Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-01-14, 14:14
  #1
Medlem
SMKs avatar
Eftersom objektiv är så pass dyra så undrar jag om det finns någon firma där man kan hyra sina objektiv så kan man få prova dom i lugn och ro?

Eller man bara ska ha objektiven under en begränsad tid så kan det ju vara prakiskt att hyra istället för att köpa.

Dom där supeleteleobjektiven kostar ju årslöner dessa har man inte lust att köpa hur som helst.
Citera
2008-01-14, 16:54
  #2
Medlem
Går att hyra objektiv via www.yfo.se finns även en prislista på sidan.
Citera
2008-01-14, 19:06
  #3
Medlem
SMKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarprättaren
Går att hyra objektiv via www.yfo.se finns även en prislista på sidan.

Tackar!!!
Citera
2010-11-05, 14:31
  #4
Medlem
danneohs avatar
*BUMPETIBUMP*

Nu är även jag i behov att hyra objektiv, kollade på den tidigare länken men den sidan var inkomplett och skrev som följer
Citat:
För att hyra utrustning önskar vi att du har ett konto hos oss.

Vi återkommer med komplett sortiment och prislista inom kort. Tills dess är du välkommen att kontakta vår hyransvarige Fredrik Johansson på tel. 0709 68 87 77 så hjälper han dig med det du behöver.

Jag söker en butik i stockholm var man kan hyra (främst vidvinkel) objektiv, gärna till humana priser, har sökt en del på google men det jag hittade där var främst andra forum där folk inte var helt sakkunniga. Ser gärna att man slipper ha någon form av konto vilket som har krävts på alla sidor jag hittils hittat.
Citera
2010-11-05, 15:32
  #5
Medlem
rednandslimys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneoh
*BUMPETIBUMP*

Nu är även jag i behov att hyra objektiv, kollade på den tidigare länken men den sidan var inkomplett och skrev som följer

Jag söker en butik i stockholm var man kan hyra (främst vidvinkel) objektiv, gärna till humana priser, har sökt en del på google men det jag hittade där var främst andra forum där folk inte var helt sakkunniga. Ser gärna att man slipper ha någon form av konto vilket som har krävts på alla sidor jag hittils hittat.

Rajala....

http://www.rajalacamera.se/Published...OpenGroups=792
Citera
2021-02-22, 13:30
  #6
Medlem
Kan man inte hyra som privatperson nånstans?

Hade varit hur kul som helst att kunna testa lite olika kameror och objektiv bara för skojs skull så man vet vad man ska spara till.

Verkar ju skitful att ha ett 600mm för djurfotografering men det vet man ju inte förrän man testat det i fält.
Citera
2021-02-27, 15:36
  #7
Medlem
Testa även Hygglo.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback