Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2008-07-31, 21:16
  #13
Medlem
brainspaces avatar
Verkligen INTE! Började spela gitarr när jag var 18 och har utvecklats enormt mycket so far. Att plocka upp gitarren måste vart det roligaste & mest givande jag gjort....det är inte för sent
Citera
2008-08-01, 14:38
  #14
Medlem
Är i samma ålder som dig och har precis beslutat mig för att börja spela piano. Spelar dock andra instrument sen tidigare men säger som alla andra:

Aldrig för sent!
Citera
2008-08-07, 00:39
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Khapi
Nej, det är definitivt inte försent. Du kan spela gitarr när du är 120 år gammal så länge armar och händer fungerar. Jag förstod däremot inte vad du menade med att dina händer var små, varför skulle det påverka?

Har lite problem med att greppa runt min akustiska, ackorden blir rätt svåra att ta spec barreackord. Funderar på att prova spela på en 3/4 eller nåt. Är deras hals betydligt smalare eller?
Citera
2008-08-07, 01:06
  #16
Medlem
Schnauzers avatar
spela inte enbart för att bli duktig.
när jag började spela gitarr hade jag inga planer på att bli "bra", jag spelade bara för att det var kul. att jag är duktig nu är bara ett stort plus.
Citera
2008-08-07, 07:09
  #17
Medlem
22? Inga problem. Enda skillnaden är väl att du måste pusha på dig själv eftersom dina föräldrar inte hänger över dig och säger "har du gjort pianoläxan?"..
Citera
2008-08-07, 07:11
  #18
Medlem
Förresten, det där med händerna låter lite märkligt. Exempelvis har jag långa bra pianofingrar, men svårt att ta vissa gitarrackord för det. Det handlar om att jag helt enkelt inte övat upp styrka och spänst i händerna (vänsterhanden).
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback