Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 9
  • 10
2024-04-18, 13:18
  #109
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Vad menar du med att hans ekonomi var slut? Att han var pank? För det var han verkligen inte. Han levde ett ganska gott liv i Nevada den senaste tiden. Även i Florida levde han ganska bra och hade råd att köpa ett nytt hus efter att hans hus i Brentwood sålts och sedan demolerats. Huset i Florida såldes även det på aktion då hans dotter slutade betala av på det. Efter han kom ut från sitt straff i Nevada så hade han ett konto på $600K som väntade på honom.
Han fick nog mycke pengar i skadestånd samt alla tv framträdande samt hans bok.
Citera
2024-04-18, 13:19
  #110
Avstängd
Crabbofixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Korrekt. Sedan var handsken som hittades just den ovanliga sorten som Nicole hade köpt till han.

Handsken passade inte!!!
Citera
2024-04-18, 13:24
  #111
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Han fick nog mycke pengar i skadestånd samt alla tv framträdande samt hans bok.
Han väntade med att ta ut sin NFL-pension tills han blev 65 för då skulle han få $10K i månaden jämfört med $4K.

Han hade förmodligen off-shore accounts som han hade en personlig pension sparad i.

Han hade en liten SAG-pension på runt $1400.
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Handsken passade inte!!!
Det hade den inte gjort på dig heller i det tillståndet + med handskar under.

Det var det sämsta draget åklagarsidan kunde göra under rättegången, dvs att låta OJ testa handskarna framför juryn.
Citera
2024-04-18, 14:33
  #112
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Handsken passade inte!!!
Plasthandske under en handske, samt att handsken va av skinn så den kan ha krympt lite. Sen måste inte handsken sitta perfekt för att det ska va en match. Har själv använt små handskar på jobbet när det inte funnits rätt storlek.

Men vad säger du om skorna då? samma skor, samma storlek av ett par som endast gjorde i 300 ex
Citera
2024-04-18, 14:35
  #113
Medlem
jesussugers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Han väntade med att ta ut sin NFL-pension tills han blev 65 för då skulle han få $10K i månaden jämfört med $4K.

Han hade förmodligen off-shore accounts som han hade en personlig pension sparad i.

Han hade en liten SAG-pension på runt $1400.

Det hade den inte gjort på dig heller i det tillståndet + med handskar under.

Det var det sämsta draget åklagarsidan kunde göra under rättegången, dvs att låta OJ testa handskarna framför juryn.
Ja handsken säger dom flesta är en av dom sämre bevisen
Sen va väl inte polisen så jävla nog med att va försiktig bland alla bevis heller
Citera
2024-04-18, 15:30
  #114
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Handsken passade inte!!!

Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Det hade den inte gjort på dig heller i det tillståndet + med handskar under.

Det var det sämsta draget åklagarsidan kunde göra under rättegången, dvs att låta OJ testa handskarna framför juryn.

Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
Plasthandske under en handske, samt att handsken va av skinn så den kan ha krympt lite. Sen måste inte handsken sitta perfekt för att det ska va en match. Har själv använt små handskar på jobbet när det inte funnits rätt storlek.

01:05:48 in i denna P3 dokumentär från 21/3 i år tar dom upp en sak som i alla fall jag missat i alla år:

Att O.J några dagar senare efter att ha provat de upphittade handskarna får prova ett par helt nya likadana handskar och de passar perfekt. Detta viftades bort av försvaret med argumentet att det är bara handskarna från brottsplatsen som gäller.

https://sverigesradio.se/avsnitt/ny-...splittrade-usa

Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Sen vill jag även tipsa om YT-kanalen OJ Trial Uncut. Där ligger hela rättegången upplagd i 493 delar.

Länk till OJ Trial Uncut https://www.youtube.com/@ojtrialuncut7954/playlists
Om någon orkar kolla igenom och hittar när han provar de nya handskarna som passar så får ni gärna posta tid o klipp här tack
Citera
2024-04-19, 04:41
  #115
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Handsken passade inte!!!
Jodå. Men den hade krympt pga av allt blod. Sedan gjorde skådespelaren en scen så att det skulle se ut som om han hade svårigheter.
Citera
2024-04-19, 12:33
  #116
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crabbofix
Handsken passade inte!!!

Sen fick han spela upp sin sista scen.

"Du ska kämpa övertygande att du verkligen vill få på handsken men det går bara inte, du kan inte, handsken är alldeles för liten, den är fel. Visa upp känslan av både besvikelse o samtidigt en lättnad. Sen vänder du dig mot juryn och åklagaren med en syn som visar att ni har tagit helt fel person, ni måste ju fatta det....OK!.....Tagning!"
Citera
2024-04-19, 20:43
  #117
Medlem
Gesaffelsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter Gibbons
01:05:48 in i denna P3 dokumentär från 21/3 i år tar dom upp en sak som i alla fall jag missat i alla år:

Att O.J några dagar senare efter att ha provat de upphittade handskarna får prova ett par helt nya likadana handskar och de passar perfekt. Detta viftades bort av försvaret med argumentet att det är bara handskarna från brottsplatsen som gäller.

https://sverigesradio.se/avsnitt/ny-...splittrade-usa



Länk till OJ Trial Uncut https://www.youtube.com/@ojtrialuncut7954/playlists
Om någon orkar kolla igenom och hittar när han provar de nya handskarna som passar så får ni gärna posta tid o klipp här tack
Tack för länken. Jag var alldeles för lat för att göra det själv. Har bara kommit till halva av andra delen så jag tror jag har en bit kvar. Men hinner jag först till tillfället du efterfrågar så kommer jag länka det här i tråden.
Citera
2024-04-20, 02:54
  #118
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gesaffelstein
Tack för länken. Jag var alldeles för lat för att göra det själv. Har bara kommit till halva av andra delen så jag tror jag har en bit kvar. Men hinner jag först till tillfället du efterfrågar så kommer jag länka det här i tråden.

Gott! Ser fram emot din kommande länk!
Citera
2024-04-29, 15:30
  #119
Medlem
ercys avatar
Har inte kollat så noga men i https://youtu.be/tBX-f558__E?si=0G3FqzAIF2SYLW7H&t=4445 (21 juni, sex dagar efter att handsken inte passade, ca 1:14:05 in) provar O.J. ett par som passar, fast utan latexhandskar under. Detta är väl paret som nämndes i P3 dokumentär?
Citera
2024-04-29, 20:53
  #120
Medlem
Peter Gibbonss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Har inte kollat så noga men i https://youtu.be/tBX-f558__E?si=0G3FqzAIF2SYLW7H&t=4445 (21 juni, sex dagar efter att handsken inte passade, ca 1:14:05 in) provar O.J. ett par som passar, fast utan latexhandskar under. Detta är väl paret som nämndes i P3 dokumentär?

Tackar, tyvärr börjar länken med 5 min oljud men sen så handlar allt om när han skall prova nya handskar i samma storlek som expertvittnet beskriver som "a perfect fit / lite tight" efter provningen.

Det fortsätter även 10 min in i nästa klipp https://youtu.be/3M7MBCb7hoc?si=lLCE8EwIf7i8DD6h

Tack igen men tänk på o citera nästa gång så märker man lättare att man fått svar
Citera
  • 9
  • 10

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback