Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2023-12-31, 13:42
  #73
Medlem
avcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Nintendo 64:an är vackrare än vilken solnedgång som hellst!

Kanske inte, men jag tycker om designen på den, den är manlig och man ser på den att den hade vetat vad den velat ifall den hade kunnat tänka!

Edit: Den ska vara svart såklart, med matchande kontroller också.
Funtastic är brutalt snygga. Har den röda, den är verkligen riktigt candy apple-röd, och skiner upp som en Ferrari bland allehanda fulburkar i tv-bänken. Formspråket var minst fem år före sin tid med vansinnigt fula PS1 och Saturn. Lugn och fin design, men inte intetsägande som Sony eller Apple.

PSP blir också fittigt snygg med transparent skal: https://geniusgamemods.com/cdn/shop/...g?v=1645407396

All time-favorit blir dock Xbox 360 Launch Team Edition. Spinner vidare på n64'ats kurviga tema och har väl egentligen bara storleken emot sig. Mjuka, fina, konsekventa former, till skillnad från Slim som storleksmässigt känns mindre utdaterad, men den "industriella" designen gör att den mest ser hopknycklad ut.

Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
PS5 får mycket skit men tycker den ser bra ut.
Instämmer

Visst, epic fail med skivläsaren utmarkerad som en cancersvulst; denna hade mycket bättre kunnat integreras i redan svarta områden, eller ersättas med minneskort. Men resten av designen är hängiven, futuristisk och absolut inte designhandikappad som alla tidigare PS.

Med skin som följer temat blir PS5 riktigt snygg: https://m.media-amazon.com/images/I/...AC_SL1500_.jpg
Citera
2024-03-02, 01:51
  #74
Medlem
dooeys avatar
Personligen är PS3 favoriten både till sitt svarta cleana utseende och möjligheter.
Har både Fat och Slim modellerna och båda är snygga på sitt vis. Sålde PS4an förut (använder ej och har ändå samma grafik på min PC) men behållt mina PS3.

Även PS3 handkontrollen är favorit eftersom den har lite PS1 retro över sig och är skön att spela med.
PS3 börjar bli mer retro med tiden också, och grafiken på spel som t.ex. Ridge Racer 7 påminner lite om gamla arkadspel från tidigt 2000 tal/sent 90 tal. Fortfarande lite pixlighet kvar i bilden.

Spel går även lätt att tanka ner på bara några få gb och lira till PS3 om man kör CFW (custom firmware) eller HEN (homebrew enabler). Diggar PS3 på många sätt.
Citera
2024-03-02, 02:00
  #75
Medlem
Hej. PlayStation 3 är, i mitt tycke, en av de mest elegant designade spelkonsolerna i modern tid. Den stilrena, strömlinjeformade designen står sig lika väl år 2024 som år 2007. Nintendo GameCube landar på en stark andraplats. //Jens
Citera
2024-03-02, 08:44
  #76
Medlem
Rasande-Roses avatar
Första versionen av PSP och PS3 sätter jag på delad första plats. I senare versioner av respektive konsol lyckades Sony dessvärre förfula dem rejält. Sen vill jag slå ett slag för Gamecube, den är väl inte snygg på samma sätt som de eleganta Sony-konsolerna, men den signalerade verkligen spelkonsol och roliga spel.
Citera
2024-03-08, 18:58
  #77
Medlem
ElectroSwings avatar
Anbernic rg35xx
Citera
2024-03-27, 00:47
  #78
Medlem
Ps3
Citera
2024-04-10, 23:04
  #79
Medlem
TokyoBarns avatar
Nintendo Wii, väldigt liten och fin, perfekt konsol designmässigt, kommer ihåg när man köpte den och fixade så den blåa ledlampan lös hela tiden.

Bärbart är det Nintendo DSi.
__________________
Senast redigerad av TokyoBarn 2024-04-10 kl. 23:08.
Citera
2024-04-11, 00:02
  #80
Medlem
tomatlarss avatar
Bara ur design är ps3 orginal den snyggaste helt klart gärna i en annan färg en svart.
Citera
2024-04-26, 01:08
  #81
Medlem
flashbacknunnas avatar
PS3 och XBOX 360 helt klart.
Citera
2024-04-26, 19:16
  #82
Medlem
Elementarts avatar
Nintendo 64 var ganska snygg, gillade verkligen alla färgglada varianter som kom i slutet av dess levnadstid. Hoppas verkligen att Switch 2 kommer i liknande färger.
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback