Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2019-10-14, 19:57
  #85
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CSHamilton
Målet var uppe idag i Stockholms tingsrätt.

Åklagaren yrkade på 1 års fängelse för grov stöld.

försvarsadvokaten menade på att det var stöld av normal grad då Per hade för avsikt att lämna tillbaka smyckena genom att köpa tillbaka det han pantat på pantbanken.

Han fick ut ca 30-40,000 SEK för smycken värderade till 900,000 SEK.

Ett av smycken skall också vara försvunnit (resten hämtade per och Cecilia ut tillsammans från pantbanken efter att Per erkänt att han pantat dem)

/C
Dömd.
Citat:
Påföljden blir skyddstillsyn med 240 timmars samhällstjänst. Då tar tingsrätten i beaktning att mannen tidigare är ostraffad. Straffvärdet motsvarar ett års fängelse.
https://www.expressen.se/gt/krim/cec...xpojkvan-domd/
Citera
2020-11-17, 13:55
  #86
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Och jag har legat med henne...
Allt sedan vår Favoritmoderator gjorde ett juicy inlägg i denna tråd sommaren år 2012 så har i vårt tycke alltför litet av värde tillkommit i tråden. Under åratal, så har istället de män som Ms. CG beblandat sig med varit eget fokus i tråden.

Vi önskar juicy info om Cecilia, inte om hennes exbockar. Har vi inget mer av juicy (gärna mer av själ(v)bekännelser) ifrån våra mest insatta ibland the Bold & the Beautiful of Gothenburg insatta.

Tråden skulle behöva legenden xallo:s nätverk.

Idag, så var i Sveriges Radio, SR, dagens nyskrivna Radionovell skriven av Författaren Cecilia G. Inga författarinnor längre, i Sverige.

Radionovellen "Klardrömmen" ingick i programpunkten Radioföljetången, som just nu, i mellanrummet av olika folkkära vänsterförfattares upplästa verk inte är någon följetång utan istället kör nyskrivna radionoveller.

Novelltema, citat av SR: "En kvinna reser till sin uppväxtstad Göteborg, för att för första gången på länge träffa sin mamma. Resan blir också till en drömsk inre färd genom de minnen den framkallar. Många av dem smärtsamma." Slut citat.

Spoiler, vår svala recension efter ha lyssnat igenom hela dessa 24 minuter:

Kvinnlig Sökare i Livet med rik och knepig uppväxt. Tung Spelpjäs I; Kungen, läs Ouppnåelig Patriark, tillika (ankdamms-)legendarisk industriledare till Fader, finns om ej till hands så alltid i medvetandet när Sökaren träffar sin känslokalla, men intellektuellt vassa Moder.

Tung Spelpjäs II; Drottningen. Läs Modern, som gav upp sin egen karriär för att finnas till hands för Patriark-maken och kom att få leva ut sina egna känslosvallningar igenom att i tocken däringa projecering följa och taga del av Industrigigantens olika kvinnohistorier.

Den kvinnliga Sökarens jämnåriga *kompisar ifrån förr* (take it, Dogge) i Kålle-metropolen Göteborg är Rika och Falska och dissar bakom hennes rygg den avspänt grunge-vänster-inspirerade (?) klädstil hon själv har.

Vi tycker: Du har hört detta tema till novell förr. Pitchen: Var är din USP, Cecilia? Uppdragsgivaren SR blev kanske ljummet nöjd, men du bör veta att Röda Kultur-eliten inte är sämre på att backstabba, än vad hjärndöda bratsen är. Fotnot: USP = Unique Selling Point.

Var är dina vänner, Cissi? Where do you go to my lovely, when you're alone in your bed..?

Senaste nya snubben, han med ännu inte vuxna telningar?

De männen, äro alla utbytbara.

Länk till SR:s Radionovellen: https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1111

Vad tyckte ni andra, om novellen?
__________________
Senast redigerad av OstermalmWeeknd 2020-11-17 kl. 13:58.
Citera
2020-11-18, 00:14
  #87
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OstermalmWeeknd
Allt sedan vår Favoritmoderator gjorde ett juicy inlägg i denna tråd sommaren år 2012 så har i vårt tycke alltför litet av värde tillkommit i tråden. Under åratal, så har istället de män som Ms. CG beblandat sig med varit eget fokus i tråden.

Vi önskar juicy info om Cecilia, inte om hennes exbockar. Har vi inget mer av juicy (gärna mer av själ(v)bekännelser) ifrån våra mest insatta ibland the Bold & the Beautiful of Gothenburg insatta.

Tråden skulle behöva legenden xallo:s nätverk.

Idag, så var i Sveriges Radio, SR, dagens nyskrivna Radionovell skriven av Författaren Cecilia G. Inga författarinnor längre, i Sverige.

Radionovellen "Klardrömmen" ingick i programpunkten Radioföljetången, som just nu, i mellanrummet av olika folkkära vänsterförfattares upplästa verk inte är någon följetång utan istället kör nyskrivna radionoveller.

Novelltema, citat av SR: "En kvinna reser till sin uppväxtstad Göteborg, för att för första gången på länge träffa sin mamma. Resan blir också till en drömsk inre färd genom de minnen den framkallar. Många av dem smärtsamma." Slut citat.

Spoiler, vår svala recension efter ha lyssnat igenom hela dessa 24 minuter:

Kvinnlig Sökare i Livet med rik och knepig uppväxt. Tung Spelpjäs I; Kungen, läs Ouppnåelig Patriark, tillika (ankdamms-)legendarisk industriledare till Fader, finns om ej till hands så alltid i medvetandet när Sökaren träffar sin känslokalla, men intellektuellt vassa Moder.

Tung Spelpjäs II; Drottningen. Läs Modern, som gav upp sin egen karriär för att finnas till hands för Patriark-maken och kom att få leva ut sina egna känslosvallningar igenom att i tocken däringa projecering följa och taga del av Industrigigantens olika kvinnohistorier.

Den kvinnliga Sökarens jämnåriga *kompisar ifrån förr* (take it, Dogge) i Kålle-metropolen Göteborg är Rika och Falska och dissar bakom hennes rygg den avspänt grunge-vänster-inspirerade (?) klädstil hon själv har.

Vi tycker: Du har hört detta tema till novell förr. Pitchen: Var är din USP, Cecilia? Uppdragsgivaren SR blev kanske ljummet nöjd, men du bör veta att Röda Kultur-eliten inte är sämre på att backstabba, än vad hjärndöda bratsen är. Fotnot: USP = Unique Selling Point.

Var är dina vänner, Cissi? Where do you go to my lovely, when you're alone in your bed..?

Senaste nya snubben, han med ännu inte vuxna telningar?

De männen, äro alla utbytbara.

Länk till SR:s Radionovellen: https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=1111

Vad tyckte ni andra, om novellen?

Tack för ett utmärkt inlägg! En reflektion bara .SR/Svt har väl alltid varit en knutpunkt där bratsen möter "kultureliten". Ex en Jessica Gedin möter Pascalidou och det finns otaliga exempel. Borde startas en tråd om bara det där.

USP är ju faktisk som du säger " De männen, äro alla utbytbara.". Det är inte bara fattiga Linda Skugge som köper sex. För några år sen överhörde jag ett samtal på en enkel lunchkrog med en parant parant kvinna beklaga sig över till den yngre älskaren ? att hennes före detta har bestulit henne. Frågan återstår , skulle en sådan som Hanna Stjärne eller Hanne Kjöller kunna inhandla kärlek ?
__________________
Senast redigerad av pollarn 2020-11-18 kl. 00:19.
Citera
2021-10-25, 14:08
  #88
Medlem
”Jag älskar smidiga kvinnor med strama fittor, säger han medan kaffet droppar ner i den lilla kannan.” (s 7 i ”Sängkammartjuven” av C.Gyllenhammar).
Citera
2024-04-18, 19:26
  #89
Medlem
Hon har gått och blivit fattigmiljonär:

”hon levt upp sitt arv efter mamma Christina, och att hon inte räknar med några pengar från pappa.
– Men tyvärr är det bye bye med arvet, pappa flyttade ju till Kanada med sin nya fru. Det är dubbla känslor runt det där. I relationen till pappa är det skönt att pengar inte är inblandade. Jag kan visa pappa att jag älskar honom – utan hans pengar.

Samtidigt är det klart att pengar är viktigt också för mig. Man vill ju leva ett okej liv. Äta, och ha någonstans att bo, det är a, b och c. Numera kan man nog kalla mig fattig*miljonär. Jag har en lägenhet, men inga pengar, säger hon till tidningen.”

https://www.expressen.se/nyheter/sve...em-i-kanada--/

Vilken släpig och gnällig röst hon har:

https://sverigesradio.se/avsnitt/cec...har-en-baksida
__________________
Senast redigerad av BookB 2024-04-18 kl. 19:38.
Citera
2024-04-18, 19:35
  #90
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carin Götblad
Den påstått kända författarinnan Cecilia von Krusenstjerna hänger ut sig själv som idiot i dagens Expressen.
Enligt uppgift har hon blivit avlurad futtiga 30 000 och fått köpa en TV till överpris ("special price for you my friend").
http://www.expressen.se/noje/bocker/...-sol-och-varad

Vad var det för fattiglapp blev uppraggad av? Och vad finns det för skvaller om fröken von Krusenstjerna?

Hon menar sig ha gjort en klassresa nedåt:

” Hon menar att hon har gjort en klassresa – nedåt.

– Jag växte upp med en pappa som hade en jättelön. Själv har jag snart levt upp arvet som jag fick från mamma. Man kan väl säga att jag har gjort en långsam klassresa nedåt. Under stora delar av livet har jag levt på mina föräldrar, genom arv och grejer, det är väl inget att sticka under stol med. ”

” Utnyttjad av vännerna
I nya boken skriver Cecilia Gyllenhammar om middagar med kulturvännerna – som hon betalar. De sitter på trevliga brasserier i Stockholms innerstad och beställer vinflaska efter vinflaska. Men när notan ska betalas landar den på henne: ”Hoppsan, swisch verkar inte funka”, ”Oj, kortet är visst hemma”. Cecilia betalar tålmodigt, men som läsare börjar man reta upp sig.

– Det där är baksidan av mitt dåliga samvete för att vara född Gyllenhammar. Men det är inte rätt att jag alltid ska betala, jag har gjort fel där.

Är det verkligen bara du som gjort fel? Vänner som alltid låter sig bjudas har väl också ett ansvar?

– Det är det här med Gyllenhammar, det är ett så jäkla laddat namn. Men det blev snett, och från en sociologisk synvinkel är det fel. Varför ska en enskild människa bära ansvaret för en fallerad socialpolitik? Jag är en mespropp som inte riktigt orkar bråka. Numera har jag väldigt få vänner, de som utnyttjade mig är borta. Dessutom har jag så lite pengar kvar att jag inte längre kan bjuda. ”

https://www.hemtrevligt.se/icakurire...-gyllenhammar/
Citera
2024-04-18, 21:10
  #91
Medlem
Crerands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BookB
Hon menar sig ha gjort en klassresa nedåt:

” Hon menar att hon har gjort en klassresa – nedåt.

– Jag växte upp med en pappa som hade en jättelön. Själv har jag snart levt upp arvet som jag fick från mamma. Man kan väl säga att jag har gjort en långsam klassresa nedåt. Under stora delar av livet har jag levt på mina föräldrar, genom arv och grejer, det är väl inget att sticka under stol med. ”

” Utnyttjad av vännerna
I nya boken skriver Cecilia Gyllenhammar om middagar med kulturvännerna – som hon betalar. De sitter på trevliga brasserier i Stockholms innerstad och beställer vinflaska efter vinflaska. Men när notan ska betalas landar den på henne: ”Hoppsan, swisch verkar inte funka”, ”Oj, kortet är visst hemma”. Cecilia betalar tålmodigt, men som läsare börjar man reta upp sig.

– Det där är baksidan av mitt dåliga samvete för att vara född Gyllenhammar. Men det är inte rätt att jag alltid ska betala, jag har gjort fel där.

Är det verkligen bara du som gjort fel? Vänner som alltid låter sig bjudas har väl också ett ansvar?

– Det är det här med Gyllenhammar, det är ett så jäkla laddat namn. Men det blev snett, och från en sociologisk synvinkel är det fel. Varför ska en enskild människa bära ansvaret för en fallerad socialpolitik? Jag är en mespropp som inte riktigt orkar bråka. Numera har jag väldigt få vänner, de som utnyttjade mig är borta. Dessutom har jag så lite pengar kvar att jag inte längre kan bjuda. ”

https://www.hemtrevligt.se/icakurire...-gyllenhammar/


Välj dina vänner kvinna.. majoriteten av vänstermänniskor/”kulturarbetare” snyltar alltid på andra.
Citera
2024-04-19, 15:33
  #92
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crerand
Välj dina vänner kvinna.. majoriteten av vänstermänniskor/”kulturarbetare” snyltar alltid på andra.

Hon kanske haft svårt att få vänner och därför ”behövt köpa” dem. (Det står i artikeln att hon inte har kontakt med sina syskon heller).

Sedan står det att hon ”nästan” har slut på det arv hon levt på (istället för att arbeta). Vad ”nästan” innebär framgår inte. Kanske bara en mille kvar på banken? Hon tycks inte behöva sälja av några smycken i alla fall. Och hon tycks gå på Ritorno hela tiden då hon bor strax bredvid. Enligt artikeln.
Citera
2024-04-19, 16:42
  #93
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Hur försörjer sig denna överklasskärring ? Hon kallar sig författare men har skrivit 1 bok !! Pappa PG:s pengar ?

För övrigt har väl ingen av gamle volvodirektörens barn utmärkt sig i yrkeslivet. Gyllenhammars son , har glömt vad han heter, skulle starta nåt bolag som skulle sälja bilar på internet. Det gick väl i konken ?!

Pappa betalar.......

Ja, hon har knappast försörjt sig på att vara författare, men det är ju få som gör. Hon har väl sluppit ifrån att åka runt på bibliotek och berätta om sitt författarskap, och att söka stipendier och att ha brödjobb inom vården eller på systemet. så där som kulturarbetare gör.

Dock var den första boken hon skrev riktigt bra. Fler än så har jag inte läst.

Men ett klart lyxigt sätt att vara författare på.
Citera
2024-04-19, 18:06
  #94
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knutte_Ninja
I senaste filter är den artikel om henne. Jag får starka "inte riktigt som det ska" vibbar, hon är sorten som försöker få det att låta som att hon alltid varit motarbetad, haft det taskigt men varit stark och annorlunda men i själva verket skarvar rätt duktigt med sanningen och är ett allmänt fuckup som omgivningen brutit ryggen för att hjälpa. Tänk Tanten Lindsö fast utan utbildning och mängder och terapi.

Hennes författarframgångar kan misstänkas bero på att hon är dotter till en kändis och det hela misstänks vara en nyckelroman.

Äsch, jag tyckte hennes debutbok var bra men du fick mig att tänka efter… en stor anledning till att jag öht läste den var ju pga skvallervärdet. Att få kika in i överklassen.
Citera
2024-04-21, 19:49
  #95
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.hemtrevligt.se/icakurire...-gyllenhammar/

Här berättar hon en del sorgligt. Som att hennes "kulturvänner" utnyttjade henne, på så sätt att det jämt blev hon som fick ta notan när de var ute. Men nu, när hon nästan inte har några pengar kvar och inte kan bjuda längre, så har hon nästan inga vänner kvar heller... Man hör ju om att sådant händer, men man vill inte gärna tro det! Det bästa är väl att helt enkelt aldrig börja bjuda den där första gången, oavsett vad man heter i efternamn. Då visar det sig fortfare vilken sorts människor man har att göra med.

Jag har förresten en vän som råkade ut för något liknande. Han hamnade ett år på någon kvällstidnings lista över kommunens rikaste när han hade sålt ett företag - men han investerade sedan snart de pengarna i ett nytt företag, så han hade ju inte massa likvida medel för det. Men många av hans (och tyvärr även våra gemensamma) vänner blev fräcka och konstiga efter det. De började säga att "du kan väl ta notan, jag är ju bara en fattig student, och Lisa är arbetslös. Det kan ju inte vara mycket pengar för DIG men för oss är det jättemycket". Helt galet!
Citera
2024-04-27, 15:02
  #96
Medlem
magusmaximuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BookB
Ja, hon har knappast försörjt sig på att vara författare, men det är ju få som gör. Hon har väl sluppit ifrån att åka runt på bibliotek och berätta om sitt författarskap, och att söka stipendier och att ha brödjobb inom vården eller på systemet. så där som kulturarbetare gör.

Dock var den första boken hon skrev riktigt bra. Fler än så har jag inte läst.

Men ett klart lyxigt sätt att vara författare på.
I veckan medverkade hon dock under världsbokens dag på stadsbiblioteket i Göteborg så lite biblioteksjobb verkar hon göra.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback