Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-29, 16:56
  #2833
Medlem
smoerreboms avatar
1 Jag får utgå från att driftkostnad är ett non issue.

2. Mellanstor stad och det är den stadsdel utanför kärnan som är mest poppis. Här har det varit en del budgivning på de gamla husen medan nybyggda är stendött. Gjorde isolerad sökning på stadsdelen i hemnet på sålda och det är typ femton tvåor på ett år. I övrigt verkar stora delar av staden passa in på det du skriver. Hade det inte varit just den stadsdelen så hade jag känt mig säkrare i det du skriver.

Men du tror inte att det kommer bli någon panik effekt bara för att Riksbanken ev sänker 25 punkter i Mars? Det är nog det jag nojar över men jag har för lite empirisk erfarenhet av bostadsmarknaden.

3. Jag är rätt ointresserad av boendeinredning och kollar först på låga skulder och avgifter, högt upp, syd el väster på balkongen osv och där checkar allt. Den här är lite för fixad för att jag ska vilja betala för det. Det är den bästa som finns nu och det är mer att det kommer inte att komma fler i en strid ström utan runt 1-2 i månaden.

Jag lutar åt att avvakta lite efter visningen är det lågt intresse där så kör jag mer sniket men lägger någon ett bud som inte är ett skambud så drar jag till med max direkt och sen får det vara.

Det är en intressant poäng ang renoveringarna, ska kolla när de gjordes
Citera
2024-02-21, 10:17
  #2834
Medlem
Det kan emellanåt vara svårt att navigera sig kring att hitta ny bostad så jag vill fråga mäklare här.

Att flytta utomlands är givetvis inte det enklaste och jag undrar lite då över om det handlar om att leta upp enskilda hemsidor för olika områden där man vill bo? Så som vi har det i Sverige alltså, tusen olika bostadsköer?

Är det värt att ens fundera på att flytta utomlands om det inte gäller att köpa en bostadsrätt? Det är givetvis väldigt svårt att få allting att fungera om man är i sitsen jag är utan fast jobb men funderar nevertheless.

Finns det någon typ av tjänst där man kan anlita någon för att hålla span på lämpliga lägenheter i valda orter? Så återkommer de med förslag i en typ av rapport, "den här lägenheten finns tillgänglig att köpa som passar dina kriterier" eller "den här kön är lämplig för bostadssökande från annan nation" eller dylikt.
Citera
2024-03-02, 20:17
  #2835
Medlem
Hej på er. Såg i min lokala tidning att en person på min gata både stod som säljare och köpare på sin egen fastighet och att priset var ca 0 kr. Det gäller en småhusenhet bebyggd. Han har bott i huset i flera år och ägarbytet trädde i kraft 15 jan 2023.

Varför gör man så?
Citera
2024-03-06, 23:29
  #2836
Medlem
MakeMeTrips avatar
Hur mycket går en lägenhet ner i värde av att sälja den mitt under renovering? Inget utslitet men lister som inte sitter uppe och olika golv i rummen osv
Citera
2024-05-06, 20:55
  #2837
Medlem
smoerreboms avatar
Vilket är det smidigaste mest diskreta sättet att lägga kontantbud? Utan lånelöfte alltså?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback