Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 6
  • 7
2008-06-09, 15:57
  #73
Medlem
Skärp dig. Det är bara ett betyg. Det är inte direkt så att du hade
MVG i allt annat heller, så vad fan spelar det för roll. Det IGt kommer
ha exakt 0 påverkan på resten av din framtid i vilket fall som.

Kom över det och väx upp. Sluta vara pappas lilla pojke. Du är myndig
och vuxen. Beté dig som det.
Citera
2008-06-09, 16:02
  #74
Medlem
Det är ingen mening att vänta, jag väntade med precis innan studenten med bekännelsen om att jag har 500 poäng IG, inget att rekommendera.
Citera
2008-06-09, 16:09
  #75
Medlem
Pusselgenerators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
OK, nu vet min familj om det. Morsan tog det ok men blev rätt så besviken. Mina syskon tog det bra och vi har mest skrattat åt det

Dock inte träffat min farsa än men det sägs att han tog det ok ändå, mina syskon träffade honom igår och då hade han sagt något i stil med att "det är inte så konstigt, han kan ju ingenting" och typ "bara att plugga upp det om han skulle behöva det någon gång".

Ska dock bli lite småläskigt att konfrontera honom ikväll.

Rapporterar.
Ah, bra jobbat Rapportera om hur din pappa tog det också! Efter en sådan lång diskussion kan det vara kul att veta
Citera
2008-06-09, 17:34
  #76
Medlem
Grooms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe
OK, nu vet min familj om det. Morsan tog det ok men blev rätt så besviken. Mina syskon tog det bra och vi har mest skrattat åt det

Dock inte träffat min farsa än men det sägs att han tog det ok ändå, mina syskon träffade honom igår och då hade han sagt något i stil med att "det är inte så konstigt, han kan ju ingenting" och typ "bara att plugga upp det om han skulle behöva det någon gång".

Ska dock bli lite småläskigt att konfrontera honom ikväll.

Rapporterar.

Din pappa borde ge dig stöd och uppmuntran. Hur pass bra kontakt har ni med varandra?
Citera
2008-06-09, 20:01
  #77
Medlem
DiscoJoppes avatar
"Jag såg dina betyg"
"Ah"
"Varför fick du IG i fysik b?"
"I fysik måste man ha godkänt i alla moment för att få godkänt i hela kursen. Jag klarade inte sista provet."
"Men jag såg ju dig plugga för någon vecka sen."
"Men det räckte inte hela vägen."
"Så hur blir det nu då?"
"Om jag har tur får jag bara göra omprov på det kapitlet jag inte klarade i slutet av sommaren."
"Men då kan du bara få G? Du kan ju ta tillfället i akt och avvara en termin till att plugga upp det till MVG. Fysik b är väl den största kursen och lär höja ditt snitt ganska rejält."
"Mm, kanske."

Ungefär. Gick rätt bra, och jag som oroat mig så.

Får se dock om jag orkar plugga upp det till MVG och då alltså läsa om allt. Vi får se hur jag gör
Citera
2008-06-09, 20:18
  #78
Medlem
Grooms avatar
Jag tycker inte att du ska sätta press på dig för snabbt. Kolla vad du vill göra under den närmsta framtiden och gör det. Tids nog kommer du veta när du vill ta det där MVG:et i fysiken.
Citera
2008-06-09, 20:41
  #79
Medlem
lyktstolpes avatar
jag fick IG i Fysik A, sa det rakt ut när jag läste det i 2an att jag aldrig skulle lyckas med G i det. Vet inte vad dina föräldrar har för krav på dig men mina vill att jag ska sköta mig i skolan och göra mitt absolut bästa hade nästan 14 i gymnasie poäng nu tillslut.

De blev inte arga, säg bara att du får ta och plugga upp det om du nu skulle behöva det i framtiden.
Citera
2008-06-09, 21:30
  #80
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DiscoJoppe

Dock inte träffat min farsa än men det sägs att han tog det ok ändå, mina syskon träffade honom igår och då hade han sagt något i stil med att "det är inte så konstigt, han kan ju ingenting" och typ "bara att plugga upp det om han skulle behöva det någon gång".



Vilken jävla fitta till farsa.
Citera
2008-06-09, 21:35
  #81
Medlem
Det där gick ju bra trots allt.

Annars skulle du ju iofs kunna sagt att du tänker plugga till högskoleprovet och därför bara satsar på G i fysB..
Citera
  • 6
  • 7

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback