Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-11-19, 14:43
  #1
Avstängd
Hejsan. Jag söker ett brott i Stockholm runt 96-97. Killen var då runt 24-26 år.
Han jobba som torped mycket välkänd för polisen innan. En kille var skyldig hans boss pengar så han gick hem till han och snacka lite när han vände sig körde han en yxa genom huvudet på offret men han överlevde fick ligga många veckor på sjukhuset.

Han fick 11 år för det här vet inte om det var grovmisshandel eller mordförsök plus något mer skit. Någon som är jävligt duktig på söka upp såna här artiklar? Jag har sökt som fan.
Citera
2007-11-19, 16:15
  #2
Medlem
Månsans avatar
En sak kan man utgå ifrån, han ansågs säkert färdigbehandlad långt före 11 år hade gått.
Citera
2007-11-19, 19:41
  #3
Medlem
David416s avatar
Jag va lite nyfiken på ett dråp, Men då visste jag vad en av personerna hette osv + brottsrubriceing och år så jag gick till Tingsrätten och pratade med en kille i "receptionen" eller informationen eller va det nu heter och han slog lite i datan och gav mig ett nummer som jag fick gå upp till en annan del av bygganden med och visa fram sen gick dom och hämtade hela "domen" eller förundersökningen eller va det nu va.. en stor hög me förhör, bilder för vittneskonfrontation m.m...

Alltid ett tips om du inte hittar någon artikel, vet att jag reggade mig på någon nyhetssida där jag fick läsa ett visst antal artiklar med "på prov" ville man sedan ha ett abonnemang kostade det fläsk...
Men vissa biblioek m.m kan ju ha det... Minns inte va sidan hette nu dock =P
Citera
2007-11-19, 21:26
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
En sak kan man utgå ifrån, han ansågs säkert färdigbehandlad långt före 11 år hade gått.
Nej det är en nära släkting och jag vet att han blev häktad någongång i slutet av år 96, han släpps nu i februari. Dem har flyttat på han hela tiden, Kumla, hall och flera psykavdelningar vet inte vilka nu på slutet tror jag han har avtjänat på Norrtälje men är inte helt 100%.

Han är 35 år, hans familj kämpar men är alla ifrån stockholm så jag funderar på om jag ska bjuda ner han till Göteborg. Hamnar han i Stockholm kommer han sitta inne snart igen (inga pengar, ingen lägenhet, skulder och stor som fan, perfekt för "jobb" tycker vissa äckel).

Min familj vill inte jag har kontakt med han men tycker fan synd om han, han är ju inte elak egentligen utan dragit på sig knarkskulder som han sen får jobba in som torped...
Citera
2007-11-19, 21:27
  #5
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av David416
Jag va lite nyfiken på ett dråp, Men då visste jag vad en av personerna hette osv + brottsrubriceing och år så jag gick till Tingsrätten och pratade med en kille i "receptionen" eller informationen eller va det nu heter och han slog lite i datan och gav mig ett nummer som jag fick gå upp till en annan del av bygganden med och visa fram sen gick dom och hämtade hela "domen" eller förundersökningen eller va det nu va.. en stor hög me förhör, bilder för vittneskonfrontation m.m...

Alltid ett tips om du inte hittar någon artikel, vet att jag reggade mig på någon nyhetssida där jag fick läsa ett visst antal artiklar med "på prov" ville man sedan ha ett abonnemang kostade det fläsk...
Men vissa biblioek m.m kan ju ha det... Minns inte va sidan hette nu dock =P

Du får gärna skicka pm om du kommer på adressen. Jag vet ju vad han heter och sånt självklart.
Citera
2007-11-19, 21:31
  #6
Medlem
David416s avatar
Ok kanske inte samma grej om rättegången varit i Sthlm jag gick till Tingsrätten på Gustav adolfstorg där rättegången varit, Men gå in där och kolla antar att du kan din släktings namn osv!
Men kan ju hoppas på att någon postar en bra länk som ger svar på dina frågor!

Citat:
Ursprungligen postat av Wallaashi
Nej det är en nära släkting och jag vet att han blev häktad någongång i slutet av år 96, han släpps nu i februari. Dem har flyttat på han hela tiden, Kumla, hall och flera psykavdelningar vet inte vilka nu på slutet tror jag han har avtjänat på Norrtälje men är inte helt 100%.

Han är 35 år, hans familj kämpar men är alla ifrån stockholm så jag funderar på om jag ska bjuda ner han till Göteborg. Hamnar han i Stockholm kommer han sitta inne snart igen (inga pengar, ingen lägenhet, skulder och stor som fan, perfekt för "jobb" tycker vissa äckel).

Min familj vill inte jag har kontakt med han men tycker fan synd om han, han är ju inte elak egentligen utan dragit på sig knarkskulder som han sen får jobba in som torped...
Citera
2007-11-21, 00:07
  #7
Medlem
du?!s avatar
En del bibliotek låter sina användare använda denna tjänst för artikelsök:

http://www.btj.se/sb/FrontServlet?jump=asok

Men då krävs att ditt bibliotek är anslutet till ett avtal med BTJ.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback