Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-02-06, 11:18
  #8737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jo. Han och ett flertal andra peddon. Han var på tapeten i det fallet för några år sedan skrev Aftonbladet men avskrevs väl i brist på bevis eller att han inte säkert kunde kopplas till platsen. Det nämndes då även att Engla och Jasmina påminde lite om varandra utseendemässigt.


Jo, att det fanns fler i krokarna vid tidpunkten betvivlar jag inte. Men att dom också för bort och mördar sina offer är ju desto ovanligare. Och en som mördat två gånger för sina böjelser lär knappast ha nåt större problem att göra det en tredje gång. Eller hur många det nu månde vara...
Citera
2023-02-06, 11:35
  #8738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Jo, att det fanns fler i krokarna vid tidpunkten betvivlar jag inte. Men att dom också för bort och mördar sina offer är ju desto ovanligare. Och en som mördat två gånger för sina böjelser lär knappast ha nåt större problem att göra det en tredje gång. Eller hur många det nu månde vara...

Jasminas försvinnande skedde innan mordet på Engla. Minns inte varför misstankarna mot AE avskrevs men håller med dig om att mkt pekar på att han är en potentiell gm där.
Citera
2023-02-06, 11:51
  #8739
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Ja det är osannolik tur/otur (beroende på vem man frågar...) att snubben råkade få med både Engla och sen Eklund bara nån minut efter. Med regskylt och allt. Och det var ju det som var det avgörande för både Engla och Pernilla fick sin mördare fälld.

Måste nästan röra sig om en högre makt att nån stod och testade sin nya digitalkamera just där just då.

Lika konstigt är händelsen som gjorde att Lasermannen åkte fast. En snubbe står och fiskar på Lidingöbron. Plötsligt fastnar kroken i revolvern som Lasermannens kastat från bron. Hade man ställt 1000 man med fiskespön på bron som fick fiska oavbrutet i ett år hade det varit högst osannolikt att nån fått napp på pickan.
Citera
2023-02-06, 12:28
  #8740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Jasminas försvinnande skedde innan mordet på Engla. Minns inte varför misstankarna mot AE avskrevs men håller med dig om att mkt pekar på att han är en potentiell gm där.


Minns inte heller, men har för mig att tidsramen för Eklund var lite för snäv... Eller om det var nåt vittne som sett honom samtidigt. Var ju nåt sånt iaf. Men å andra sidan, en okänd Anders Eklund vid den här tiden stack ju inte ut utseendemässigt på nåt vis.


Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Måste nästan röra sig om en högre makt att nån stod och testade sin nya digitalkamera just där just då.

Lika konstigt är händelsen som gjorde att Lasermannen åkte fast. En snubbe står och fiskar på Lidingöbron. Plötsligt fastnar kroken i revolvern som Lasermannens kastat från bron. Hade man ställt 1000 man med fiskespön på bron som fick fiska oavbrutet i ett år hade det varit högst osannolikt att nån fått napp på pickan.


Ja jag skulle inte bli förvånad om en eller annan utredare blev lite smått religiös i det läget.
Citera
2023-02-06, 19:48
  #8741
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Minns inte heller, men har för mig att tidsramen för Eklund var lite för snäv... Eller om det var nåt vittne som sett honom samtidigt. Var ju nåt sånt iaf. Men å andra sidan, en okänd Anders Eklund vid den här tiden stack ju inte ut utseendemässigt på nåt vis.

Precis, på den tiden var han ju smal/ normalviktig.
Citera
2023-02-06, 19:52
  #8742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Firesnake
Precis, på den tiden var han ju smal/ normalviktig.

Även om han var överviktig då så stack han ändå inte ut. Han såg ut som vilken lasbilschaffis som helst för sin tid.
Citera
2024-03-14, 13:45
  #8743
Medlem
Eren-Jaegers avatar
FUP: https://mega.nz/folder/xMd0ibBB#Q2F0I1zkcnI8BmlO19sg5w
Citera
2024-04-20, 09:45
  #8744
Medlem
Någon som har FUP och dom?
Citera
2024-04-21, 11:27
  #8745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Någon som har FUP och dom?

Jag är också intresserad av fup och dom. Länken ovan innehåller ej filer.
Citera
2024-04-23, 09:02
  #8746
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Personskyddet
Någon som har FUP och dom?

Citat:
Ursprungligen postat av Sapinugrafbig
Jag är också intresserad av fup och dom. Länken ovan innehåller ej filer.
Här har ni: https://gofile.io/d/iyOIor
Citera
2024-04-23, 10:03
  #8747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Här har ni: https://gofile.io/d/iyOIor
Tack !
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback