Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-12, 11:17
  #1
Medlem
Drapåtrissors avatar
Ska dit sista veckan i juli. Någon som varit där och kan varna eller tippsa om bra saker? Gissar att det är hett som i helvetet den tiden.
Citera
2008-04-12, 13:44
  #2
Medlem
Har varit där en gång, men för kort tid för att kunna minnas någonting.

Jag var iallfall utanför Thessaloniki i en stad kallad Modanja, kan rekommenderas.
Citera
2008-04-14, 09:13
  #3
Medlem
var där 2002

Var där 2002 med familjen
Trevligt ställe, vi var där i september så de va lugnt och skönt och nästan inga äckliga turister alls !
Kommer dock inte ihåg så mycket mer än att det var världens bränn-manet-säsong i havet och att man knappt kunde bada
Citera
2024-01-01, 13:30
  #4
Medlem
Skarparattarns avatar
Någon som varit där på sistone?

Ska dit om 2 veckor ge mig tips!
Citera
2024-03-23, 07:44
  #5
Medlem
Germanofils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skarparattarn
Någon som varit där på sistone?

Ska dit om 2 veckor ge mig tips!
Inser att mitt svar kommer försent men skriver ändå. Thessaloniki står ju kvar.

Har bara tillbringat en dag där innan vi reste vidare till Chalkidiki men jag tyckte att staden var trevlig. Vi gick mest runt nere vid "hamnen", käkade gott och njöt av strandpromenaden i solnedgången. På morgonen efter köpte vi frukost på ett bageri. Var mycket folk där på morgonen som köpte kaffe och bakverk. Trevlig stämning i stan tyckte jag.

Tror dock inte att det är värt att spendera mer än max två dagar i staden.
Citera
2024-04-05, 23:24
  #6
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germanofil
Inser att mitt svar kommer försent men skriver ändå. Thessaloniki står ju kvar.

Har bara tillbringat en dag där innan vi reste vidare till Chalkidiki men jag tyckte att staden var trevlig. Vi gick mest runt nere vid "hamnen", käkade gott och njöt av strandpromenaden i solnedgången. På morgonen efter köpte vi frukost på ett bageri. Var mycket folk där på morgonen som köpte kaffe och bakverk. Trevlig stämning i stan tyckte jag.

Tror dock inte att det är värt att spendera mer än max två dagar i staden.


Tack för svar! Hade trevliga dagar i staden var också mycket nere vid hamnen som du var

I juni bär det av till Prag för första gången i mitt liv ska bli spännande.
Citera
2024-04-24, 18:18
  #7
Medlem
Morfuss avatar
Några andra tips är att ta sig till Ano Poli (Upper Town) vid murarna för en fin utsikt, promenad och god mat. Bortsett från Vita Tornet och området vid hamnen, så är även kvarteret Laladika trevligt för utgång.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f656958

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback