Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2008-11-20, 09:50
  #97
Medlem
Men fatta din nolla! Appelstore finns inte i Sverige! Jag ringde tom. Apple igår och frågade. Det finns endast diverse återförsäljare.

och till ignorantfucker...har du provat eller spekulerar du? Under samma samtal frågade jag om vad chanserna var att få en ny macbook....då berättade herren för mig att de ytterst sällan byter ut mot en ny.
Citera
2008-11-20, 13:08
  #98
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ignorantfucker
E den bärbar så kraschar den nästan av sig själv om du låter den stå igång ett dygn ett ett varmt rum...lägg en filt runt om...mac e skit... fjolldator


Inget nästan, utan den självdör vid 90 grader.

Fjolldator? För att den dör vid hög värme? Låter väl mer som en vettig funktion, och vem fan lindar in sin dator i en filt ö.h.t?

Snorunge.
Citera
2008-11-20, 13:12
  #99
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjempetorsk
Men fatta din nolla! Appelstore finns inte i Sverige! Jag ringde tom. Apple igår och frågade. Det finns endast diverse återförsäljare.

och till ignorantfucker...har du provat eller spekulerar du? Under samma samtal frågade jag om vad chanserna var att få en ny macbook....då berättade herren för mig att de ytterst sällan byter ut mot en ny.


Och vad är det jag har sagt ett flertal gånger?

_DU KOMMER INTE FÅ EN SPLITTERNY DATOR_
Citera
2008-11-21, 03:34
  #100
Medlem
.D.N.A.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjempetorsk
Men fatta din nolla! Appelstore finns inte i Sverige! Jag ringde tom. Apple igår och frågade. Det finns endast diverse återförsäljare.

och till ignorantfucker...har du provat eller spekulerar du? Under samma samtal frågade jag om vad chanserna var att få en ny macbook....då berättade herren för mig att de ytterst sällan byter ut mot en ny.


åkte förbi idag och de hette macforum.. e inte de samma skit jävla flöte?
Citera
2008-11-21, 05:37
  #101
Medlem
Gabriel Knights avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .D.N.A.
åkte förbi idag och de hette macforum.. e inte de samma skit jävla flöte?


Förmodligen är det nog bara en återförsäljare av Apples datorer och programvaror

Så här står det i wikin om Apple Store:
Platser

Sedan öppnandet av den första butiken till april 2008 har Apple öppnat 209 butiker, därav 181 i USA, 15 i Storbritannien, 7 st i Japan, 4 st i Kanada och en i Rom i Italien. Under 2008 kommer Apple att öppna 3 st affärer i Australien, 1 i Melbourne och 2 st i Sydney. Det finns även planer på att öppna 2 affärer i Schweiz (Geneve och Zürich) och 1 i Tyskland (München).


http://sv.wikipedia.org/wiki/Apple_Store

För övrigt så har jag en kompis som bara har en massa macar och han har inte fått någon ny dator när de har krånglat utan de har bara bytt ut delarna och då har han ändå allt ifrån Powerbook Wallstreet, PowerMac G3, G4 samt nyare Powerbookar osv.

Av någon anledning är det hans nyaste mac pro som har krånglat mest av alla hans macar och han var in på en Apple Store i London i somras för att se vad felet var. Det var en massa saker som strulade, bla hittade mjukvaran inte viss hårdvara och portarna ibland och så blev överhettad har jag för mig.

De hade kollat upp den och bytt en massa saker så nu verkar den fungera bättre även om han inte är riktigt nöjd med den, men någon nyare mac skulle han inte få på garantin utan då måste han köpa en ny hade de sagt.
__________________
Senast redigerad av Gabriel Knight 2008-11-21 kl. 06:05.
Citera
2008-11-21, 16:56
  #102
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .D.N.A.
åkte förbi idag och de hette macforum.. e inte de samma skit jävla flöte?


Nej, det ser du väl själv på namnet?

Apple Store
Macforum

Ser du ingen skillnad?

Ingen av de återförsäljarna du hittar på www.apple.se/buy/locator är en del av företaget Apple.

Spelar ingen roll hur mycket du gnäller, kommer fortfarande inte bli en Apple Store hur mycket du än vill. Knip käft nu. Isåfall kan man kalla Teknikmagasinet för Apple Store, de säljer ju trots allt produkter från Apple?

Eller varför inte kalla ICA OLW? De säljer ju trots allt produkter från OLW.
__________________
Senast redigerad av smurfeh 2008-11-21 kl. 16:58.
Citera
2008-11-23, 01:33
  #103
Medlem
Buckners avatar
Som många säger ovan finns inte Apple Store i Sverige. Dom "Apple butiker" vi har kallas Apple Premium Reseller. Dessa butiker uppfyller en rad krav på allt från certifierad personal till inredning som Apple ställer. Det är även dom som utför garantireparationer.

Utöver detta finns även vanliga Apple återförsäljare, dit kan alla som säljer iPod m.m. räknas.
Citera
2008-11-23, 13:34
  #104
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buckner
Som många säger ovan finns inte Apple Store i Sverige. Dom "Apple butiker" vi har kallas Apple Premium Reseller. Dessa butiker uppfyller en rad krav på allt från certifierad personal till inredning som Apple ställer. Det är även dom som utför garantireparationer.

Utöver detta finns även vanliga Apple återförsäljare, dit kan alla som säljer iPod m.m. räknas.

Njae stämmer inte till 100%.

Det är inte Premium Resellers som utför reparation, det är AASPs, vilket de flesta resellers inte är.
Citera
2010-01-27, 18:58
  #105
Medlem
micool87s avatar
Rent teoretiskt borde du kan överbelasta moderkortet..bränna moderkortet via ramminnes platsen på de flesta laptopar.
Det du behöver göra är att koppla in ett ca 5-10V batteri till de strömförande +, - på DDR minneskortsplatsen..

Tror att den dör duktigare om den är avstängd dessutom under denna process.
Citera
2012-02-08, 11:50
  #106
Medlem
Processens avatar
En vän till mig hällde 2l cola över sin mac pro. La den helt sonika i badkaret och hällde, sedan valsa han in till Kullanders och fick (bli förvånade) en sprillans ny mac, dessutom den senaste versionen, alltså en uppgradering från sin förra. Han har erkänt till mig nu i efterhand att hans skäms en smula, men girigheten tog över och alla blev väl glada.
__________________
Senast redigerad av Processen 2012-02-08 kl. 11:53.
Citera
2012-02-08, 14:34
  #107
Medlem
Häll en öl på den, fick en ny utan problem när grafikkortet gick sönder.
Citera
2012-02-14, 06:30
  #108
Medlem
Bleppe_Bfs avatar
De här rövarhistorierna är för roliga, skriver en jag med. *harkel*.

Jag bajsade i min iMac och fick tre nya och en iPad! Jag kom in med datorn under armen, en tyrolerhatt på huvudet och sade det hemliga kodordet "Apfelstrudel" till mannen som säljer korv utanför Mekonomen i Pungpinan (som är auktoriserad Apple återförsäljare). Som plåster på såren fick jag en resa till kanarieöarna och en importfru ifrån Ukraina! Det är sant! Testa själva
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback