i dagsläget är nog iofs en chans på miljonen...

Jo visst xanor finns men är ju lika här, har man det utskrivet lägger man ej ut det på marknaden för receptet är bättre. Plus att vi är ju ett av världens mest restriktiva länder så why risk it ey?
Citera
2024-03-08, 02:08
  #669
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Jo visst xanor finns men är ju lika här, har man det utskrivet lägger man ej ut det på marknaden för receptet är bättre. Plus att vi är ju ett av världens mest restriktiva länder så why risk it ey?

Sant
Citera
2024-03-09, 03:42
  #670
Medlem
Phobiazis avatar
Men nu har jag crystal i veckan, håll tummarna för att det äntligen är äkta grejer,... Bad dem ta bild först o var som glas som det ska vara, är de vitaktiga/vita=Inte cmeth

Blir den 7 säljarens jag testar inrikes - men när man kan vakna på 0.1g ungefär utrikes delat på 2st i 8h+ utan påfyllning medans dessa inrikes har man kunnat köra hela pipan på knappt 48h ensam - då förstår jag inte varför de inte marknads för det som annat, folk köper ju uppenbarligen vad som helst med tanke på hur mkt polaren får iväg 3cmc vilket inte direkt är poppis alls utöver här haah
__________________
Senast redigerad av Phobiazi 2024-03-09 kl. 03:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback