Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2008-12-18, 21:49
  #1
Medlem
GigaSexys avatar
Letar efter vuxnare serier, som har mera äventyr över sig än humor.
Gärna med en bra story, lite kriterier kan vara, typ, lättare att förstå än The Invisibles, men med samma galna ideer.
Typ som Thorgal i fantomen.
Citera
2008-12-20, 20:14
  #2
Medlem
Snusets avatar
För tillfället har jag snöat in på Garth Ennis serier. Alltså Preacher, Chronicles of Wormwood, The Boys, Hellblazer och en hel hög andra. För tillfället läser jag hans version av the Punisher. Helt fantastiskt skitsadistisk och idiotrå. Det är de flest av hans serier faktiskt.

Wormwood, the Boys, Punisher och Hellblazer finns på zinebytes.org och de borde vara en bra start tycker jag. Sen om allt är äventyrsserier kan väl diskuteras, men de är iallafall riktigt bra.
Citera
2008-12-22, 00:41
  #3
Medlem
Leta upp gamla Tung Metall och 2000+ i närmsta seriebutik så har du där massor med bra äventyrsserier för vuxna som du kan köpa på dig utan att behöva gräva allt för djupt i plånboken.
Citera
2008-12-22, 00:53
  #4
Medlem
__carls avatar
Gamla Conan kanske skulle vara något?

Finns 3 eller 4 ruskigt tjocka volymer som samlar allt ur Savage Sword of Conan på Adlibris och Bokus. Särskilt dyra är de inte heller; 160 kr för 3-400 sidor serier är ju ganska okej.
Citera
2009-01-24, 17:47
  #5
Medlem
Matteshatts avatar
Bone av Jeff Smith finns ju annars. Det är iofs en del humor i, men bra blandat med mer vuxna teman. Lite som en blandning av Don Rosas serier (äventyr och humor) och Sagan om Ringen (fantasy).

Om du är ute efter mer renodlad vuxen underhållning så tänker jag , som alltid, proppsa för Y: The Last Man. Ingen fantasy i, om det nu var specifikt det du var ute efter, men åtminstone lite postapokalyptiska teman. Trovärdigt persongalleri och underbar karaktärsutveckling. Ett absolut måste i i seriesamligen, enligt mig.
Citera
2009-01-27, 19:16
  #6
Medlem
Bra äventyrsserier för vuxna? Allt som ges ut av Albumförlaget! Antagligen det bästa som hänt den svenska serieutgivningen sedan 90-talet!
Citera
2009-01-29, 18:37
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ozzfan
Bra äventyrsserier för vuxna? Allt som ges ut av Albumförlaget! Antagligen det bästa som hänt den svenska serieutgivningen sedan 90-talet!

Efter att precis ha läst första Bouncer-albumet har jag inga högre förväntningar på förlagets utgivning. Klassisk äventyrsserie enligt mall 1A verkar det. Svårt att tro att Jodorowsky, mannen bakom filmer som El Topo, Holy Mountain och Santa Sangre, har skrivit manuset...
Citera
2009-01-29, 20:53
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panguu
Efter att precis ha läst första Bouncer-albumet har jag inga högre förväntningar på förlagets utgivning. Klassisk äventyrsserie enligt mall 1A verkar det. Svårt att tro att Jodorowsky, mannen bakom filmer som El Topo, Holy Mountain och Santa Sangre, har skrivit manuset...

Bouncer är ju guld! Okej, själva ramberättelsen är väl kanske inte så värst originell, men det är bakgrundshistorien och tillbakablickarna som gör det första albumet så bra. Dessutom kan man ana en djupare symbolik i berättelsen. Exempelvis: tre bröder - en skadad i kroppen, en skadad i sina sinnen och en skadad i själen osv. Ser verkligen framemot att få läsa fortsättningen.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback