Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 5
  • 6
2017-05-08, 16:05
  #61
Medlem
SkateBlinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baktakt2015
Ja det är ju inte illa pinkat. Kan inte blivit mer än 10-15 mil av övningskörning? Effektivt :-)

Snittmiltalet har jag för mig ligger på 70 vid första uppkörningen.

Ingen aning använde snittmiltalet, men dem tyckte det räckte, så jag klagar inte Men en knixkurs med SMC är ett vettigt komplement när man fått lappen.
Citera
2017-05-08, 16:22
  #62
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkateBlind
Ingen aning använde snittmiltalet, men dem tyckte det räckte, så jag klagar inte Men en knixkurs med SMC är ett vettigt komplement när man fått lappen.

Japp, tänkte få tummen ur och gå en knixkurs. Ger nog mycket mer än vad man lärde sig under utbildningen.
Citera
2024-04-08, 19:26
  #63
Medlem
Någon som har koll på bötesbeloppet man får nuförtiden om man kör mc a2 utan mc-körkort med har b-körkort?
Citera
2024-04-09, 21:44
  #64
Medlem
MaxVobiscums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrunO.Neger
Någon som har koll på bötesbeloppet man får nuförtiden om man kör mc a2 utan mc-körkort med har b-körkort?
Omöjligt att svara på eftersom straffet baseras på situationen.
Det kan bli så att du blir av med lappen en tid så tänk dig för.
Citera
2024-04-09, 21:57
  #65
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BrunO.Neger
Någon som har koll på bötesbeloppet man får nuförtiden om man kör mc a2 utan mc-körkort med har b-körkort?
Vad skulle B-kort hjälpa dig? Tvärtom vet du de olika klasserna för körkort. Olovlig körning till att börja med och sen gäller inte försäkringen om det händer något. B-et lär ju även ryka all världen väg.
Citera
2024-04-12, 12:46
  #66
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Vad skulle B-kort hjälpa dig? Tvärtom vet du de olika klasserna för körkort. Olovlig körning till att börja med och sen gäller inte försäkringen om det händer något. B-et lär ju även ryka all världen väg.

Har jag påstått att b-kort skulle hjälpa mig?
Jag efterfrågade påföljd och jag har både A och B körkort så ni behöver inte oroa er för mig.

Låt bli och killgissa. Försäkringen gäller oftast(alltid? )även fast föraren skulle sakna körkort, dock kan man få förhöjd självrisk.

Och nej, b-körkortet "ryker" inte om det bara gäller olovlig körning och det är första gången det sker.
Citera
2024-04-12, 12:51
  #67
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
Omöjligt att svara på eftersom straffet baseras på situationen.
Det kan bli så att du blir av med lappen en tid så tänk dig för.


Jo, jag vet det men hoppades att nån som nyligen råkat ut för det kunde svara här.

Jag har både A och B körkort så du behöver inte oroa dig för mig.

Och så vitt jag har läst mig till så blir man inte av med b-körkortet om man bara blir fälld för olovlig körning och det är första gången det sker.

Och min fråga gällde enbart olovlig körning(alltså att man saknar A-kort), men
att man i övrigt följd alla lagar och regler(så som skatt, försäkring, besiktning, hastighet och följt samtliga trafikregler.)
Citera
  • 5
  • 6

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback