Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-04-20, 01:11
  #13
Medlem
MaeWests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Man kan ju hoppas att Skugge inte får några mer knäck, och istället får ta nåt lågavlönat skitjobb. Då skulle jag förstå hennes bitterhet bättre.

Vad har Skugge med Krusenstjärt att göra?

Eller var det Skugge som var den sammetsögde älskaren som lurade på Krusenstjärt en dyr TV?

Visserligen ser Skugge ut som en man,men S Å taskig syn och känsel har nog inte ens Krusenstjärt!
Citera
2008-04-20, 12:27
  #14
Medlem
z2joiss avatar
[quote=tirfing1]Hur försörjer sig denna överklasskärring ? Hon kallar sig författare men har skrivit 1 bok !! Pappa PG:s pengar ?

Hur många böcker måste man egentligen skriva innan man får kalla sig författare tycker du?
Citera
2008-04-20, 13:35
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaeWest
Vad har Skugge med Krusenstjärt att göra?


Ingen aning vad skugge har att göra med någonting. men: http://www.expressen.se/1.94120
Citera
2008-05-02, 23:20
  #16
Medlem
Sol och vårad!?

Jag har hört att den snygge ynglingen som förskingrat hennes hårt förvärvade pengar är Måns Zelmerlöv...Har dock svårt att se vad han skulle kunna se hon en sån gammal tant med fiskögon.
Citera
2008-05-02, 23:28
  #17
Medlem
Enligt författarförbundet minst två böcker
Citera
2008-05-05, 13:30
  #18
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flu
...
Jag har läst hennes bok och den är inte så dum. Hon framställer sig själv som misslyckad, naiv och ganska korkad. Hon föds med alla förutsättningar pappas pengar kan köpa, fina villan, egen häst och de bästa skolorna, men verkar sakna alla ambitioner att göra något vettigt med livet. Gör mest ingenting, knullar runt och hetsäter. Hon har inget emot att utnyttja föräldrarnas givmildhet, samtidigt som hon framställer sin morsa som känslokall och ond.

Kan definitivt hålla med om misslyckad, naiv och ganska korkad. Hennes familj försökte få in henne på en rad olika arbetsplatser i Götet på den tiden. Och hon lyckades inte behålla ett enda jobb. Ett tag försökte hon på kvällsblaskan GT, men tidningen fick publicera dementier på allt hon skrev.


Men alla barn försöker väl utnyttja föräldrarnas givmildhet? Speciellt när det finns så mycket att ta av. Hon och syrrorna ska ju ändå ärva kapitalet när det blir dags.
Citera
2008-05-05, 14:09
  #19
Medlem
xallos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sasasofia
Jag har hört att den snygge ynglingen som förskingrat hennes hårt förvärvade pengar är Måns Zelmerlöv...Har dock svårt att se vad han skulle kunna se hon en sån gammal tant med fiskögon.


Jag har hört detsamma.
Citera
2008-05-05, 14:14
  #20
Avstängd
Classiques avatar
Eftersom hon träffade "snyggingen" (ev. Zelmerlöv) för ett år sedan borde hon vara skild. Hon gifte sig ju med Krusenstierna för ca 15 år sedan. Någon som vet något om en skilsmässa?

För övrigt, är det ju sanslöst kul om det är fjanten Zelmerlöv som har blåst henne.
Citera
2008-05-05, 15:34
  #21
Medlem
Oliveiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
Kan definitivt hålla med om misslyckad, naiv och ganska korkad. Hennes familj försökte få in henne på en rad olika arbetsplatser i Götet på den tiden. Och hon lyckades inte behålla ett enda jobb. Ett tag försökte hon på kvällsblaskan GT, men tidningen fick publicera dementier på allt hon skrev.


Men alla barn försöker väl utnyttja föräldrarnas givmildhet? Speciellt när det finns så mycket att ta av. Hon och syrrorna ska ju ändå ärva kapitalet när det blir dags.

I dagens SVD citeras senaste numret av Bon Där hon säger "jag har brutit med dem, men inte med deras pengar"

Det är ju också en frihetsrevolution.
Citera
2008-05-06, 09:15
  #22
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliveira
I dagens SVD citeras senaste numret av Bon Där hon säger "jag har brutit med dem, men inte med deras pengar"

Det är ju också en frihetsrevolution.

I den göteborgska överklassen håller man på stilen. Även om inte C v K gör det genom att outa sina föräldrar så gör föräldrarna det. Om dottern inte kan hålla i pengarna eller blir bostadslös efter en skilsmässa så hjälper pappa till med en villa i ett välbeläget område. Så går det till. En stiff upper lip är föräldragenerationens enda reaktion. Strongt. Hur välkommen hon egentligen är i fadershuset är det ingen som vet offentligt.

För övrigt är hon gift en gång tidigare, med en dataingenjör på Volvo(!). Tog slut rätt snabbt.
Citera
2008-05-06, 09:34
  #23
Avstängd
Classiques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Siegfrid
För övrigt är hon gift en gång tidigare, med en dataingenjör på Volvo(!). Tog slut rätt snabbt.

Din observation om den göteborgska överklassen är helt korrekt. Men jag undrar fortfarande om hon är skild från Fredrik von Krusenstjerna.
Citera
2008-05-06, 14:11
  #24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1
Hur försörjer sig denna överklasskärring ? Hon kallar sig författare men har skrivit 1 bok !! Pappa PG:s pengar ?

För övrigt har väl ingen av gamle volvodirektörens barn utmärkt sig i yrkeslivet. Gyllenhammars son , har glömt vad han heter, skulle starta nåt bolag som skulle sälja bilar på internet. Det gick väl i konken ?!

Pappa betalar.......

Nja, han började med annat. Heter Oscar förresten och jag minns honom i skolan (gick samma årskurs, men i parallellklass) och han var en skogsmulle då som mest vistades ute i naturen och festade rätt sällan. Hans studietid på gymnasiet blev lite ojämn eftersom han var utsatt för hot och blev tvungen att flytta under en period.


Cecilias kusin äger tidningen GP och det var väl där hon skrev en hel del ett tag..
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback