Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-06-10, 02:58
  #1
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Många trådar som startas i denna forumsdel handlar om folk som inte kan skapa relationer med tjejer/kvinnor som går utøver det vænskapliga. Mitt problem ær det motsatta:

Jag kan inte umgås med någon av det motsatta kønet någon længre tid innan det ALLTID slutar med ett førhållande. Vad detta beror på har jag ingen aning om. Kanske ær jag en fetingtoffel? Jag tycker om att vara trevlig och hjælpsam, skoja runt osv, men det gør man væl i alla typer av relationer?
Varje gång jag træffar en trevlig tjej slutar det med att vi blir något av ett par, vilket jag i de allra flesta fall innerst inne hela tiden vet att jag inte vill. Sjælvklart førstår jag att jag om jag haft någon som helst karaktær borde satt stopp før karusellen nær jag kænner varningklockorna. Problemet ær att jag trivts bra i många av de hær tjejernas sællskap och hur jag æn gør ( bryter upp innan det ær førsent leder ju oftast inte till någon varande vænskap och har vi ett kort førhållande som jag sedan avslutar slutar det på samma sætt.) førlorarjag en væn och møjligheten før en massa annat roligt.
Detta leder till att jag mot min vilja låter det hela rulla på, i rædsla før att førlora en bekantskap jag sætter værde på. Man skulle kunna kalla det en ond cirkel.
Jag hoppas verkligen ni kan ta detta seriøst, før jag ser det som ett problem och ett socialt hinder, vilket ær jobbigt. I børjan (några år sedan) tyckte jag mest att det var kul, det liksom spædde på mitt sjælvførtroende och jag kænde´"alla vill ha mig, jag ær kung". Nu begrænsar det mig bara.
Jag ær en relativt social person som gillar att ta kontakt med nya mænniskor, men jag har nu børjat inse att jag måste gøra något galet i uppbyggnaden av nya relationer, eftersom det alltid (eller iaf 80% av gångerna) slutar på samma sætt.

Ja, vad fan ska jag ta mig till?

Anledningen till att jag måste skriva av mig ær att det under de senaste veckorna har pågått ett ovan beskrivet scenario och jag mår helt enkelt skitdåligt av det.

Tack på førhand.
Citera
2008-06-10, 04:21
  #2
Medlem
UAAs avatar
Du beskriver problemet, hur du känner, samt vad som orsakar problematiken. Som jag tolkar det så är du rädd för att skada relationen, så du lunkar hällre med än att säga stopp för en vidare relation.
Jag känner inte dej, men mitt intryck säger att du är lite konflikträdd, kan det stämma?
Försök komma ihåg att tjejer är inte gjorda av glas. Alla tjejer reagerar inte med tårar bara för att du säger att du hellre är kompisar/kk/etc med dem. Du måste sätta dig själv i fokus och ha modet nog att säga stop, eller i alla fall 'lugna ned dig'. För som du själv säger, du blir garanterat av med dem som vän om du blir ihop med dem bara för att dumpa dem 2 månader senare.

Nästa gång det är på väg att hända, ta dej faan på att säga som du verkligen vill ha det. Du kommer märka att det inte är så farligt.
Citera
2008-06-10, 04:27
  #3
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Nu har jag faktiskt rykte om mig bland vænner/familj att vara motsatsen till konfliktrædd. Att ta en diskussion osv/ vara øppen med mina åsikter/kænslor ær inget jag vanligtvis har problem med. Snarare tycker jag det ær så tråkigt att førlora någon man lagt ner tid på att læra kænna och som man faktiskt trivs bra med. Att ha en kompisrelation med någon som vill mer ær inget jag tror på/ skulle vilja. Risken att såra personen eller att andra tråkigheter uppstår ær allt før stor. Men jag antar att du har rætt, att spela med øppna kort borde ju vara det enda rætta, problemet ær att nær det væl kommer till kritan gør jag det inte.
Citera
2008-06-10, 04:46
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenGamleKapten
Många trådar som startas i denna forumsdel handlar om folk som inte kan skapa relationer med tjejer/kvinnor som går utøver det vænskapliga. Mitt problem ær det motsatta:

Jag kan inte umgås med någon av det motsatta kønet någon længre tid innan det ALLTID slutar med ett førhållande. Vad detta beror på har jag ingen aning om. Kanske ær jag en fetingtoffel? Jag tycker om att vara trevlig och hjælpsam, skoja runt osv, men det gør man væl i alla typer av relationer?
Varje gång jag træffar en trevlig tjej slutar det med att vi blir något av ett par, vilket jag i de allra flesta fall innerst inne hela tiden vet att jag inte vill. Sjælvklart førstår jag att jag om jag haft någon som helst karaktær borde satt stopp før karusellen nær jag kænner varningklockorna. Problemet ær att jag trivts bra i många av de hær tjejernas sællskap och hur jag æn gør ( bryter upp innan det ær førsent leder ju oftast inte till någon varande vænskap och har vi ett kort førhållande som jag sedan avslutar slutar det på samma sætt.) førlorarjag en væn och møjligheten før en massa annat roligt.
Detta leder till att jag mot min vilja låter det hela rulla på, i rædsla før att førlora en bekantskap jag sætter værde på. Man skulle kunna kalla det en ond cirkel.
Jag hoppas verkligen ni kan ta detta seriøst, før jag ser det som ett problem och ett socialt hinder, vilket ær jobbigt. I børjan (några år sedan) tyckte jag mest att det var kul, det liksom spædde på mitt sjælvførtroende och jag kænde´"alla vill ha mig, jag ær kung". Nu begrænsar det mig bara.
Jag ær en relativt social person som gillar att ta kontakt med nya mænniskor, men jag har nu børjat inse att jag måste gøra något galet i uppbyggnaden av nya relationer, eftersom det alltid (eller iaf 80% av gångerna) slutar på samma sætt.

Ja, vad fan ska jag ta mig till?

Anledningen till att jag måste skriva av mig ær att det under de senaste veckorna har pågått ett ovan beskrivet scenario och jag mår helt enkelt skitdåligt av det.

Tack på førhand.

...men när du hör varningsklockorna ringa - det är ju då du har din chans att markera lite distans.
Enligt min erfarenhet blir iaf killkompisar som fått känslor för en lite avståndstagande medan de smälter insikten om att det inte är besvarat, men de allra allra flesta hämtar sig snabbt och kommer igen, med siktet ställt på vänskap den här gången.
...men tjejer kanske inte kan släppa känslor sådär, det vet jag inget om.

Bortsett från att JAG kan det iaf. Är killen värd att bli ihop med så är han fan värd att ha vän också, om känslorna inte är besvarade.

Det kan ju räcka med att du bara tackar nej till på-tu-man-hand-saker som känns som att shit, nu tänker hon lägga in stöten här... Tack nej, säg att du ska göra nåt annat. Inkludera henne istället när ni ska ut i större sällskap. (Inkludera henne i kompisvibben, men undvik det som luktar date...)
Vill du vara übertydlig kanske du kan nudga henne i sidan och peka ut nån annan kille i gänget som kanske är intresserad av henne, och liksom "hjälpa" henne spana in/överväga nån annan. Tydligare signal (men samtidigt bara en fin vink) om ditt relationsmässiga ointresse kan hon knappast få.

Tappert att lägga in ett sådant "problem" på FB... Hoppas du slipper bli slaktad för det...

Jag har haft samma situation med killkompisar, men lärt mig hantera det så att jag behåller vänskapen, så det är inte omöjligt.
Nu har jag samma problem med KK. Varför kan inte jag fixa en simpel KK? Varför slutar flirtandet bara med att killen får känslor och vill ha ett seriöst förhållande...? Jag vill ju bara leka lite ibland med en och samma härliga snygging, inte bilda symbios och tomtebolycka...
Hur fan gör de som fixar KK...??
Citera
2008-06-10, 05:54
  #5
Medlem
DenGamleKaptens avatar
Tack før ovanstående inlægg. Det verkar som att enda utvægen før mig ær att sæga ifrån och sedan hoppas på det bæsta... Jag har ju møjligheten att gøra ett førsøk nu, får se hur det går. Grejen ær den att jag bor i en ny stad i ett nytt land och hon ær den nærmsta bekantskapen jag har hær. Vore sjukt tråkigt att førlora henne pga detta.

Angående ditt problem med KK så ær det væl bara att experimentera vidare, du lyckades ju løsa ditt førsta problem så du vet ju att du kan, haha! Lycka till
Citera
2008-06-10, 12:49
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fantasmatic
... Hur fan gör de som fixar KK...??

Börja chatta lite med folk från oseriösa dejtingsidor så ska du se att det löser sig rätt fort
Citera
2008-06-10, 16:40
  #7
Medlem
The Creators avatar
Känns som du gejmar tjejerna omedvetet. Det är en naturbegåvning!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback