Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-09-21, 19:01
  #1
Medlem
AbsolutHerberts avatar
EA har ju ett eget avtal när man vill spela NHL, FIFA, och resten av deras spel på Xbox Live, som man måste godkänna. Saken är den att jag kör flashat, och vill inte åka dit på grund utav någon klausul i EAs 200 sidor långa användaravtal och få böter eller dylikt.

När jag loggar in på xbox.com så ser jag att de har min adress, email och annat. Kan man rensa dessa "obligatoriska uppgifter" på något sätt? Är det endast pga att jag prenumererar på Xbox Live via mitt kontokort som dessa uppgifter behövs?
Citera
2008-09-21, 22:58
  #2
Medlem
Cuprinols avatar
Eftersom det inte är olagligt att flasha konsolen så ser jag ingen anledning till varför du skulle åka på böter.
Citera
2008-09-22, 08:29
  #3
Medlem
KiMeisters avatar
Exakt som föregående talare säger. Sedan så kan du ju till nästa gång tänka på att det både finns en Xbox 360 tråd och en tråd för chippning och flashning av Xbox 360.
Citera
2008-09-22, 17:23
  #4
Medlem
AbsolutHerberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuprinol
Eftersom det inte är olagligt att flasha konsolen så ser jag ingen anledning till varför du skulle åka på böter.

Det vet jag, undrar dock hur det är med att spela på EAs servrar med piratkopierade spel, kan vara en annan femma.
Citera
2008-09-22, 17:48
  #5
Medlem
Cuprinols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AbsolutHerbert
Det vet jag, undrar dock hur det är med att spela på EAs servrar med piratkopierade spel, kan vara en annan femma.
Gnäller dom kan du ju alltid kalla det för en backup av ditt egna köpta spel. Inget mer med det. Kommer dom på dig så lär du dock bli livebannad, men det är smällar man får ta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback