Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-07-12, 01:54
  #625
Medlem
Snartfinsks avatar
Nu för tiden så tycker jag att den typen av musik som Polyphia skapar verkar vara förbannat svår att både spela och skapa, samt att det verkar också sälja rätt bra.
Citera
2022-12-29, 16:43
  #626
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snartfinsk
Nu för tiden så tycker jag att den typen av musik som Polyphia skapar verkar vara förbannat svår att både spela och skapa, samt att det verkar också sälja rätt bra.
Skulle också våga påstå att Polyphia är grymt duktiga.
Citera
2022-12-29, 16:44
  #627
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoppsalva
Punk.
För att skapa bra musik på två ackord krävs talang.
Nej. Har man bara 2 ackord till förfogande blir det enklare men det krävs naturligtvis ändå en känsla.
Citera
2022-12-30, 00:20
  #628
Medlem
All musik.
Citera
2023-01-20, 01:02
  #629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reverend.Camden
Nej. Har man bara 2 ackord till förfogande blir det enklare men det krävs naturligtvis ändå en känsla.
Tveksamt. Det blir lättare på ett sätt men också större chans att det blir helt ointressant. Har du en massa harmonik och instrument till ditt förfogande så krävs kanske mer förkunskap för att få till det, men chansen att det sticker ut är större än om du har färre ackord och instrument.

Blues låter ofta förjävla likadant och tråkigt, eftersom det är så få toner och ackord det baseras på. När väl någon lyckas fånga mitt intresse med de förutsättningarna blir jag imponerad.

Detsamma gäller visor eller house/techno gjort på endast en 303 och en 909. Det är väldigt lätt att följa de vanliga strukturerna och få det att låta helt ok och ointressant, men fan inte lika lätt att få det att sticka ut.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback