Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2008-06-09, 09:10
  #25
Medlem
Witticisms avatar
Hehe, nä fan. Ni har rätt! I den bästa av världar skulle detta inte vara något problem.. Men jag skiter i att träffa dem. Jag får försöka hitta nya tjejkompisar istället, även om det är lite svårare.
Citera
2008-06-09, 09:10
  #26
Medlem
Janne-Taikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Men tror ni att det går?

Imorgon vill en av dem t ex ta en fika på stan, i all vänskaplighet. Kan man göra det? En annan vill ta en öl nu i veckan. En tredje vill bjuda på lunch. Jag vill som sagt gärna lära känna dem, men inte riskera att de blir kära eller att såra dem eller på andra sätt göra det komplicerat. Då avstår jag hellre. Vad tror ni?

Klart att det går att bli polare med singel killar men det är svårt och du gör det på helt fel sätt, man dejtar inte polare.

Känner du ett par singel tjejer?

Bjud till på fest, bjud in singel bruttorna samt snubbarna så att det inte bli olustigt, du och din kille står som värdpar och umgås, allihopa på lika villkor.

Går du på dejter med singel killar och tror att det är grund för vänskap så är det dags att kolla hjärnkontoret.
Citera
2008-06-09, 09:11
  #27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Killkompisar i sig är inget fel. Det är killkompisar av den raggande sorten som man träffar under dejt-lika förhållanden som är fel.

Det beror ju på hur man definierar kompis.



Jag tycker man är kompisar först när man umgås 1 och 1 på fritiden.

Att plugga/arbeta ihop eller att spontant ta en fika eller lunch i samband med studier/jobb är inte tillräckligt för att man ska vara kompisar i min mening. Att göra detta tycker jag också är helt ok även om man är i en relation. När man däremot börjar träffas 1 och 1 på fritiden har man gått över gränsen.
__________________
Senast redigerad av JB9 2008-06-09 kl. 09:14.
Citera
2008-06-09, 09:13
  #28
Medlem
kornfields avatar
Håller verkligen inte med de individer som anser att man inte kan träffa nya människor/skaffa nya kompisar av motsatt kön för att man råkar vara i ett förhållande, att bli berövad den friheten p.g.a. ett förhållande låter ju inte som ett bra eller roligt förhållande.

Sen kanske fika m.m. verkar lite väl nära dejt-zonen, eller ja, risken kan ju finnas att dessa killar tror eller hoppas på det - men klargör tidigt att du ser dom och söker kompisar, inget annat.

OCH FRAMFÖRALLT! tjata inte en massa om din pojkvän, seriöst, vare sig jag hade varit på fika med en tjej som kompis eller med intresse av henne som flickvän så vill jag inte höra en massa snack om hennes pojkvän, min hjärna skulle skrika BORING! a'la Homer Simpson och på snabbast och enklast sätt få till en ursäkt för att jag måste därifrån.
(såklart du kan påpeka att du har pojkvän/är i ett förhållande, men vare sig dom fikar med dig på kompis-nivå eller dejt-nivå så är det dig och ditt liv dom är intresserade av, inte din pojkvän)
Citera
2008-06-09, 09:14
  #29
Medlem
Witticisms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Janne-Taikon
Klart att det går att bli polare med singel killar men det är svårt och du gör det på helt fel sätt, man dejtar inte polare.

Känner du ett par singel tjejer?

Bjud till på fest, bjud in singel bruttorna samt snubbarna så att det inte bli olustigt, du och din kille står som värdpar och umgås, allihopa på lika villkor.

Går du på dejter med singel killar och tror att det är grund för vänskap så är det dags att kolla hjärnkontoret.

Det är lite det som är problemet för sommaren för min del. Alla mina vanliga tjej och killkompisar är bortresta hela sommaren, har flyttat härifrån eller gör lumpen eller annat. Min pojkvän bor i en annan stad, långt borta. Det är därför jag över huvud taget känner att jag vill och behöver nya bekantskaper, det är tråkigt som fan att sitta hemma med mamma och pappa dagarna i ända.. Men jag struntar ändå i killarna, det blir nog bäst.
Citera
2008-06-09, 09:16
  #30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witticism
Det är lite det som är problemet för sommaren för min del. Alla mina vanliga tjej och killkompisar är bortresta hela sommaren, har flyttat härifrån eller gör lumpen eller annat. Min pojkvän bor i en annan stad, långt borta. Det är därför jag över huvud taget känner att jag vill och behöver nya bekantskaper, det är tråkigt som fan att sitta hemma med mamma och pappa dagarna i ända.. Men jag struntar ändå i killarna, det blir nog bäst.

Om din pojkvän är betydelsefull för dig så är det bäst, ja.
Citera
2008-06-09, 10:40
  #31
Medlem
Zorshas avatar
Allvarligt talat, vad HAR ni för trist syn på livet egentligen?!
Jag hade blivit galen av att veta att jag inte kan lära känna nya människor för att det sitter en svartsjuk kille hemma o surar medans jag går o tar en fika.
Det var det dummaste jag hört.
Alla killar jag lär känna räknar jag kallt med KANSKE har nån tanke om att de inte skulle sparka mig ur sängen, men det är inget som sitter i vägen för en vänskap.
JAG avgör vad jag går med på.
Att gå o fika, gå på bio, gå ut o ta en öl, inget av detta är dramatiskt på något sätt, utan saker man GIVETVIS ska kunna göra med polarna utan killen.
Kan han inte hantera det är det dags att börja fundera på VARFÖR.
Sen hade jag inte tyckt om ifall han hade polare som han enbart träffade när jag inte var med, ifall de gjorde saker som jag åxå uppskattar.
Men tex de tjejer som han dyker med lär jag ju kanske aldrig träffa, eftersom jag inte dyker. Men ska de ut o ta en öl nån kväll o jag inte vill följa med så känns det inte så jättehotfullt.
Min pojkvän umgås med tjejer o lär känna nya hela tiden, jag umgås med killar o lär känna nya jag med.
Det är något som berikar mitt liv, något jag måste få göra för att kunna må bra o fortsätta trivas i min relation.
Om jag känner mig begränsad i en relation, då lämnar jag den.
Citera
2008-06-09, 11:01
  #32
Medlem
O_Waos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qlub
Ja, om du älskar din pojke så är det inga problem. Vart står det att man inte får ha vänner av det andra könet?
Word.
Citera
2008-06-09, 14:38
  #33
Medlem
Witticisms avatar
Nåväl, jag fikade med den ena killen idag trots allt och det gick utmärkt! Vi hade trevligt! Han gjorde inte minsta lilla närmande på något sätt och vi pratade om allt möjligt, bl a om min pojkvän och han pratade om diverse andra tjejer. Det fanns ingen som helst "spänning" i luften och även om jag visste det innan också så är jag nu ännu mera säker på att jag inte är ett dugg attraherad av honom.

Men så var denna killen den som jag känner bäst av dem sedan tidigare och som det kändes mest naturligt att ta en fika med. Jag tror att jag avstår från de andra. En av de andra har rykte om sig att vara "farlig" när det gäller tjejer, alltså en riktig player, har jag fått höra nu. Det är kanske onödigt att utsätta sig i onödan för charm och manipulationer, även om jag som sagt inte är attraherad av honom heller...
Citera
2008-06-09, 14:43
  #34
Medlem
xploddans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vekruset
Varför tillåter du dina "kompisar" att ragga på dig? Är du ute efter att boosta ditt ego? Jag skulle aldrig tillåta min eventuella pojkvän att dejta(!) tjejer som raggade på honom på tu man hand, och jag skulle aldrig utsätta honom för det heller.

En vän är någon som det inte finns sexuella vibbar med, och det är respektlöst mot ens respektive att uppmuntra raggande genom att, som du i praktiken vill göra, göra dig tillgänglig för dem att charma dig under dejtliknande förhållanden. Att ha kakan och äta den.
Håller helt med detta. Förstår inte riktigt hur du tänker, förstår heller inte hur din pojkvän kan gå med på detta...

Visst ska man få ha kompisar av andra könet men inte fan skulle jag vara helt ok med att min tjej går och skaffar nya killkompisar på tu man hand. Hon har en massa killkompisar som hon umgås med ofta, men de har hon ju träffat genom skola, jobb, gemensamma vänner osv och de har blivit kompisar rent naturligt...
__________________
Senast redigerad av xploddan 2008-06-09 kl. 14:46.
Citera
2008-06-09, 14:43
  #35
Medlem
moderatswings avatar
Så länge som du visar att du vill vara kompis och hela tiden sänder ut vänskapssignaler så kommer han nog att placera dig i kompisfacket och inte se dig som flickvänsmaterial.
Citera
2008-06-09, 15:26
  #36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Zorsha
Allvarligt talat, vad HAR ni för trist syn på livet egentligen?!
Jag hade blivit galen av att veta att jag inte kan lära känna nya människor för att det sitter en svartsjuk kille hemma o surar medans jag går o tar en fika.
Det var det dummaste jag hört.
Alla killar jag lär känna räknar jag kallt med KANSKE har nån tanke om att de inte skulle sparka mig ur sängen, men det är inget som sitter i vägen för en vänskap.
JAG avgör vad jag går med på.
Att gå o fika, gå på bio, gå ut o ta en öl, inget av detta är dramatiskt på något sätt, utan saker man GIVETVIS ska kunna göra med polarna utan killen.
Kan han inte hantera det är det dags att börja fundera på VARFÖR.
Sen hade jag inte tyckt om ifall han hade polare som han enbart träffade när jag inte var med, ifall de gjorde saker som jag åxå uppskattar.
Men tex de tjejer som han dyker med lär jag ju kanske aldrig träffa, eftersom jag inte dyker. Men ska de ut o ta en öl nån kväll o jag inte vill följa med så känns det inte så jättehotfullt.
Min pojkvän umgås med tjejer o lär känna nya hela tiden, jag umgås med killar o lär känna nya jag med.
Det är något som berikar mitt liv, något jag måste få göra för att kunna må bra o fortsätta trivas i min relation.
Om jag känner mig begränsad i en relation, då lämnar jag den.

Kunde inte ha sagt det bättre själv du är kloker du ..
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback