Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2014-08-23, 16:19
  #37
Medlem
Lånar denna gamla tråden. Kanske först skall berätta att jag har ADHD.Elvanse var ett läkemedel som de ansåg att jag skulle testa, vilket jag inte tyckte gav tillräckligt bra resultat för att fortsätta.Mådde faktiskt sämre på den dosen. Kom på att jag hade burken kvar igår och ville på skoj testa själv. Testade igår att ta 7 x 30 mg Elvansekappslar under en period av ca 26 timmar, varav jag svalde 6 st öppnade kapslar. 4 St på en fyra timmars period ( Var inte säker på om det skulle skynda på effekten eller inte.) Efter detta tog jag inget på ca 8 timmar. Fyllde sedan på med 2 kapslar till som jag svalde. Ruset innan jag jag fyllde på och efter var enligt mig bra. Kände mig precis lika glad som när man är halvfull. Sedan vid 12.00-tiden dagen efter svalde jag 3 x 30 mg st, och känslan jag har nu är inte glädjefyllt som igår. Känner mig mest fokuserad och lugn, men med väldigt jobbig puls. I mellan åt går den snabbt, och ibland lugnt. Samtidigt har jag som en stel känsla i bröstet. Pulsen var inte alls lika fladdrig igår, inte heller den sträva känslan var så intensiv. Är det farligt? så fort jag nyser eller hostar skenar pulsen iväg väldigt mycket. Hade ju inte dessa problemen igår, och då hade jag högre dos i mig. Känns inte logiskt! eller blir det olika med de känslorna beroende på dosering? Tilläggas bör kanske även att jag är förkyld sedan i natt, kan det ha någon påverkan?

Tack!
Mvh
__________________
Senast redigerad av Deggern 2014-08-23 kl. 17:01.
Citera
2014-08-25, 14:39
  #38
Avstängd
Tiaitchsis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deggern
Lånar denna gamla tråden. Kanske först skall berätta att jag har ADHD.Elvanse var ett läkemedel som de ansåg att jag skulle testa, vilket jag inte tyckte gav tillräckligt bra resultat för att fortsätta.Mådde faktiskt sämre på den dosen. Kom på att jag hade burken kvar igår och ville på skoj testa själv. Testade igår att ta 7 x 30 mg Elvansekappslar under en period av ca 26 timmar, varav jag svalde 6 st öppnade kapslar. 4 St på en fyra timmars period ( Var inte säker på om det skulle skynda på effekten eller inte.) Efter detta tog jag inget på ca 8 timmar. Fyllde sedan på med 2 kapslar till som jag svalde. Ruset innan jag jag fyllde på och efter var enligt mig bra. Kände mig precis lika glad som när man är halvfull. Sedan vid 12.00-tiden dagen efter svalde jag 3 x 30 mg st, och känslan jag har nu är inte glädjefyllt som igår. Känner mig mest fokuserad och lugn, men med väldigt jobbig puls. I mellan åt går den snabbt, och ibland lugnt. Samtidigt har jag som en stel känsla i bröstet. Pulsen var inte alls lika fladdrig igår, inte heller den sträva känslan var så intensiv. Är det farligt? så fort jag nyser eller hostar skenar pulsen iväg väldigt mycket. Hade ju inte dessa problemen igår, och då hade jag högre dos i mig. Känns inte logiskt! eller blir det olika med de känslorna beroende på dosering? Tilläggas bör kanske även att jag är förkyld sedan i natt, kan det ha någon påverkan?

Tack!
Mvh
Är din kropp van vid CS?
Det verkar som om att du inte läst speciellt mycket innan du proppade i dig alla dessa kapslar.
Lis-dexamfetamin är inaktivt innan det metaboliseras av levern. Man kan alltså inte snorta det, och det går inte märkbart snabbare att öppna kapslarna innan man sväljer dem, då det inte är kapslarna som är XR, utan själva preparatet.

Om du inte har mycket tidigare erfarenhet så kan det enkelt vara så att hjärtat/hjärnan har blivit överbelastad under en längre tid, och/eller att dina serotonin/dopamin-nivåer är ur balans.

Åt och drack du ordentligt under ruset?
Fick du någon sömn?
Citera
2014-11-20, 15:17
  #39
Medlem
SvartAces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nirp
Aldrig hört att man inte ska känna de första gångerna. Litar du på din kran?

Sant. Första gångerna jag tog tjack hade jag dock helt andra förväntningar (trodde det skulle vara som en överdos kaffe) så jag kände inte av effekterna. Det kan vara så med droger att förväntningarna spökar så man missar ruset. Min första fylla t.ex. ^^
Citera
2014-11-23, 02:18
  #40
Medlem
Pissrannans avatar
Jag brukar börja med en lina vid första intaget för kvällen och sen bombar jag en 0,15-0,2 efter 1 timme eller så. Fyller sedan på med nån lina eller en liten bomb senare, beroende på hur jag känner.

Viktigt är att man doserar rätt så att man inte får överslag. Kan lätt hända om du är ovan. En 0,5.a är inte att rekommendera om man är färsk. Då ska man vara ganska inkörd på det.

Dosera hellre mindre i början och känn dig fram. Du vill nog inte uppleva ett överslag på tjack eftersom du mår jävligt dåligt på det i flera dagar. Finns massor med rapporter om överdoser (överslag) på tjack här på Flashback att läsa.
Citera
2015-03-09, 09:35
  #41
Medlem
Pissrannans avatar
Kolla FAQ-trådarna om amfetamin. Finns bra info där för den nye.
__________________
Senast redigerad av Pissrannan 2015-03-09 kl. 09:38.
Citera
2024-02-22, 19:03
  #42
Medlem
Djungelfittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reklamerad
Ett trick jag brukar använda när jag inte har en våg hemma (dvs. alltid) och vet hur mycket jag har i påsen är att hälla ut allt på en spegel eller annan plan yta och dela med hälften.
1/2
1/4
1/8
så när du delat tre gånger har du fyra högar med 0,5g, 0,25g, 0,125g och 0,125g. Om du har ett gram till att börja med vill säga. Jag hade nog börjat lite lätt med 1/8 i varje näsa, eller om du mot förmodan (som jag) tycker om smaken så är det bara att lägga under tungan. Det slår snabbare för mig i alla fall.
Om du kör snokvägen bör du se till att inte vara snorig. Fyll ett glas vatten, ställ dig ovanför en diskbänk, lägg huvudet på snedden och häll vatten i den övre näsborren så att det rinner ut ur den nedre. då brukar man ha lossat tillräckligt mycket snor för att kunna snyta ut resten. Sen kan du ta en sedel eller ett avkapat sugrör (kör det som känns mest dramatiskt), stick upp det en centimeter i näsborren och andas in låååångsamt. det ska stanna i näsan, inte åka ner i lungorna. Det brukar vara lagom starkt när inte pulvret ramlar ut genom sugröret igen. hårdare än så behövs inte. Detta hjälper också mot att få tjacksmak i halsen för dom som inte gillar detta.

Nu har jag helt glömt bort vad det var jag tänkte svara på från början, men förhoppningsvis prickade jag några rätt.
Lycka till i pulvrets vakna land!

[EDIT]
Hmm, såg nu vilket datum tråden var skapad, så TS har säkerligen redan haft sin första resa. Jaja, nån kanske har nån nytta av ovanstående rader.

Ditt inlägg gjorde att jag kollade datumet när du kommenterat Jag skickar en hälsning och ett tack till ditt yngre forna jag <3

Hamnade här pga lite snabbt sökande på doser iom att fin vän ska ordna lite tjackhjälp vad det gäller att försöka mota mitt ADHD-komapräglade liv

Tacket gällde påminnelsen om hur man snortar på ett mindre idiotiskt sätt (har _extremt_ begränsad erfarenhet av det då jag tidigare, för 10 år sen eller så, mestadels bombade det medel jag förgyllde livet med). Också nice med din input om att lägga under tungan och det där med smaken. Jag verkar gilla/ha lätt för en del knepiga och ouppskattade sådana slags smaker så jag ser nu mycket fram emot att smaka haha ^^

Att smaka på får mig att tänka på att jag ALLTID smakar på medicinen de gånger jag behöver medicinera mina katter eller hjälper andra med sina ickemänskliga inneboenden. Folk tycker det är jävligt weird att jag smakar på deras medicin fastän de vet att det är för att jag vill veta ifall det jag måste tvinga i en katt till exempel är särskilt vidrigt eller knappt har någon smak etc. Det är logiskt i min värld, att iaf försöka veta lite hur räligt det jag behöver ge är. Nåja.

Hälsningar från 2024!

/adhd-fittan
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback