Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2011-07-13, 17:43
  #13
Medlem
EddieShredders avatar
Såg en dokumentär om sin vän Cornelis som Thorén gjorde i går på svt. Det skulle bli Thoréns sista som hastigt gick bort strax efter detta. Det som var rätt anmärkningsvärt förutom att Cornelis kedjerökte under hela intervjun, var att Thorén såg rätt mager, blek o eländig ut. Hur var hans sista tid livet?
Citera
2011-08-15, 22:34
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chassandra
Ett gammalt inlägg men alldeles för dumt för att ignorera. En (mycket) nära äldre släkting till en av mina riktigt goda vänner har haft tilgång till internet sedan slutet av 1980-talet och kände tydligen den förträfflige Herr Thorén i verkligheten.

Vad det handlar om är nog snarare att de som sitter inne med information inte fattar varför man ska använda Internet till att lämna ut sig själv och andra och berätta om sina könssjukdomar, aborter, sitt sexliv och en massa andra privata saker som ingen har något med att göra bara för att tillfredställa folks sjukliga nyfieknhet.

Fördomar slår i många fall tillbaka på den som har dem och hade den här tråden haft ett seriösare anslag så hade kanske hans barnbarn (om det nu verkligen är de som skrivit inlägget) velat bidra med några spännande och intressanta och SANNA anekdoter om denna oerhört fascinerande och begåvade man.

Men nu är det nog rätt kört, era iFuckon... rätt åt er, tycker jag!

Ja, det är hans barnbarn, alla på internet snackar inte skit.. jag blev arg på grund av det idiotiska inlägget.. Om man tittar på gamla bilder med honom, kan man se att han använder händerna vämdigt mycket, med naglar och allt dessutom..
Att tillägga är att det inte är Ulf som är herr T i getinghonung provencale.. Det är Torgny Björk, men det är dock sant att de var polare. Vad mer vill ni veta?
Citera
2011-08-16, 11:41
  #15
Medlem
Hazs avatar
Jag tycker absolut att Ulf Thorén var en av våra allra största TV-personligheter, och om du nu verkligen har förstahandsinformation om honom skulle i alla fall jag vara seriöst intresserad. Han betydde oerhört mycket för svensk TV, insåg han själv hur mycket? Hur var han som privatperson? Innebar kändisskapet en stor påfrestning? Etc, etc....
Några fantastiska klipp:
http://youtu.be/Ru5os1Hng_Q
http://youtu.be/MePTadhPvR4
Citera
2012-03-20, 00:30
  #16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av EddieShredder
Såg en dokumentär om sin vän Cornelis som Thorén gjorde i går på svt. Det skulle bli Thoréns sista som hastigt gick bort strax efter detta. Det som var rätt anmärkningsvärt förutom att Cornelis kedjerökte under hela intervjun, var att Thorén såg rätt mager, blek o eländig ut. Hur var hans sista tid livet?

Ja, den är här.

Tycker både Cornelis och den här Thoren inte är några direkt imponrande figurer i dolumentären.

http://www.youtube.com/watch?v=OIcPKa-yU4g

Annars gillar jag cornelis.
Citera
2012-03-20, 10:43
  #17
Medlem
SilverTips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaintuck
Ja, den är här.

Tycker både Cornelis och den här Thoren inte är några direkt imponrande figurer i dolumentären.

http://www.youtube.com/watch?v=OIcPKa-yU4g

Annars gillar jag cornelis.

Tack för att du länkade, trots att du inte gillade programmet!
Visste inte ens att denna pärla existerade!
Citera
2012-03-20, 13:08
  #18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av SilverTip
Tack för att du länkade, trots att du inte gillade programmet!
Visste inte ens att denna pärla existerade!

Jo, men jag gillar programmet. Men, kanske lite besviken.
Citera
2013-12-24, 11:16
  #19
Medlem
När jag får tid, förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid, ska jag sätta igång med min morbror med en bok om honom. Jag vill själv att den ska innefatta allt om honom för att slippa onödigt skvaller som inte har någon grund.
Hoppas komma igång någon gång i sommar. God jul förresten!
Citera
2013-12-24, 11:45
  #20
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thoren
När jag får tid, förhoppningsvis inom en inte allt för avlägsen framtid, ska jag sätta igång med min morbror med en bok om honom. Jag vill själv att den ska innefatta allt om honom för att slippa onödigt skvaller som inte har någon grund.
Hoppas komma igång någon gång i sommar. God jul förresten!

Den ser vi fram emot! Speciellt när du avser ett vårtor-och-allt-porträtt. Svenska biografier är ofta allför finkänsliga och välkammade. Lycka till och God Jul!
Citera
2013-12-24, 12:25
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Den ser vi fram emot! Speciellt när du avser ett vårtor-och-allt-porträtt. Svenska biografier är ofta allför finkänsliga och välkammade. Lycka till och God Jul!

Den kommer dock främst handla om hans karriär då han i viss mån är bortglömd. Så det är i första hand i fokus!
Citera
2018-04-22, 14:41
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thoren
Den kommer dock främst handla om hans karriär då han i viss mån är bortglömd. Så det är i första hand i fokus!


Blev det någon bok?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback