Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-12, 19:45
  #9157
Medlem
Ni som ska flytta till Stockholm, hur har ni gjort med boende? Har själv bara samlat på mig 89 ködagar på SSSB och ca 120 på HomeQ and thats it. Vettefan vad jag ska göra. Å ena sidan kan jag ju bara försöka hyra ett korridorsrum, å andra sidan vill man inte heller hamna i utsatta områden. Är själv från Göteborg så jag vet inte något alls om vilka områden som anses vara utsatta och vilka som anses vara okej.

Hur tänker ni som ska flytta till Stockholm kring boende?
Citera
2022-07-12, 20:20
  #9158
Medlem
Benkenobis avatar
Grönt här också, denna tråd har man plöjt under väntan
Citera
2022-07-13, 00:36
  #9159
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Benkenobi
Grönt här också, denna tråd har man plöjt under väntan
HELLO THERE! Grattis!
Citera
2022-07-14, 20:06
  #9160
Medlem
Är det något som kommit in på B&E i urvalsgrupp/vad de nu kalas ”BII”? Dvs de som kompletterat betyg - och isåfall vad hade du för merit??

Kan jag förvänta mig att komma in med 19.9 i BII nästa år?

Hur många antas i BII gruppen? Kan man se det de föregående åren?
Citera
2022-07-14, 21:47
  #9161
Medlem
Cervidaes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FinkenX
Är det något som kommit in på B&E i urvalsgrupp/vad de nu kalas ”BII”? Dvs de som kompletterat betyg - och isåfall vad hade du för merit??

Kan jag förvänta mig att komma in med 19.9 i BII nästa år?

Hur många antas i BII gruppen? Kan man se det de föregående åren?

Vet inte vad årets antagningsgräns var, men förra året var BII gränsen 19,58. Året innan, 19,32. Du kommer garanterat in nästa år.
Citera
2022-07-14, 22:49
  #9162
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinkenX
Är det något som kommit in på B&E i urvalsgrupp/vad de nu kalas ”BII”? Dvs de som kompletterat betyg - och isåfall vad hade du för merit??

Kan jag förvänta mig att komma in med 19.9 i BII nästa år?

Hur många antas i BII gruppen? Kan man se det de föregående åren?

Ifall du är så nära en perfekt tjuga så har du ju också ett år på dig att fixa det, men dina odds är ju minst sagt goda oavsett.
Citera
2022-07-15, 15:42
  #9163
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ruinous
Ifall du är så nära en perfekt tjuga så har du ju också ett år på dig att fixa det, men dina odds är ju minst sagt goda oavsett.

Den kursen är kinesiska och grymt jobbig att fixa, men testar 19.9 så får vi se. Känns ju konstigt om 20.00 skulle krävas med tanke på föregående åren

Tack för svaren
Citera
2022-07-15, 19:03
  #9164
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinkenX
Är det något som kommit in på B&E i urvalsgrupp/vad de nu kalas ”BII”? Dvs de som kompletterat betyg - och isåfall vad hade du för merit??

Kan jag förvänta mig att komma in med 19.9 i BII nästa år?

Hur många antas i BII gruppen? Kan man se det de föregående åren?

Jag kom i via BII detta året och hade 19,79 så högre än så kan det inte vara.

Du kan se de föregående åren om du kollar på UHR, där kan du även se vad poängen var för att bli antagen under första perioden.
__________________
Senast redigerad av Allomgreen 2022-07-15 kl. 19:06.
Citera
2022-07-19, 01:16
  #9165
Medlem
Hur många av er som kom in tänker anmäla er till den förberedande matematikkursen? Brukar det i allmänhet vara så att de flesta deltar? Tacksam för svar
Citera
2022-07-19, 11:17
  #9166
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intressenissse
Hur många av er som kom in tänker anmäla er till den förberedande matematikkursen? Brukar det i allmänhet vara så att de flesta deltar? Tacksam för svar

Jag har anmält mig. Känner en annan som också har valt att vara med.
Citera
2022-07-19, 14:58
  #9167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intressenissse
Hur många av er som kom in tänker anmäla er till den förberedande matematikkursen? Brukar det i allmänhet vara så att de flesta deltar? Tacksam för svar

Välkommen till handels!

Jag går andra året och för oss så var de flesta på intromatten. Det var väldigt givande för mig iallafall eftersom jag läste ekonomi då jag max hade matte 3, samt att det lägger grunden inför matten som ni kommer göra i Data Analytics 1.
Citera
2022-07-20, 21:52
  #9168
Medlem
Farmors-Specials avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie-cash
Välkommen till handels!

Jag går andra året och för oss så var de flesta på intromatten. Det var väldigt givande för mig iallafall eftersom jag läste ekonomi då jag max hade matte 3, samt att det lägger grunden inför matten som ni kommer göra i Data Analytics 1.

Instämmer. Och för de som känner sig riktigt säkra på matten tycker jag ändå att ni ska gå så att ni redan har lite polare när introt sätter igång, alltid kul att känna igen folk första festerna!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback