Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-01-14, 20:05
  #481
Medlem
moderatswings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StefanHeterJag
Forumsnamnen finns till för att man lätt ska kunna hitta poster inom olika områden och för att man ska kunna posta sina frågor rätt, de är inte till för att på något sätt ange vad som är NORM. Flashback är åsiktsneutralt, har Admin sagt upprepade gånger. Alltså bör inte forumsnamnen på något sätt ha värderingar i sig.

Det är helt ok att tycka att homosexualitet inte är normalt, men det får man ta i diskussionstrådar I forumen, den åsikten ska inte sitta i forumsnamnet.

Att det blivit sån lång diskussion kring det här är för att de flesta här inte verkar kunna skilja på sina åsikter kring t.ex. homosexualitet och värdeneutral rubriksättning på ett forum.

Fast det handlar inte om jag anser att homosex är normalt eller inte.
Heterosexualitet är den normativa sexualiteten.
2010-01-14, 20:23
  #482
Medlem
sk0gens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skogshuggar3n

Jag är för övrigt en välutbildad aristokrat med två universitetsexamina.

Nej det är du inte. Du är bara en vanlig halvbildad svennebanankille av den sedvanliga typen som knyter näven i fickan och får sin allmänbildning genom glansiga populärvetenskapliga tidskrifter, slitz aftonbladet och SD-kuriren.
2010-01-14, 20:32
  #483
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sk0gen
Nej det är du inte.

Nej, jag är ju förstås inte aristokrat då dessa sällan tillbringar längre stunder i skogen. Du är inte en glad man eftersom kvinnor sällan tillbringar längre stunder med sk0gen. Sedan undrar jag vad du besitter för kvalitetér som gör dig lämplig att bedöma min akademiska bakgrund.
__________________
Senast redigerad av skogshuggar3n 2010-01-14 kl. 20:35.
2010-01-14, 21:19
  #484
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Nä, flickor och pojkar, detta håller inte längre. Det har inte framkommit något som helst nytt i den här tråden, varje gång den bumpas så drar samma tjafs igång igen om vad som är naturligt, var som är sjukligt, bråk om definitioner och allmän smutskastning. Om Admin funderar över ifall HBT ska lyftas in i Sex så är jag övertygad om att den här tråden går utmärkt att använda som referens då jag inte kan tänka mig att det finns ett enda argument - vare sig för eller emot - som inte finns omnämnt minst en gång.

För vidare diskussioner kring heteronormativitet, bögar ur ett psyksjukt perspektiv, vilka djur som faktiskt naturligt beter sig nekrofilt samt språkliga nyansskillnader mellan 'norm' och 'normal' hänvisar jag till ett gäng helt andra delforum.

· KLICK ·

// Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback