Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2014-12-16, 17:59
  #73
Medlem
wilts avatar
Ja, Bostonbombningen var riktigt märklig. Att den förmodade attentatsmannen hamnade på omslaget av Rolling Stone, eller vad det nu var, var ju än mer märkligt.

Månlandningshoaxteorierna är ju lite småroliga. Hade som hobby att kolla upp sådant förut.

Red ice radio är bra om man vill hålla sig slentrianuppdaterad.
Citera
2014-12-17, 07:57
  #74
Medlem
KimNeilJungs avatar
Och diskussioner om moderatorsåtgärder tas som vanligt i PM. Varning för 0.06 utdelad.

/mod.
Citera
2014-12-17, 11:13
  #75
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Men visst är det så. Och tänk alla de gånger som mil. övningar pågår och de INTE händer något (tack och lov).

Har kollat lite på Dark Side of the moon, har sett den där dokumentären tidigare, men fan vad de klippt i den till youtube-versionen. Allt för att passa in i agendan.
Vad menar du meatt youtube-videon är klippt?
Jag har förvisso bara sett den som youtube-video, men vad jag förstod så försökte filmskaparen ge konspirationsteorin tyngd genom att inkludera höjdares kommentarer. JAg vet inte hur långt från ämnet dessa intervjuer var. Men tycker det iaf var roligt att de ställde upp (vilket de väl gjorde ovetande, men de försökte ju inte stoppa i efterhand). den var väldigt välplanerad iaf.
Citera
2014-12-17, 11:26
  #76
Medlem
Le Grand Maîtres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wilt
Ja, Bostonbombningen var riktigt märklig. Att den förmodade attentatsmannen hamnade på omslaget av Rolling Stone, eller vad det nu var, var ju än mer märkligt.

Månlandningshoaxteorierna är ju lite småroliga. Hade som hobby att kolla upp sådant förut.

Red ice radio är bra om man vill hålla sig slentrianuppdaterad.
varför tycker du det var märkligt att han hamnade på omslaget?
Men hur jakten gick till var väldigt märkligt. Egentligen allt i samband emd det. De tog ju tilfället i akt och övade som polis-stat också - när de stängde ner och gick från hus till hus - ett beteende värdigt viken anrik diktatur som helst.
Men det är väl inte helt omöjligt at Bostonbombningen var en övning som gick fel - och då blev man ju tvungen att göra allt för att dölja det, i enlighet med de regler traditionen påbjuder.
Men visst är det märkligt att inget större motstånd, djupare kritik etc, kom fram. Men å andra sidan så styrs ju folkets vilja av media så det är bara att gapa och svälja, fortsätta klia sig i naveln.

Men att som vissa föreslå att "makten" med planerad illvilja genomfört liknande dåd är nog inte alltid det korrekta. Visst finns det sådana exempel (tex Operation Gladius etc), så det kan inte uteslutas, men oftast verkar det handla om övningar som gått fel som mörkläggs, eller att de utnyttjat tragiska händelser.
Men det är ett väldigt långt setg att gå att tex tänka sig att några med vet och vilja planerade att mörda tex de i WTC-husen etc. Samtidigt var det som skedde sammanslaget så extremt osannolikt att det är större sannolikhet att en komet skulle ha förintat New York tex.
Citera
2014-12-17, 15:08
  #77
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Vad menar du meatt youtube-videon är klippt?
Jag har förvisso bara sett den som youtube-video, men vad jag förstod så försökte filmskaparen ge konspirationsteorin tyngd genom att inkludera höjdares kommentarer. JAg vet inte hur långt från ämnet dessa intervjuer var. Men tycker det iaf var roligt att de ställde upp (vilket de väl gjorde ovetande, men de försökte ju inte stoppa i efterhand). den var väldigt välplanerad iaf.
Jag tyckte de klippte i intervjuerna på så sätt att undermeningen kom närmare "månbluffen". Speciellt intervjun med han stabschefen (?) med vitt hår och lite utstående blå ögon. Men jag kanske hade fel för sen fick jag höra att många fick ett script att läsa ur. Dock lär inte Vita Huset grabbarna som D Rumsfeld och H Kissinger ha läst ur scripts. Därför klippte och klistrade filmteamet som det passade bäst.

Om jag ska vara ärlig så såg jag del 1 utan att veta att det var ett mockumentary. (!)
Rekommenderar alla som vill att se alla delar 1 - 6. Om man gör det får man en liten överraskning (not really) i slutet.

Del 1
https://m.youtube.com/watch?v=_1_4JpP-lSo
Del 6
https://m.youtube.com/watch?v=oQ6XgcSsRp4
__________________
Senast redigerad av LuluBrooksie 2014-12-17 kl. 15:12.
Citera
2014-12-17, 15:26
  #78
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Om man gör det får man en liten överraskning (not really) i slutet
En till sak som man kan göra är att klippa bort speakerns röst och bara lyssna på vad dom säger. Resultatet blir en massa tomt prat utan sammanhang.

PS.
Vad har månen för koppling till trådens rubrik? Det skedde, mig veterligen, ingen övning och terror på månen.
Citera
2014-12-17, 15:53
  #79
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rayjoh
En till sak som man kan göra är att klippa bort speakerns röst och bara lyssna på vad dom säger. Resultatet blir en massa tomt prat utan sammanhang.

PS.
Vad har månen för koppling till trådens rubrik? Det skedde, mig veterligen, ingen övning och terror på månen.
Nej jag vet, vi snedseglade in i det ämnet efter Le Grand Maitres post. Beklagar. Ämnet fortsätter om den nya konspirationsteorin "militära/polisiära övningar i samband med terrorattacker?"
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback