Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-01-11, 07:53
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ubuntu? Du är i Mac-delen nu.


Jag vet mac är också skit

gick inte på första tråden som handlade om transmission
får väl dra till ubuntu tråd
__________________
Senast redigerad av 09A 2013-01-11 kl. 07:57.
Citera
2013-01-11, 08:00
  #350
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09A
Det är hela ubuntu som är fucked upp,,gjorde en liten ändring det ska bara vara att klicka OK så ska d va klart men skiten står och tuggar,,,läs inlägget ovan.


Det är ju fan pinsamt vad dålig Ubuntu har blivit..jag kör med 11 på min dator och på denna försökte jag köra senaste versionen men allt fuckar upp och problemet är att jag fixar den här datorn åt en vän som är van vid ubuntu men han får fan lära sig att använda windows istället som är bra mycket stabilare


Windows stabilare än Linux? Låter som skit bakom spakarna...
Hursom så är det här Mac-forumet, Linux kan du gnälla på i rätt forum.
Citera
2013-01-11, 15:04
  #351
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenAsslick
Windows stabilare än Linux? Låter som skit bakom spakarna...
Hursom så är det här Mac-forumet, Linux kan du gnälla på i rätt forum.


Jag la in mac med jävla skitsystem det bara kraschar hela tiden finns inget ja kunde göra så återvände till ett stabilt windows
Citera
2013-01-11, 15:21
  #352
Medlem
BenAsslicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 09A
Jag la in mac med jävla skitsystem det bara kraschar hela tiden finns inget ja kunde göra så återvände till ett stabilt windows

Okej, så Linux är sämst och krashar, Mac (som bygger på BSD) är också sämst och krashar, men Windows är stabilt?

Det är inte bara så att du inte vet vad fan du håller på med, med tanke på att du inte ens kunde pricka rätt forumsdel?
Citera
2013-01-11, 16:37
  #353
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 09A
Transmission får min dator att dö-. Att bara öppna flashbacks webbsida tog 30 sekunder att öppna terminalen tog 3 minuter,,, att googla fram ett jävla svar tar 30 sekunder,,,någon som vet vad som är fel med skiten? Eftersom jag tankar rätt mycket så kanske det är värt att återgå till windows igen som är bra mycket bättre där datorn inte faller ihop pga ett enda program.

Kan tillägga att jag endast har en liten fil på nedladdning och jag har 100 lina så det är inget fel med det..

Jag hade ett problem med Transmission (använt det på NAS och under Windows) som segade ner. Det löste sig genom att byta default-portarna.

Hos morsan blockerade mitt torrentprogram all annan access till nätet, tills portarna byttes.

Så kör en sök på det (stäng ner programmet tills att du fått ordning på vad du ska byta till =)
Citera
2013-01-16, 00:23
  #354
Medlem
Testa qbittorrent. Aldrig haft det bättre.
Citera
2013-02-09, 18:05
  #355
Medlem
G48R13Ls avatar
Snälla, ingen Mac vs PC-diskussion här...

Tycker Transmission är en sjukt smidig och Mac-vänlig torrentklient, men den har krånglat för många gånger (stannat i nerladdningen) för att jag ska lita på den.
Citera
2013-03-12, 10:23
  #356
Medlem
Efter senaste uppdateringen (till 2.77) så har Transmission helt lagt ner verksamheten för mig, allt står som pausat och går inte att få igång. Testade en Nightly build som fungerade med nerladdningarna men krashade var 5'e minut så jag är ganska säker på att det är programmet som strular och inte något externt. Jag såg på deras supportforum att andra haft samma problem men inga lösningar verkade finnas.
OSX 10.8.2 och Transmission 2.77 över ComHem

Någon som känner till felet och har en lösning?
Citera
2013-03-12, 14:32
  #357
Medlem
Varför kör ni transmission?
Utorrent funkar ju hur bra som helst!
Citera
2013-03-12, 14:52
  #358
Medlem
uTorrent fungerar skitdåligt för mig, toppar runt 2-300k, samma torrents i Transmission toppar min anslutning, mao runt 2-3MB/s
Citera
2013-03-13, 09:52
  #359
Medlem
OK jag får äta min hatt, någon som har ketchup?


Testade uTorrent igen (provade det för någon dag sedan när Trasmission började strula) och får galet bra hastighet nu.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback