Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-07, 15:27
  #1
Medlem
Vi tar det från början.

Tjej 1 = EX
Tjej 2 = Nuvarande fv
Jag = Jag


Yes Tjej 1 och jag gjorde slut i Januari detta år efter ett och halvt års förhållande. Jag var märkbart förkrossad utav förlusten och det tog någon månad för mig att repa mig. Väl tillbaka på spåret så började jag intressera mig för Tjej 2 som går i samma klass som mig nu och vi fann varandra relativt snabbt och varit tillsammans i cirkus 2 månader nu.

Så nu till själva dilemmat, igår var jag på studentfest hos en vän som bor nära Tjej 1. Runt 01:00 så får jag ett samtal där hon ber mig komma ner och prata med henne, jag går ner och möter henne. Vi går omkring lite smått och till slut yttrar hon de orden jag verkligen inte ville höra; Jag älskar dig fortfarande.

Jag blev självklart helt chockad i och med jag inte har haft en tanke på att den möjligheten fanns kvar då hon inte gett mig något tecken på det.

Hur som helst förklarar jag att det är slog om hela min värld och att jag blev riktigt osäker nu då jag verkligen älskade Tjej 1 förut och var ett jävla lik efter vi hade gjort slut. Men jag förklarade sedan att jag kunde inte göra så här mot Tjej 2 då det vore orättvist mot både henne och mig om jag skulle försöka med Tjej 1.

Men vid närmare eftertanke nu så börjar bli väldigt väldigt osäker på att Tjej 1kanske är den rätte för mig, men samtidigt så känns det som om jag och Tjej 2 har lite kvar att lära känna hos varandra innan jag kan bilda mig en slutgiltig uppfattning.

Jag förklarade läget för Tjej 1 och hon mår verkligen skit och jag vet inte vad jag ska svara. Jag säger bara att om det är meningen att det ska vara vi så kommer det bli så förr eller senare. Men hon säger bara att hon vill inte vänta på att få veta och att jag har gjort mitt val redan osv.

Riktigt svårt dilemma här, hur tycker ni jag ska hantera denna situationen på bästa möjliga sätt? Jag vet själv inte vad jag känner om jag ska vara ärlig. Jag önskar jag gjorde men när jag väl vet det så är jag medveten om att vad jag än gör så kommer det såra någon av dessa två. Jag vill inte förlora Tjej 1 och jag vill inte förlora Tjej 2 men jag vet inte vem av dem som är den rätte.
Citera
2008-06-07, 15:33
  #2
Medlem
Det är som du säger att du har lite kvar att lära känna din nuvarande tjej men det är bara du själv som kan försöka se in i framtiden med henne(tjej2).

Vad jag också tycker styrkar att du inte bör satsa på tjej 1 är att hon vägrar vänta på dig. Hade hon tyckt likadant som dig, att det kanske är meningen att det ska vara ni två så skulle hon gett dig tid.
Just nu har hon insett förlusten i början och försöker få dig att dumpa din nuvarande tjej och gå tillbaka för hon vill det. Gå inte bara efter hennes vilja!
Citera
2008-06-07, 15:40
  #3
Medlem
kornfields avatar
(svar utan att blanda in känslor)
Tjej 1 har haft sin chans, hon/du/ni fungerade inte ihop - troligen kommer samma skit upprepa sig.
Gå vidare med Tjej 2 anser jag, bli kompis med Tjej 1 om du tror/känner att det kan fungera, annars bara gå vidare.
Citera
2008-06-07, 15:59
  #4
Medlem
-jOE!s avatar
Tjej 1 säker såklart bara bekräftelse och vill testa dig om du dumpar tjej 2 till förmån för henne. Lägg ner tjej 1 direkt.
Citera
2008-06-07, 16:02
  #5
Medlem
Spyrrans avatar
Jag tycker också att du ska ignorera Tjej 1.

Om hon verkligen älskar dig, så kan hon vänta. Att tvinga dig att välja mellan att ta tillbaka henne NU, eller så mista henne för alltid fungerar inte. Tar du alternativ 2 där, så skulle det innebära att du därmed även valt att fortsätta med nuvarande flickvän.

Sedan har hon tidigare inte visat något tecken på att hon fortfarande älskar dig och vill ha tillbaka dig. Kanske hon fick nys om tjej2, och antingen har insett vad hon gått miste om. Eller så vill hon bara förstöra mellan dig och tjej2.

Förmodligen skulle det inte fungera mellan dig och tjej1 igen. Det måste ju ha funnits en bra anledning till att det tog slut.
Citera
2008-06-07, 16:15
  #6
Medlem
Anledningen till att Tjej 1 och jag gjorde slut var är så här:

Först gjorde jag slut under mellandagarna för att jag kände att jag blev trött på allt, jag hade levt ett typiskt singel liv innan vi träffades och mina vänner saknade mig på så sättet. Hur som helst ångrade jag mig samma natt (Du vet aldrig vad du har tills du förlorat det) hur som helst efter mycket om och men så försökte vi igen. Vi fortsatte en vecka eller så allt blev bra men vi var trötta på varandra i och med att vi hade gått i samma klass året innan och vi hade setts varenda dag. Jag var även en otroligt svartsjuk människa innan men har ändrats efter henne pga att det mestadels tog slut pga våra tjaffs angående min svartsjuka.

Jag har läst igenom era svar och ni har fått mig att tänka i olika banor men i slutändan så är det så att jag bestämmer efter vad mitt "hjärta" känner så att säga. Jag kommer uppdatera och förklara hur det går för er intresserade
Citera
2008-06-07, 16:17
  #7
Medlem
Varför tog det slut mellan dig och tjej1?

Jag tycker att du bör ge tjej2 chansen först. Om tjej 1 fortfarande älskar dig nu så lär hon göra det om ett tag med ifall det skiter sig med tjej2
Citera
2008-06-07, 16:21
  #8
Avstängd
Ooopsdås avatar
Knulla BÄGGE din idiot
Citera
2008-06-07, 16:57
  #9
Medlem
Troligts avatar
Varför göra det svårt. Var singel ett tag tills du får båda fötterna på jorden igen.

Förövrigt så kan jag nästan sätta pengar på att tjej1 bara är avis för du har det "bra" med tjej2.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback