Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-14, 17:16
  #217
Moderator
Popesizes avatar
Fick mitt exemplar av Ragnarrök idag. Komplett med bisarrt signaturönskemål, samt även evighetsalmanackan som visar veckodagarna istället för datum. Sålunda kan man använda den när som.

Det tog sin tid. Den här gången tror jag att tecknarjäveln tog sig lite vatten över huvudet. Tre olika Kickstarterkampanjer samtidigt (Ragnarrök, Almanacka och Frogwhack), samtidigt som halva världens olika logistikkedjor är uppfuckade pga pandemin och alla dess restriktioner. Samtidigt som han vill signera allt efter bisarra önskemål.

Han vill mycket och väl. Men nu blev det kanske lite för mycket. Får hoppas att han lugnar sig nu ett litet tag till innan nästa kampanj drar igång. Men känner jag honom rätt (om än ej personligen), så är han nog nu redan i full planering för nästa samlingsalbum.
Citera
2022-03-15, 00:05
  #218
Medlem
Han ska väl dra igång nått konstigt kryptoprojekt också. Tyvärr.
Citera
2022-03-15, 00:40
  #219
Moderator
Popesizes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Någon
Han ska väl dra igång nått konstigt kryptoprojekt också. Tyvärr.
Ja, jag har för mig att han har nämnt något om NFT'er. Men jag förstod det som att det var i och med någon kampanj av insamling för Ukraina, mer än att försöka slå sig in på det. Alltså tror jag inte riktigt att det är hans idé.
Det är klart. Lyckas han och det går över förväntan, tvivlar jag inte på att han gör ett nytt försök. Darnell har alltid försökt hänga med i tekniken.
Citera
2022-03-15, 16:16
  #220
Medlem
Han skrev om det redan innan Ukraina så jag tror det är något stort projekt han ska ge sig in i
https://www.kickstarter.com/projects.../posts/3433398
Citera
2022-07-09, 18:44
  #221
Moderator
Popesizes avatar
Sjunde samlingsalbumet i fejkläder Antisepticum sjösattes idag på Kickstarter.
http://kck.st/3yTuknO

266.000 är målet och det är tre veckor den ligger ute.

Han har redan fått ihop lite via sin "Swishstarter" (Swisha pengarna direkt till honom i ett sätt att försöka komma runt Kickens avgifter), därav troligen den mindre summan och tiden.
Citera
2022-07-25, 06:41
  #222
Medlem
Kongruensbojds avatar
Hänger inte med riktigt i svängarna (Darnell får in pengar via kickstarter samt prenumerationer?) men skulle ni säga att Darnell klarar både det ekonomiska och konstnärliga med Herman Hedning anno 2020-tal?

Han är väl 50 bast nånting? Kommer han köra serien tills det är dags för pension om 15-20 år eller så? Eller är det ett luftslott som sakta pyser ut till en punka?

Personligen vill jag se honom som huvudtecknare av 91:an, men men…
Citera
2022-07-25, 09:50
  #223
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hänger inte med riktigt i svängarna (Darnell får in pengar via kickstarter samt prenumerationer?) men skulle ni säga att Darnell klarar både det ekonomiska och konstnärliga med Herman Hedning anno 2020-tal?

Han är väl 50 bast nånting? Kommer han köra serien tills det är dags för pension om 15-20 år eller så? Eller är det ett luftslott som sakta pyser ut till en punka?

Personligen vill jag se honom som huvudtecknare av 91:an, men men…

En kickstart för ett seriealbum på han och Patrik Norrmans gemensamma seie James Hund är på gång så verkar gå ganska bra.
Citera
2022-07-25, 15:13
  #224
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hänger inte med riktigt i svängarna (Darnell får in pengar via kickstarter samt prenumerationer?) men skulle ni säga att Darnell klarar både det ekonomiska och konstnärliga med Herman Hedning anno 2020-tal?

Han är väl 50 bast nånting? Kommer han köra serien tills det är dags för pension om 15-20 år eller så? Eller är det ett luftslott som sakta pyser ut till en punka?

Darnells personliga ekonomi har vi ju ingen insikt i. Han kan ju ha investerat i aktier eller vad som helst och lever på räntor och de pengar han får in på serierna, typ.
Konstnärligt är det ju en ren bedömningssport... Man får läsa ett album och se om man tycker att det håller fortfarande. Karln har onekligen en sprudlande fantasi och det finurliga och tilltalande galna med HH är att det är ett format som går att variera förhållandevis mycket. Darnell blandar ju friskt in ungefär vad som helst som egentligen inte finns i "riktig" stenåldersmiljö. Datorer, dinosaurier, motorfordon, djävulen, utomjordingar, osv osv osv i all oändlighet.
Citera
2022-07-25, 15:19
  #225
Medlem
Kongruensbojds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagandeBjornen
En kickstart för ett seriealbum på han och Patrik Norrmans gemensamma seie James Hund är på gång så verkar gå ganska bra.

Citat:
Ursprungligen postat av Gissa vem
Darnells personliga ekonomi har vi ju ingen insikt i. Han kan ju ha investerat i aktier eller vad som helst och lever på räntor och de pengar han får in på serierna, typ.
Konstnärligt är det ju en ren bedömningssport... Man får läsa ett album och se om man tycker att det håller fortfarande. Karln har onekligen en sprudlande fantasi och det finurliga och tilltalande galna med HH är att det är ett format som går att variera förhållandevis mycket. Darnell blandar ju friskt in ungefär vad som helst som egentligen inte finns i "riktig" stenåldersmiljö. Datorer, dinosaurier, motorfordon, djävulen, utomjordingar, osv osv osv i all oändlighet.

Tack, tänkte mest om han kunde försörja sig som serietecknare helt enkelt. Och det verkar han ju.

James Hund alltså… är det ens en halvbra serie? Känns som den kunde begravits på 90-talet och lämnats därhän. Men men, det är väl föremål för en annan tråd.
Citera
2022-07-25, 15:27
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
James Hund alltså… är det ens en halvbra serie? Känns som den kunde begravits på 90-talet och lämnats därhän. Men men, det är väl föremål för en annan tråd.

James Hund var (IMHO, men, som sagt, bedömningssport... ) en jävligt bra serie på den tiden det begav sig. Har nästan för mig att det är just den serie flest fans har tjatat om att han ska ta upp igen. Vilket nu verkar ha gett resultat också, men du kanske är något på spåret att han känner att han behöver vidga sin ekonomiska bas och möjlighet att försörja sig till att omfatta även James Hund.
Citera
2022-07-25, 17:41
  #227
Medlem
knight1056s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Hänger inte med riktigt i svängarna (Darnell får in pengar via kickstarter samt prenumerationer?) men skulle ni säga att Darnell klarar både det ekonomiska och konstnärliga med Herman Hedning anno 2020-tal?

Han är väl 50 bast nånting? Kommer han köra serien tills det är dags för pension om 15-20 år eller så? Eller är det ett luftslott som sakta pyser ut till en punka?

Personligen vill jag se honom som huvudtecknare av 91:an, men men…

Kickstarter-pengarna går väl direkt in i tryck av böcker så det är ju inget han lever på. Men ja, det verkar ju gå runt. Han gör ju också teckningar som han säljer på Tradera. Han skrev i ett mejl efter nedläggningen från Egmont om att det skulle bli mer jobb men mycket mer kul. Vill minnas att han nämnde en upplaga på HH på 5000 ex. Sedan kanske han har extra gig vid sidan av där han ritar någon reklampryl och tar in en bunt pengar för att hålla skeppet flytande.
Citera
2022-07-25, 22:37
  #228
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knight1056
Kickstarter-pengarna går väl direkt in i tryck av böcker så det är ju inget han lever på. Men ja, det verkar ju gå runt. Han gör ju också teckningar som han säljer på Tradera. Han skrev i ett mejl efter nedläggningen från Egmont om att det skulle bli mer jobb men mycket mer kul. Vill minnas att han nämnde en upplaga på HH på 5000 ex. Sedan kanske han har extra gig vid sidan av där han ritar någon reklampryl och tar in en bunt pengar för att hålla skeppet flytande.

Är upplagan verkligen bara på 5000ex? Känns lite lite.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback