Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-26, 19:42
  #6373
Moderator
Dr Kings avatar
Vilket skämt att ta med det uppenbart felaktiga alternativet arkebusering på Larsas fråga för 225 papp angående vad som ett efternamn inte hade namngett. Det är ju sådant de brukar göra på frågor som handlar om tusenlappar. Själv kände jag visserligen till att övriga tre ord hade namngivits av efternamn men med arkebusering bland alternativen blev nu frågan alldeles för lätt för sin nivå.
Citera
2024-04-26, 19:44
  #6374
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Vilket skämt att ta med det uppenbart felaktiga alternativet arkebusering på Larsas fråga för 225 papp angående vad som ett efternamn inte hade namngett. Det är ju sådant de brukar göra på frågor som handlar om tusenlappar. Själv kände jag visserligen till att övriga tre ord hade namngivits av efternamn men med arkebusering bland alternativen blev nu frågan alldeles för lätt för sin nivå.
Så det har smugit in sig en slamkrypare igen?
Citera
2024-04-26, 19:55
  #6375
Medlem
Nog för att vinstutdelningarna alltid drar ut som fan på tiden , men denna kändes tamigfan som den längsta någonsin .



7 minuter räknade jag ut att det tog .


Journalisten Tina verkar duktig och går säkert långt . Hennes sista tre frågor var ju dock toklätta .


Bastiljen tog jag utan alternativ trots att historia inte är mitt ämne .
__________________
Senast redigerad av Azdz 2024-04-26 kl. 19:58.
Citera
2024-04-27, 19:43
  #6376
Medlem
Med risk för att bli stämplad som nörd .



Frågan om var Kalvfile Oscar fått sitt namn råkade jag kunna enbart pga jag lirar Quizkampen
Citera
2024-04-27, 19:46
  #6377
Moderator
Dr Kings avatar
Dottern på läktaren ser nästan mer nervös ut än hennes tävlande morsa Tina eftersom hon hade utlovats en liten del av vinsten. Tydligen var ju inte procenten bestämd. Kanske för att morsan Tina inte vill dela med sig för mycket av en storvinst utan snarare tänker att hon ger dottern 5000 kr oavsett vinstsumma så att det blir en liten andel vid en storvinst och en större andel vid en mindre vinst.
Citera
2024-04-27, 19:50
  #6378
Medlem
Först har livlinan " inte en aning" . Sedan när tiden precis är på väg att rinna ut vräker han ur sig " matematiker skulle jag gissa på"


Får man anta att han googlade i sista stund eller bara enorm bonnröta?



Och där föll hon ner till 100 lax och hon åkte ut.



Dock väldigt friskt vågat att hon gamblade .
__________________
Senast redigerad av Azdz 2024-04-27 kl. 19:53.
Citera
2024-04-27, 19:51
  #6379
Moderator
Dr Kings avatar
Tinas svåger Pelle var tydligen ingen ”grym googlare” som hon sa men kunde ändå häva ur sig rätt svar. Frågan är vad han pysslade med egentligen Det var ju exempel på en fråga som var löjligt lätt att googla. Han verkade ju mer intresserad av att lämna ut sitt kontonummer för att också få gama åt sig en del av hennes vinst.
Citera
2024-04-27, 19:54
  #6380
Moderator
Dr Kings avatar
Riktigt kul när de klippte in en bild på en bitter dotter på läktaren när Tina gamblade på de högre nivåerna och ramlade ner till 100 papp och därmed nog minskade vad dottern kommer att få till småsmulor.
Citera
2024-04-27, 21:19
  #6381
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Tinas svåger Pelle var tydligen ingen ”grym googlare” som hon sa men kunde ändå häva ur sig rätt svar. Frågan är vad han pysslade med egentligen Det var ju exempel på en fråga som var löjligt lätt att googla. Han verkade ju mer intresserad av att lämna ut sitt kontonummer för att också få gama åt sig en del av hennes vinst.

Jag uppfattade detta som så, att de var planerat innan med livlinan Pelle, så att ingen ska tro att man googlar fast man får detta, uppgjort att Pelle ska säga rätt svar på slutet, som i detta fall matematiker.För att Tina tvekade först med svaret matematiker men valde detta ändå, så uppfattade jag detta?.
Citera
2024-04-27, 23:44
  #6382
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Jag uppfattade detta som så, att de var planerat innan med livlinan Pelle, så att ingen ska tro att man googlar fast man får detta, uppgjort att Pelle ska säga rätt svar på slutet, som i detta fall matematiker.För att Tina tvekade först med svaret matematiker men valde detta ändå, så uppfattade jag detta?.

Varför skulle hon då säga att han var en grym googlare? Då borde hon väl snarare ha dragit till med något som majoriteten gör med sina vänner att han är väldigt allmänbildad och kunnig osv.

Är det förresten någon mer som har tänkt på att nästan alla som blir uppringda som livlinor är män? Kommer inte ihåg när det var en kvinna som livlina sist.
Citera
2024-04-28, 08:10
  #6383
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Varför skulle hon då säga att han var en grym googlare? Då borde hon väl snarare ha dragit till med något som majoriteten gör med sina vänner att han är väldigt allmänbildad och kunnig osv.

Är det förresten någon mer som har tänkt på att nästan alla som blir uppringda som livlinor är män? Kommer inte ihåg när det var en kvinna som livlina sist.

Jag missade att hon sa detta, då var det nog så ändå att han inte googlade alls, ja faktiskt är det så att bara män blir uppringda, de har du rätt i, kan de vara så att de är snabbare med tangenterna?
Citera
2024-04-28, 08:22
  #6384
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr King
Tinas svåger Pelle var tydligen ingen ”grym googlare” som hon sa men kunde ändå häva ur sig rätt svar. Frågan är vad han pysslade med egentligen Det var ju exempel på en fråga som var löjligt lätt att googla. Han verkade ju mer intresserad av att lämna ut sitt kontonummer för att också få gama åt sig en del av hennes vinst.

Dags att plocka bort livlinan "Ring en vän"? Ge någon form av klurig ledtråd i stället a la "Ring så spelar vi".
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback